Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Grzanie reduktora


Gość sławek2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Terrano 2,7 tdi rok 1996. Jeżdżę nim 3 lata jestem bardzo z niego zadowolony zrobiłem nim 50 tyś .teraz ma przebieg 250 tyś. Nie jeżdżony w terenie. Od początku jak go mam to co jakiś czas bardzo nagrzewa mi się reduktor tak że nie można dotknąć lewarka od reduktora nagrzewa się przez to lewarek od biegów i cały tunel. Nie zależy to od odległości trasy, temperatury otoczenia, pory roku. Wymieniłem olej w reduktorze i skrzyni, sprzęgło łożysko i docisk oraz mosiężną tulejkę. Nie wiem co to może być, może łożysko albo gorące powietrze z pod silnika nagrzewa tak ?. Jest to bardzo denerwujące zwłaszcza teraz w upały. Proszę o radę może miał ktoś taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

slawek troszkę odbiegnę od tematu ale po co Ci terrano skoro piszesz ze niejeżdżony w terenie ;DDDDDDD

zmień sobie na osobówkę i nic Ci sie nie bedzie grzalo ;D

 

 

ps co do pytania to może dlatego sie grzeje ze wogole nie zapinałeś 4x4 i cos sie tam zje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj. te auta nie nadają się zbytnio do terenu za delikatne zawieszenie zakichane drążki, to nie patrol na mostach. Używam napędów i reduktora ciągam przyczepę tym autkiem do tego jest mi potrzebne.

Może ktoś napisze co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, nie wiem... mój całkiem nieźle daje radę w terenie i "zakichane drążki" wytrzymują ;)

Co do tego grzania to ja bym zaczął od wejścia pod samochód i zobaczył dokładnie co i jak?

Może to wcale nie "reduktor" tylko np. ciepło z rury wydechowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegnę od tematu ale jak ktoś mówi( pisze) ,że terrano nie nadaję się do terenu to krew mnie zalewa. Mój tyrrek przejechał już 320 000 tys.Km w tym jakieś 300tys. ciągnąc przyczepy ( bo do tego był kupiony) i jakieś 20tys. w terenie po tym jak rzucił przyczepy. I nic się nie grzeje, to co się zepsuło to na własne życzenie ( Spalone sprzęgło i spalone hamulce)I w terenie nawet po takim przebiegu jest ok. miałem nive potem vitare, teraz terrano i dam głowę, że tam gdzie ja wiade moim tyrkiem żaden patrol nie wiedzie. Dlaczego?

Bo Auto trzeba dobierać nie przez forum i rankingi, tylko patrząc po czym się będzie jeździć.

Ja jeździć po Roztoczańskich wąwozach czasem się klinuje bo jest za wąsko i co zrobi Patrol? Pojedzie na około. dlatego potrzebuję silne wąskie auto a tyran na fedimach sirocco jest niemal idealny.

 

TAK WIĘC WSZYSTKO ZALEŻY OD TERENU

To tyle mam do napisania

Uf przepraszam uniosłem się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Bez emocji

Może ma za mało oleju

albo jak tak strasznie się grzeje całkiem go nie ma Może gdzieś jest maleńki wyciek który z biegiem lat się wysączył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Nie jeżdżony w terenie.

 

wszystkie nasze auta sa niejezdzone w terenie :D tak zapewniali sprzedawcy :)

 

pierwsza rzecz jak koledzy pisza - olej w reduktorze,

 

pytanko - ta przyczepe to ciagasz po asfalcie na napedach ?

 

co do zawieszenia to sie zgodze - prasowany ryz i tyle. Delikatne jak diabli.

Edytowane przez bigi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieki za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o ciągnięcie przyczepy to po asfalcie oczywiście bez napedów choć czasem załanczam napędy ale jak jest miękko albo ślsko na trawce. Na zdjęciu to ta przyczepa.

Po przejechaniu dłuzszej trasy jakieś 300 km wlazłem pod niego i stwierziłem że nagrzewanie reduktora pochodzi od skrzyni biegów, prawdopodobnie wyjme ją i dobrze przegladne może łożyska obracają sie w korpusie ale przycierają się choć nie ma szumu i hałasu a biegi wchodż bardzo dobrze. Dziwne to. Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi.

post-34459-1277405720,2998_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam... ile taka przyczepka z obciążeniem waży?

 

 

A grzanie lewarków to można zauważyć nawet podczas normalnej jazdy. Po prostu lewarki są bezpośrednio połączone ze skrzynią, a nie jak w plaskaczach, systemem cięgien. Grzeje się skrzynia, jest połączona z reduktorem, a lewarki się grzeją od nich.

 

Proste jak budowa cepa. Jak nic nie wyje ani nie rzęzi to nie ma się raczej czym przejmować. Proponuję po dłuższej trasie dotknąć skrzyni - każda będzie gorąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste jak budowa cepa. Jak nic nie wyje ani nie rzęzi to nie ma się raczej czym przejmować. Proponuję po dłuższej trasie dotknąć skrzyni - każda będzie gorąca.

Olej się kończy :)

Całkiem blisko jest wydech tego lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Czy ktoś z Kolegów zna rozmiar simmeringa do skrzyni redukcyjnej od strony wału napędowego? /Nissan Terrano II 2,7TD, rok prod. 1993/ Pozdrawiam.

 

Znalazłem. Jest to simmering o oznaczeniu: 42 66 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...