Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciekający płyn chłodniczy


em
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu zauważyłem, że w momencie większego obciążenia silnika i następnym zatrzymaniu samochodu (mam tu na myśli podjazd pod górę i zatrzymanie się na parkingu). Przez zaworek przelewowy wycieka dosyć spora ilość płynu chłodniczego. Sytuacja miała miejsce już kilkukrotnie i zaczyna mnie martwić.

Serwis twierdzi, że w samochodach 4x4 może się tak zdarzyć ze względu na to, iż po wyłączeniu silnika nie działa wentylator i silnik nie zdąży się schłodzić przez co temperatura chłodziwa gwałtownie rośnie. Brzmi to w miarę wiarygodnie, ale z drugiej strony myślę, że nissan jakoś by przewidział tą sytuację. Miał ktoś podobny problem? Samochód jest jeszcze 4 miesiące na gwarancji :>

 

Poniżej kilka zdjęć obrazujących ilość płynu jaka wyciekła.

post-13229-1276359543,7052_thumb.jpg

post-13229-1276359573,5234_thumb.jpg

post-13229-1276359586,6084_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie brzmi wiarygodnie , co ma naped 4x4 do ukladu chlodzenia? pozatym od polowy ubieglego wieku montuja czujnik temperatury cieczy chlodzacej ktory nie wylacza wentylatora po wylaczeniu silnika gdy chlodziwo jest za gorace - nawet w nissanie mam wrazenie , sprawdz czy czasem nie masz przedmuchu w uszczelce pod glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek
:shiftyninja: ja bym sprawdził może termostat. U mnie szwankuje i już zamówiłem wraz z czujnikiem temperatury. Buja temperaturą trochę. U Ciebie może blokuje wylot na chłodnicę, a ciśnienie wywala płyn przez zbiornik. Coraz bardziej przekonuję się, że nissan to proste aut i nie ma co się doszukiwać dużych usterek. :whistle:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu zauważyłem, że w momencie większego obciążenia silnika i następnym zatrzymaniu samochodu (mam tu na myśli podjazd pod górę i zatrzymanie się na parkingu). Przez zaworek przelewowy wycieka dosyć spora ilość płynu chłodniczego. Sytuacja miała miejsce już kilkukrotnie i zaczyna mnie martwić.

Serwis twierdzi, że w samochodach 4x4 może się tak zdarzyć ze względu na to, iż po wyłączeniu silnika nie działa wentylator i silnik nie zdąży się schłodzić przez co temperatura chłodziwa gwałtownie rośnie. Brzmi to w miarę wiarygodnie, ale z drugiej strony myślę, że nissan jakoś by przewidział tą sytuację. Miał ktoś podobny problem? Samochód jest jeszcze 4 miesiące na gwarancji :>

 

Poniżej kilka zdjęć obrazujących ilość płynu jaka wyciekła.

post-13229-1276359543,7052_thumb.jpg

post-13229-1276359573,5234_thumb.jpg

post-13229-1276359586,6084_thumb.jpg

 

 

Nie widzę tych zdjęć. Jeżeli nie działa odpowietrzanie korka lub zaworka (jeśli taki występuje, tego nie wiem) zawsze cieknie i sprawia wrażenie że przeciek jest w innym miejscu niż przy korku. Możesz przewiercić korek cieniutkim wiertłem dla próby, ewentualnie później wymienić na nowy.

Chodzi oto że gdy rozgrzeje się mocno płyn, a nie działa odpowietrzanie to musi gdzieś znaleźć ujście, układ przelewowy nie jest ciśnieniowy.

 

Nie widzę tych zdjęć. Jeżeli nie działa odpowietrzanie korka lub zaworka (jeśli taki występuje, tego nie wiem) zawsze cieknie i sprawia wrażenie że przeciek jest w innym miejscu niż przy korku. Możesz przewiercić korek cieniutkim wiertłem dla próby, ewentualnie później wymienić na nowy.

Chodzi oto że gdy rozgrzeje się mocno płyn, a nie działa odpowietrzanie to musi gdzieś znaleźć ujście, układ przelewowy nie jest ciśnieniowy.

 

 

W cytacie widzę zdjęcia, na taki ubytek płynu moja teoria chyba się nie sprawdzi. Kiedyś w małolitrażowym samochodzie matizie na postoju po trasie wyciekało mniej (połowę tego) przy niesprawnym korku, niemniej jednak w twoim samochodzie jest większy układ chłodniczy.

Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie układ był odpowietrzany juz dwukrotnie, termostat ponoć tez jest sprawny.

 

Powiedzcie mi czy u was po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze działa? Czy wyłącza się od razu po zgaszeniu silnika.

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie układ był odpowietrzany juz dwukrotnie, termostat ponoć tez jest sprawny.

 

Powiedzcie mi czy u was po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze działa? Czy wyłącza się od razu po zgaszeniu silnika.

 

Odpowietrzanie to było leczenie skutków, a nie przyczyny, spróbuj z tym korkiem, wyeliminujesz tym samym prostą pierwszą przyczynę, a jeśli to nie to szukać trzeba głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dlamnie to jest sytuacja jasna - nie może uciekać płyn nawet po wyłączeniu gorącego silnika, jeżeli by tak było to każda navara która jeździ na codzień po terenie górzystym powinna mieć ten objaw, więc teraz powinni wypowiedzieć się koledzy którzy jeżdzą po takim terenie czy u nich ucieka płyn, myśle ze każdy napisze że nie.

Więc myśle że skoro masz navarke na gwarancji to powinieneś zostawić im samochód i niech naprawiają, bo płyn ucieka ponieważ jest wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia a przyczyną tego może być pompa wody lub uszczelka głowicy (raczej stawiam na uszczelke).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dlamnie to jest sytuacja jasna - nie może uciekać płyn nawet po wyłączeniu gorącego silnika, jeżeli by tak było to każda navara która jeździ na codzień po terenie górzystym powinna mieć ten objaw, więc teraz powinni wypowiedzieć się koledzy którzy jeżdzą po takim terenie czy u nich ucieka płyn, myśle ze każdy napisze że nie.

Więc myśle że skoro masz navarke na gwarancji to powinieneś zostawić im samochód i niech naprawiają, bo płyn ucieka ponieważ jest wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia a przyczyną tego może być pompa wody lub uszczelka głowicy (raczej stawiam na uszczelke).

 

U mego znajomego gdy przepaliła się uszczelka w głowicy nastąpił kontakt płynu z komorą spalania, to z tłumika szła para jak biała zasłona dymna.

Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em u mnie ja wyłączę silnik to wentylator od razu się wyłącza nawet po przejechaniu 500km nic się nie załącza(wentylator) a ostatnio leciałem w BIESZCZADY trochę byłem załadowany i nic takiego nie zaobserwowałem ale jak chcesz coś sprawdzić porównać to wal śmiało służę pomocą , prawie każdy weekend jestem w Chorzowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczureczek, dolewam do zbiornika wyrównawczego (nie do chłodnicy). Korki nie są zamienione.

 

Szlag mnie trafia, że znowu to ja serwisowi mam mówić co trzeba naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
W dniu 12.06.2010 o 22:54, czester15.30 napisał:

 

Witam !

Czy wiadomo co było przyczyna wycieku ? 

Mam ten sam objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...