Guest arturek35 Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 (edited) Witam! Koledzy ratunku i pomocy. Mam od niedawna założoną instalacje gazową sekwencyjną KME w mojej primerce P12 silnik 2.0. Jestem zszokowany jak sprawdzam spalanie gazu- w miescie 20 litrów- Szok. Co moze byc nie tak? na trasie tez wydaje mi sie ze 13 litrow to sporo. Czy moze byc to wina dysz? Na paliwie też ma duże spalanie. Silnik ma przejechane 100tyś, olej i filtry wymieniane, zadnych bledów komputer nie pokazuje. Gdzie szukac przyczyny? Zgory dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moze ktos poleci mi tez jakiegos dobry warsztat mam na mysli gazownika w Warszawie. P.S Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to? Edited June 29, 2010 by arturek35 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Witam! Koledzy ratunku i pomocy. Mam od niedawna założoną instalacje gazową sekwencyjną KME w mojej primerce P12 silnik 2.0. Jestem zszokowany jak sprawdzam spalanie gazu- w miescie 20 litrów- Szok. Co moze byc nie tak? na trasie tez wydaje mi sie ze 13 litrow to sporo. Czy moze byc to wina dysz? Na paliwie też ma duże spalanie. Silnik ma przejechane 100tyś, olej i filtry wymieniane, zadnych bledów komputer nie pokazuje. Gdzie szukac przyczyny? Zgory dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moze ktos poleci mi tez jakiegos dobry warsztat mam na mysli gazownika w Warszawie. źle zamontowana instalacja, jedź tam gdzie montowałeś i każ to ustawić, spalanie w Twoim motorze powinno oscylować w granicach 11-13L/100km w mieście i 9-10/100km w trasie. a na PB duże s[alanie od czasu założenia instalacji??? KME to nie za dobry wybór do tego auta, daj jakieś zdjęcia instalacji i napisz co tam masz, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 (edited) Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy. PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego. Edited June 29, 2010 by mind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 prędzej nieszczelność jak się autko zachowuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arturek35 Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 źle zamontowana instalacja, jedź tam gdzie montowałeś i każ to ustawić, spalanie w Twoim motorze powinno oscylować w granicach 11-13L/100km w mieście i 9-10/100km w trasie. a na PB duże s[alanie od czasu założenia instalacji??? KME to nie za dobry wybór do tego auta, daj jakieś zdjęcia instalacji i napisz co tam masz, Witam! Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to? Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy. PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego. Witam! Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to? Załączone miniatury Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy. PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego. Witam! Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Ty na to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 na tym zdjęciu mało co widać tylko reduktor, a obroty Ci skaczą??, że ma to być wina przepływomierza?? niech podepnie kompa i zrobi zrzuty ustawień i wtedy popatrzymy co i jak, zdejmij pokrywę i zrób zdjęcia co tam masz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 pokaż kotku co masz w środku ,,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Mi pali 16 l gazu i 14l Pb w mieście, a wymieniałem świece, czyściłem przepływkę, przepustnicę i nic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Mi pali 16 l gazu i 14l Pb w mieście, a wymieniałem świece, czyściłem przepływkę, przepustnicę i nic... sondę sprawdzałeś?? mi palił 13L ostatnio 15L ale to było bawienie się w strojenie instalacji, a teraz jeszcze nie wiem bo nie tankowałem ale po wskaźniku wygląda fajnie, i ja jeszcze mam trochę wiecej kucyków sprawdź zapłon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 sonda jak pada daje sygnał interpretowany przez ecu jako ubogo i ecu przelewa silnik ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 jak sprawdzić sondę i zapłon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 auto diagnostyka kabelkiem tz zworkę jest opis na stroniegłównej w dziale zrób to sam albo link w dziale primera przyklejony przez Dino a zwierasz piny we wtyczce zaraz Ci dam linka .. oto co każdy powinien znać ... http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14 odpalasz auto w tym mrugającym trybie i trzymasz na 2000 rpm sonda ma mrugać tz check ,,,,jak jest jedna zaświecona to bogato a jak zgaszona to ubogo ,,,,itd ecu zmienia czasy wtrysku wiec zmienia też stan paliwa,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 jak sprawdzić sondę i zapłon? sonda: wpinasz miernik w czarny i ma falować od 0 do 1V na PB na LPG od 0 do 0.8V zapłon: na zdjęciach wdać jak powinien być ustawiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 no nie dokońca z tym zapłonem bo na foto jest na maxa przyspieszony pewnie sprawka Coobcia i jako że lpg cały czas wiec tak może byc normalnie to tak na połowie tego ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 pewnie sprawka Coobcia wróżka czy cuś na PB też ładnie lata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 ja na starym silniku coprawda tam była głowa -0,5mm to miałem mniej a i tak stukało na Pb ,aż sie przeraziłem co sie dzieje jak mi w mieście lpga zabrakło i na pb popitalałem ,,, ale moment miała primka lepszy ja teraz sie nie uda i łeb do regeneracji to zdejmę troszkę ,,,z wysokości,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 sonda: wpinasz miernik w czarny i ma falować od 0 do 1V na PB na LPG od 0 do 0.8V zapłon: na zdjęciach wdać jak powinien być ustawiony te zdjęcia nic mi nie mówią Nie znam się na samochodach... ale sondę przy najbliższej okazji sprawdzę, dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pen Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 no nie dokońca z tym zapłonem bo na foto jest na maxa przyspieszony pewnie sprawka Coobcia i jako że lpg cały czas wiec tak może byc normalnie to tak na połowie tego ,,, nie jest do końca. brakuje jakieś 3 milimetry do końca albo i lepiej.Tak jak mówisz połowa tego ja miałem to samochód był wołowaty i było czuć, że przy dodawaniu gazu jakby ktoś z tyłu samochód ktoś trzymał. A terz po własnie takich ustawieniach samochó ma kopa i się wkręca w biegi. Poza tym, gdzies było napisane, że czujnik stukowy wyeliminuje ewentualne stuki :-). A co może się stać jak się będzie jeździło na za bardzo przyspieszonym zapłonie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 bedzie właśnie stuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Oj to chyba kolejny przpypadek niekompetencji gazownika... Tak się składa, że mam w swojej Primerca zamontowane KME na którym zrobiłem coś koło 60 tyś km i owszem problemy były, ale wynikające głównie z niekompetencji tego co zakładał i jeszcze większej głupoty tego co później regulował. To jest instalacja ze średniej półki i pod warunkiem dobrej regulacji spisuje się przyzwoicie. W moim przypadku oznacza to w zasadzie porównywalne osiągi na benzynie i lpg oraz spalanie gazu 8,5 do 12 L (8,5 długa trasa, 12 warunki miejskie, w cyklu mieszanym 10-11). Żeby ją dobrze wyregulować to konieczne jest podpięcie map sensora i bardzo dokładne zebranie mapy wtrysku. Ja jeździłem z mapsensorem przez 3 dni co dało piękne pokrycie mapy wtrysku LPG z mapą benzyny. Do tego drobne korekty, wymiana głowicy parownika (KME spitolił parownik, ale teraz ponoć poprawili) i śmiga już 2 latka jak ta lala. Co do przepływomierza to wątpię...jeśli na benzynie spalał w normie to nie ma to wpływu na lpg. Mało tego, pamiętam u mnie padła przepływka (normalne zużycie po 160 tyś przebiegu)i nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika na lpg (gasł na benzynie, ale o dziwo na lpg chodził bez zakłóceń). Także nie daj sobie ciemnoty wciskać. Jeśli na benzynie chodzi dobrze a problemy pojawiają się po przełączeniu na lpg to nie ma bata, problem musi tkwić w instalacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 kme nie ma korekt po cisnieniu i klękający parownik zabił Ci głowice to raz to dyskwalifikacja KME dalej Kme silver u mnie strasznie klękał rozwiercanie i przeróbka ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pen Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 bedzie właśnie stuk a skąd ten stuk skoro działa czujnik spalania stukowego? Poza tym stuków nie słychać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 jak stuka to słychać chodzi o momenty gdy napszykład masz niskie obroty i obciążenie silnika u mnie np jak się gdzieś toczyłem i redukujesz na 2ujkę i otwarte okna niskie obroty o prędkość to klekotał wtedy co do KME to tak jak pisalem brak korekt w stagu są i wydłużają czas wtrysku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bep Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Jest jakaś odpowiedź/diagnoza od autora tematu? Może u innych też takie dziwa się dzieją i szukają info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 cofnąć zapłon zawsze można ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.