paweleknowakowski Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 witam. jak w tytule. kupiłem primere, zmieniłem olej i nie wiem o co chodzi. po odpaleniu zimnego motora kontrolka świeci przez jakieś 3sek. tak ma być, czy silnik to padło? auto to p11 z 98r. 2,0td 90km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 witam. jak w tytule. kupiłem primere, zmieniłem olej i nie wiem o co chodzi. po odpaleniu zimnego motora kontrolka świeci przez jakieś 3sek. tak ma być, czy silnik to padło? auto to p11 z 98r. 2,0td 90km. dobry olej i dobry filtr oleju to podstawa.. uwierz mi olej a olej to róźnica którą widać nawet na kontrolce od oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 zalałem mobilem 2000 półsyntetyk i filtr oczywiście nowy dostał. problem jest taki że nie wiem na jakim oleju jeździł wcześniej a ma ponad 300tyś przelotu, więc nowy nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Raczej obstawiam filtr oleju , jakiej marki masz zamontowany ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 słowo że nie pamiętam ale był niebieski jeśli to coś podpowie. wydaje mi się że JC czy cuś takiego. dobra wiem. wygłupiłem się. filtr HERTH+BUSS JAKOPARTS mam kolegę w intercarsie i on mi polecił. jeszcze raz sory za ten "niebieski filtr" ale strasznie leje a auto mam na podwórku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Za dłuższy czas gaśnięcia kontrolki u ciebie może być odpowiedzialny filtr oleju. Przy następnej wymianie oleju zmień na knecht lub mann ( polecane przez klubowiczów) Edytowane 14 Maja 2010 przez nice-wawa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 ok. dzięki. a olej zostawić ten sam MOBIL 2000 10W40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Olej zostaw ten sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) kolego nowak przerabiałem ten temat i ten filtr co założyłeś to badziewie i nie trzyma w nim zawor zwrotny, wymiień go jak najszybciej, możesz założyć nawet filtrona i będzie o niebo lepiej no ale możesz zalożyć i jakiś droższy, ja zalożylem filtrona i jest ok. Edytowane 14 Maja 2010 przez Gawa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 ja przerabiałem różne filtry i po czasie problem powracał, pytanie czy to niebezpieczne jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 dzięki za info, zaraz jadę do sklepu i kupuję inny filtr, a potem podziękuję koledze z intercarsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 mam to samo lecz lampka pali mi się przez 2-3 sek jak jest zimny silnik . Jak ponownie zapalę , lub na przykład po 1godz. to gaśnie od razu.Do 177tys.miałem pełny syntetyk i filtr był nissana niebieski i tego problem nie było Teraz półsyntetyk 194tys elfa ,wcześniej mobil , filtr raz był filtrona i 2 jakiś niebieski w chińskie znaczki dedykowany do auta.Mam tak już 2rok i wszystko jest ok, no poza pużniej gasnącą lampką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 dokładnie tak samo jest u mnie. późno gaśnie tylko na zimnym silniku. we wszystkich autach jakie do tej pory miałem smarowanie gasło od razu po zapaleniu silnika, a czasami przed, jak akurat coś go tąpnęło że musiał pokręcić. miałem z 8 samochodów, ale to pierwszy diesel i dlatego pytam, bo może ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Typ tak nie ma. Filtr badziewny. Potwierdzam Knecht Mann Filtron ewentualnie Bosch Reszta to badziewie z zrypanymi zaworami lub w ogóle bez niego Ja mam Knechta i jedynie w zimie to do 4-5 sek się paliła z rana przy większych mrozach PS Kolejność jest losowa nie ma to większego znaczenia na jakość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Zimą to chyba norma, bo olej jest gęstszy i faktycznie może koło 3 sek. się świecić kontrolka od smarowania. Jak to się dzieje przy dodatnich temperaturach to dokładnie jak mówią koledzy - lipny filtr. Też tak kiedyś miałem nawet latem i w końcu wymieniłem na bodajże Filtrona i teraz jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 wczoraj zmieniłem filtr na MANN i chyba jest lepiej. dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Kontynuując temat czasu palenia się kontrolki - kupując P11 GT `98 z Niemiec z przbiegiem 162 kkm zalana była Mobil 1 10w40 (wg. książki serwisowej zawsze tyko ten)z oryginalnym filtrem nissana. Kontrolka paliła się ok. 0,5 sek.(zima). W marcu zalałem Castrolem Magnatec 5W40, filtr Mann - kontrolka pali się 1 - 1,5 sek, czasami rano mignie jeszcze raz króciutko... Castrol kupiłem z Niemiec w oryginalnym opakowaniu, filtr w dobrym sklepie. Silnik w początkowych sekundach rozruchu jakby głośniejszy...Wrócę do Mobila. A co do filtrów - sprzedawca w sklepie twierdzi że Bosch nie robi stuprocentowo własnych filtrów - wewnątrz jest Mann Edytowane 16 Maja 2010 przez ryś_71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Tez mam zalane CASTROLEM MAGNATEC (kupiony w Polsce) filtr FILTRON i kontrolka gasnie po okolo 1 sekundy po odpaleniu a w czasie mozow lubi jeszcze dwa razy po zgasnieciu mrugnac, pozatym w poczatkowej fazie silnik glosniej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 A moje doświadczenia są takie że najpierw mając jakiś tam filtr oleju kontrolka ciśnienia oleju gasła po 1-2 sekundach. Kupiłem filtr MANN (u mnie 54zł) i nic się nie zmieniło na lepsze,teraz mam znowu jakiś tam filtr (28zł) i kontrolka gaśnie po 1-2 sekundach. Myślę że nie warto przepłacać,zwłaszcza jeśli auto ma duży przebieg (moja 255.000 km) Olej też kupuję najtańszy (10W40) Wcześniej miałem VALVOLINE MAX LIFE 10W40 i też nie zauważyłem żadnych plusów tego oleju. A tak na chłopski rozum to co pomoże zawór zwrotny w filtrze? Przecież olej za filtrem i tak spłynie swoimi kanałami do misy olejowej. A przed filtrem w pierwszej kolejności jest pompa oleju i z niej olej najpierw płynie do filtra.(zawór zabezpiecza tylko przed wypływem oleju z samego filtra) Myślę że na czas gaśnięcia lampki ciśnienia oleju ma wpływ stan pompki oleju i ogólny stan silnika. Większe luzy na panewkach + mniejsza sprawność pompy oleju(z biegiem kolejnych kilometrów) = dłuższy czas łapania odpowiedniego ciśnienia oleju. Moim zdaniem to prawdziwy powód do niepokoju jest dopiero gdy na rozgrzanym silniku podczas jego pracy zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość numerek70 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) U mnie to samo.Silnik SR20DE najechane 170 tys.Filtr Manna,olej full syntetyk VALVOLINE 5w-40 wymiana co 15 tys.Lampka gaśnie szybko ale potrafi mignąć raz albo dwa zaraz na początku po dłuższym postoju.Ciekawe czy ci co mają taki problem powinni się martwić?? Edytowane 16 Maja 2010 przez numerek70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) A moje doświadczenia są takie że najpierw mając jakiś tam filtr oleju kontrolka ciśnienia oleju gasła po 1-2 sekundach. Kupiłem filtr MANN (u mnie 54zł) i nic się nie zmieniło na lepsze,teraz mam znowu jakiś tam filtr (28zł) i kontrolka gaśnie po 1-2 sekundach. Myślę że nie warto przepłacać,zwłaszcza jeśli auto ma duży przebieg (moja 255.000 km) Olej też kupuję najtańszy (10W40) Wcześniej miałem VALVOLINE MAX LIFE 10W40 i też nie zauważyłem żadnych plusów tego oleju. A tak na chłopski rozum to co pomoże zawór zwrotny w filtrze? Przecież olej za filtrem i tak spłynie swoimi kanałami do misy olejowej. A przed filtrem w pierwszej kolejności jest pompa oleju i z niej olej najpierw płynie do filtra.(zawór zabezpiecza tylko przed wypływem oleju z samego filtra) Myślę że na czas gaśnięcia lampki ciśnienia oleju ma wpływ stan pompki oleju i ogólny stan silnika. Większe luzy na panewkach + mniejsza sprawność pompy oleju(z biegiem kolejnych kilometrów) = dłuższy czas łapania odpowiedniego ciśnienia oleju. Moim zdaniem to prawdziwy powód do niepokoju jest dopiero gdy na rozgrzanym silniku podczas jego pracy zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju. Zawor zwrotny w filtrze oleju zapobiega "cofaniu" sie oleju z kanalow olejowych szczegolnie napinacza lancucha i popychaczy oleju po zgaszeniu silnika. Umozliwia w mozliwie najkrotszym czsie osiagniecie pelnego przeplywu i cisnienia po uruchomieniu silnika. Edytowane 16 Maja 2010 przez kryspin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Co do jakości oleju to się zgodzę z Hary Nie ma sensu lać do "bolidu " super wynalazków a do tego jeszcze przechodzić z gęściejszego na rzadszy olej. Co do pracy silnika na początku to jest to normalka. Silniki posiadają zawory hydrauliczne i zanim dojdzie do popychacza olej to hałasują zawory. Zawór zwrotny w filtrze daje to że jego zawartość nie ścieka do miski, oraz to że nie cofa on się przez niego podczas pracy układu, a nie że silnik jest cały czas pełny olejem. To nie korek w wannie tylko zawór zwrotny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 ja już przestałem się martwić i znalazłem patent na tą kontrolkę z rana. nie czekam aż zgasną świeczki tylko jak w benzyniaku chwytam od razu za rozrusznik i zanim autko zapali to i kontrolka gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Nowak Mądrze bardzo mądrze Tylko nie pisz za parę miesięcy że ci dziury w tłokach powypalało i zawory podtopiło razem z gniazdami. Nasze silniki to nie common raili czy stare generacje z pompą rzędową o bezpośrednim wtrysku. Jeśli komora wstępna nie jest nagrzana dochodzi to spalania detonacyjnego paliwa co skutkuje uszkodzeniami wewnątrz cylindra. Dlatego trzeba sprawdzać kondycje świec i uruchamiać silnik po zagrzaniu komory wstępnego spalania. Oczywiście sprężone powietrze wytworzy w końcu wysoką temperaturę do uzyskania samozapłonu, ale ilość nagromadzonego nie przepalonego paliwa doprowadzi do wyżej opisanych sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 koledzy wracając do tematu chciałbym potwierdzić moją teorię odnośnie rodzaju filtra i z moich doświadczeń jak narazie polecam tylko i wyłącznie "FILTRONA" a to z tego względu że ostatnio założyłem Mana i długo nie pochodził bo po 1000 km kontrolka oleju zaczęła późno gasnąć i byłem zmuszony wymienić filtr na filtrona. Jak się przyjrzałem temu filtrowi mann to w środku ta tuleja jest plastikowa a filtron ma metalową. Ja polecam FILTRON a kto jak chce niech sobie montuje co chce bo ile charakterów tyle pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.