Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka ABS-u - /tematy połączone/


Gość jacekzet2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapaliła mi sie kontrolka abs i nie wiem jaka tego moze byc przyczyna, domyslam sie ze czujnik abs, ale jak go sprawdzic który to?? ile powinno byc ohm??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, zapaliła mi sie kontrolka abs i nie wiem jaka tego moze byc przyczyna, domyslam sie ze czujnik abs, ale jak go sprawdzic który to?? ile powinno byc ohm??

 

 

witam ja takrze mam ten sam problem pali się ABS a zaczeło się od zapalania kontrolki i po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu kontrolka gasła , teraz zapaliła sie na stałe.Podłączenie pod komputer poza serwisem nie przyniosło efektu gdyż nie widzi ABSu ,pozostaje chyba tylko wizyta w serwisie chyba ze ktos ma lepsze pomysły POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zepsuty czujnik abs

na 100%

Jacek, w kwietniu pisałeś że masz uszkodzony czujnik ABS-u prawy tył. Pochwal się jak do tego doszedłeś że prawy tył, oraz jaki dałes nowy czujnik? Czy był to zamiennik, od czego, i za ile? Ty, to co pamiętam też prosiłeś o podpowiedź i rady, ale nie podzieliłeś się na forum, jak to rozwiązałeś!!!!!

Bądź człowiekiem, podziel się z innymi tymi wiadomościami!,!,!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak

pojechałem na kompa

sprawdzili że prawy tył

zamiennika nie ma - koszt nowego 1280 zł!!!!!!!!!!!!!!!!

znalazłem to http://www.samochody.mojeauto.pl/nissan/czesci,zawieszenie-hamulce/czujnik_abs,75/

jeszcze nie wymieniłem

planuje na zime

 

 

Łatwo sprawdzić, bo do czujnika idzie przewód dwużyłowy którego odpięcie powinno dać ok 1 kohm (1000 om).

Dostep do tylnych czujnikow jest latwy (kolo kola).

Do przednich czujnikow kostka jest chyba pod maską.

Odpiac i sprawdzić omomierzem (oczywiscie po wylaczeniu zaplonu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Też miałem ten problem.Pojechałem do elektromechanika i podpinał mnie pod jakieś 3 urządzenia tylko w jednym mu pokazało że jest coś nie tak z tyłu( jakieś litery mu pokazało na wyświetlaczu czyli błędy wyszło że tył lewy albo prawy)sprawdził mi jeszcze napięcie i wiedziałem że lewy tył.Wsadziłem używany ale sprawny , jeżdżę i jest wszystko ok.Błąd czyli zapalona kontrolka sama zgasła po odpaleniu silnika.

 

A cha lewy się rożni od prawego chyba tylko kształtem wtyczki .Kabli było chyba tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1978wawa

A może ktoś zna numer katalogowy czujnika abs lewy tył, model 2000-2003? Prawdopodobnie są w Nissanie przed liftingiem też zamontowane czujniki Bosch'a. Potrzebuję ten numer aby nie kupic złego.

 

Kupiłem czujnik ale okazało się, że pasuje on tylko do modelu po liftingu czyli po 2003 r. W starszych Tino są inne i niestety szokująco drogie. Przy okazji zmierzyłem opornośc tego nowego czujnika (nr.katalogowy Bosch 0 265 007 558) i uzyskałem wynik 681ohm.

post-23292-0-06134200-1318507808_thumb.jpg

Edytowane przez pawel1978wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zmierzyłem swoje i na 3 miałem około 1 ohm, ale na na 4 miałem 0. I nie wiem jaka to moze byc przyczyna czy uszkodzony czujnik?? moze przekaźnik jakis??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś tego muła w 2..2 di się pozbył w końcu? Kupiłem tą bryczkę i tak myślę,że było by lepiej go jakoś wyeliminować o ile to możliwe bez uszczerbku dla auta,silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy, co masz na myśli pisząc "muła" ?

Jakieś opisy, spostrzeżenia, uwagi, objawy......było by nam łatwiej aby coś Ci podpowiedzieć.

Przy okazji dodam że jest to temat o ABS, a nie o mułowatym silniku - czy też samochodziku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie zdiagnozowałem ABS i mam tam kabel urwany i zaklejony taśmą oraz zerwaną główkę śruby mocującej czujnik ABS(wyszło po kupnie) i teraz pytanie czy do mojego wehikułu(almera tino 2.2di 2001r.)będzie pasował ten z akcji? http://allegro.pl/nissan-primera-p11-czujnik-abs-lewy-tyl-i2993961424.html

Z góry dziękuję za odpowiedź!

 

http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-nissan-primera-p11-96-02r-i3040924890.html#tabsAnchor

Pytanie czy to mi podejdzie do mojej tiny?2001 rok2.2 di?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwikłaniu przyczyny dziwnie zapalającej się kontrolki od ABS-u. Tzn. zapala się nagle w czasie jazdy (ostatnio wczoraj na A1 przy pięknej pogodzie, zero deszczu, przyczepność idealna...). Pali się do czasu aż wyłączę i włączę stacyjkę i jeszcze około 5-10 sekund i gaśnie. I tak jest ok przez raz 2 dni, czasem tydzień , czasem kilka godzin (nie ma reguły) i zapala się kolejny raz nagle. Dziwnie czasem też potrafi się załączyć (na około sekundę) sam ABS i to np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i bez gwałtownego hamowania. Opony są w dobrym stanie. Nie ogarniam i brak mi pomysłu...? Pozdrawiam Marek z Torunia (tino diesel 2003 rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w Almerze N16,

Przyczyn może być kilka, ale najczęściej do wymiany jest kabel od czujnika ABS albo uszkodzona koronka na piaście albo przegubie.

 

Ja miałem uszkodzoną (pękniętą)  koronkę na tylnej piaście,  jak koronka pękła powstała większa przerwa między zębami i ABS do prędkości ok 50km/h wariował, Komputer od ABS-u odczytywał jako błąd (koło wpadło w poślizg) i załącza pompę ABS.

Tylne łożysko mam dobre, więc postanowiłem pospawać albo skleić koronkę.  Koronka jest chyba z żeliwa tak ze problemy ze spawaniem, postanowiłem skleić i jak narazie trzyma się, zrobiłem kilka tyś km i jest ok.

 

Z przodu podobno da się wymienić sam pierścień zamiast kompletu z przegubem, tył tylko komplet piasta z łożyskiem albo próba sklejenia, pospawania.

Edytowane przez hektor3s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jeśli można to podłącze się pod temt ABS padł mi czujnik prawy tył w moim Tino, ponoć padła cewka w czujniku

na allegro znalazłem cos takiego

http://allegro.pl/show_item.php?item=4631965415

jak uważacie czy za tą cene może być warty kupienia czy może naprawde bedzie chińskie tanie badziewie ??

Edytowane przez majki_wi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwikłaniu przyczyny dziwnie zapalającej się kontrolki od ABS-u. Tzn. zapala się nagle w czasie jazdy (ostatnio wczoraj na A1 przy pięknej pogodzie, zero deszczu, przyczepność idealna...). Pali się do czasu aż wyłączę i włączę stacyjkę i jeszcze około 5-10 sekund i gaśnie. I tak jest ok przez raz 2 dni, czasem tydzień , czasem kilka godzin (nie ma reguły) i zapala się kolejny raz nagle. Dziwnie czasem też potrafi się załączyć (na około sekundę) sam ABS i to np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i bez gwałtownego hamowania. Opony są w dobrym stanie. Nie ogarniam i brak mi pomysłu...? Pozdrawiam Marek z Torunia (tino diesel 2003 rok)

 

 

Mam podobny problem z tym że po raz pierwszy kontrolka abs włączyła i się jak jechałem na trasie w deszczu przy prędkości 120km/h ale po jakiś 30 km zatrzymałe się wyłączyłe i włączyłem samochód i znikneła i prawie tydzien jeździłem po miescie i nic się nie działo. Dziś znów wybrałem się w trasę tym razem sucho prosta droga i przy prędkości 110km/h zapaliła się znów. Jak dojechałem i ponownie uruchomiłem i ruszyłem znowu zgasła ale na trasie znów się zaświeciła. Moja Tinka to rocznik 2005 bezyna 1,8. Podczas jeżdzenia po mieście miałem sytuację że abs zadziaałam wiec chyba jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Pamiętam, że też dałem z primerki tylko nie pamiętam z jakiego rocznika podchodziły do Almery tino... Jak by ktoś pamiętał to proszę napisać. 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla tych co będą mieć podobne objawy do moich. Zaczeło się od zapalania przy dużych prędkościach kontrolki abs a później było coraz gorzej już nawet przy 60km/h się potrafił wyłączyć abs lub przy każdym hamowaniu załączał się. Zrobiłem Hamulce tył i przód nic nie dało. Dopiero po dokładnym sprawdzeniu koronek ABSu okazało się że jedna jest pęknięta. Koszt to około 30zł wymiana 50zł i ABS już się nie zapala i wszystko działa jak ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...