Mibars Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Witam, Nie wiem, czy to zbieg okolicznosci, czy sygnał, by problemu szukać gdzieś indziej, ale zaczeły mi przycierać hamulce od strony kierowcy - Najpierw myśłałem, że bęben z tylu trze, bo po jeździe robi się ciepły i lewarek od ręcznego złapał minimalny luz, z ciekawości dotknąłem też do tarcz i lewa jest wyraźnie cieplejsza w porównaniu do prawej... Teraz sobie nocą wracałem ostatnie 15km tak, by nie używać hamulców no i jak prawa strona zimna jak lód, tal kewy bęben ciepły, zaś tarcza parzy (jazda w trasie 100km/h). Oczywiście auto wyraźnie gorzej sie toczy (np jak wrzucam luz i zatrzymuje się z toczenia bez hamulców to wyraźnie czuje, że mnie heble trzymają), poza tym przy większej prędkosci zaczyna popiskiwać, a czasem "zgrzytać" tak, jakby klocek się kończył. Gdzie szukać problemów - w układzie (nie wiem, jak jest w Micrze, u mnie w CRX obwody są na krzyż, tu mi takie zachowanie sugeruje stronę), czy też w zacisku i szczękach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 po prosto musisz wsio przeglądnąć rozruszać i odpowietrzyć najlepiej wsio pokoleji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Regeneracja zacisków, a zwłaszcza dwóch prowadnic po bokach, prawdopodobnie to któraś z nich nie rusza się tak lekko jak powinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek_178 Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 norma po kilku latach pojawia sie korozja pod gumami cylinderkow i blokuje ich ruch odkrec zacisk wypchnij sprezarka tloczek wyczysc go szmatka korozje z cylinderka przejedz papierem sciernym korozje na zacisku tam gdzie chodzi tloczek zaraz pod guma skladaj i smigaj kiedys to robilem w sunnym ale ma troche wiecej 16lat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibars Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Nie no, zaciski to już sobie w CRXie regenerowałem Jakie zestawy naprawcze pasują do K11 (przód tarcza, tył bęben)? Jak się regeneruje bębny? Zdziwiło mnie tylko to, że nagle problem pojawił się w dwu hamulcach naraz, to mi podrzuciło trop, ze to może być wina czegoś innego, pompy hamulcowej, czy czegoś... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motest Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Nie no, zaciski to już sobie w CRXie regenerowałem Jakie zestawy naprawcze pasują do K11 (przód tarcza, tył bęben)? Jak się regeneruje bębny? Zdziwiło mnie tylko to, że nagle problem pojawił się w dwu hamulcach naraz, to mi podrzuciło trop, ze to może być wina czegoś innego, pompy hamulcowej, czy czegoś... Miałem coś podobnego w swojej K11 - przy przejechaniu paru kilo po mieście zaczynało śmierdzieć gumą w kabinie - tak były nagrzane tarcze i koła. Problemem był zaworek zwrotny, który się blokował i przez to hamulce "nie odpuszczały". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibars Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Problemem był zaworek zwrotny, który się blokował i przez to hamulce "nie odpuszczały". Cóż to za zaworek zwrotny? Gdzie go znaleźć, jak naprawić? Też ci jedna strona trzymała? A u mnie problem chyba zniknął Czasem leciutko złapie, ale przez większosć czasu nic się nie grzeje, ani nie piszczy. Wątpie, zeby naraz naprawiły się same bydwa hamulce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motest Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Cóż to za zaworek zwrotny? Gdzie go znaleźć, jak naprawić? Też ci jedna strona trzymała? A u mnie problem chyba zniknął Czasem leciutko złapie, ale przez większosć czasu nic się nie grzeje, ani nie piszczy. Wątpie, zeby naraz naprawiły się same bydwa hamulce... Sam tego nie wymianiałem - dokładnie nie powiem gdzie to się znajduje - ale albo w pompie albo zaraz za nią. Fakt był taki, że ustrzegło mnie to przed wymianą całej pompy płynu hamulcowego - jeden z serwisów taką diagnozę stawiał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibars Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Podbiję swój stary temat Problem zniknął sam tak, jak sam się pojawił Jednakże chciałem sprawdzić stan bębnów z tyłu, nie da sie jednak tego zrobić tak jak z przodu po prostu patrząc na klocek, jest jakiś manual/instrukcja jak to zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Nie cieszyłbym się że samo zniknęło, bo problemy z hamulcami same nie znikają. Ja teraz przerabiałem temat w Primerze P12, do Micry zabieram się za to samo za tydzień. Zacisk hamulcowy pracuje na dwóch rolkach/prowadnicach. W Primerze, górna rolka jest cała stalowa, dolna zaś ma taką durną gumową wkładkę, aby nie dzwonił zacisk. Wkładka gumowa się z czasem naciąga, i blokuje hamulec. Primerą jak stawałem pod światłami pod górkę, to się nie toczyła w tył, tylko takie wrażenie sprawiała jakbym ręczny powoli zaciągał. Wywaliłem te dolne prowadnice od zacisku (te z gumką) i zastąpiłem je takimi jak górne (całe stalowe, dopasowałem akurat od Volvo V40, ale od wielu innych aut pasują). Oczywiście wszystko wymyte benzyną i posmarowane smarem miedziowym. Teraz jak odpuszczę hamulec, mogę zacikiem poruszać jedną ręką delikatnie w lewo i prawo, czyli odbija i ma minimalny, wymagany luz. Hamulce rozbierz, poczyść prowadnice, pod gumkę od tłoczka też wstrzyknij miedziowego w spray'u - w ostateczności WD-40... Powinno pomóc. P.S. W Micrze mam teraz jak w Primerze miesiąc temu - co światła, jak się zatrzymam, to jakbym na ręcznym jeździł cały czas. Heble ciepłe, auto zwalnia na luzie jadąc z góry... no i spalanie też mam jakby ciut wyższe od kiedy zaobserwowałem ten problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.