Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przeróbka gaźnika na wtrysk


Guest dariush

Recommended Posts

Guest dariush

Witam

Muszę niestety przełożyć silnik w moim Słoneczku.

 

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, czy gaźnikowca da się przerobić na wtrysk? Bo mogę mieć tanio taki silniczek, tyle ża gaźnik, a mój to wtrysk, czy wystarczy tylko wymiana kolektorów i sondy?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

sam jestem ciekaw i podlaczam sie pod pytanko kolegi :P ale z tego co wiem to chyba nie da sie czegos takiego zrobic lub nie jest to gra warta swieczki ale to tylko moje domysly :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Grzesiek94

Ooo..mi tez się ten temat bardzo podoba, i chętnie bym przeczytał odpowiedź kogoś kto może już tego próbował, albo zna się na tym bardzo dobrze. Też mam gaźnikowca, a części do gaźnika to tak ciężko dostać że hu hu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

moze jednak ktos ma cos do powiedzenia w tej kwesti? widze ze temat zamarl a ciekawosc mnie pozera :P

Link to comment
Share on other sites

Guest dariush

Szkoda, że tak bez odzewu.

Może jednak znajdzie się ktoś, kto próbował coś podłubać w temacie?

Wydaje mi się, że sama konstrukcja silnika jest identyczna, różni się tylko osprzętem, ale nie wiem tego na 100% :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Bober

Witam

 

Więc tak... przeróbka DS na DE jest raczej nie opłacalna ale transplantacja jak najbardziej.

 

Dlaczego?

 

Po pierwsze trzeba założyć czujnik położenia wału... czyli rozebrać praktycznie cały motorek i gnać na frezarke z blokiem..

Oczywiście można to zrobić wiertarką i szlifierką ale wątpie w powodzenie tej operacji... no i trzeba chyba wał wymienić na wał z wiankiem..

do tego dochodzi wymiana pompy paliwowej bo zwykła przelewowa która jest w głowicy listwy nie pociągnie...

z kolektorem od gaźnika nic nie zrobimy czyli przepływke trzeba wyciągnąć z najlepiej z fabrycznego DE, do tego ECU, czyli cała masa kabli podkładek, srutek, prutek i innych pierdołek.. i nowa uszczelka pod głowicę... czyli koszty koszty koszty...

 

Reasumując

trza kupić;

Wał

kolektor najlepiej z listwą i wtryskami

GMP - czujnik wału

ECU

najlepiej całą głowicę zminić,

do tego uszczelka..

 

o matko... a gdzie robota?

Myślę że to koszt całego silnika z osprzętem

W sumie rezultat mizerny, a kupe kasy kosztuje.... a i mała gwarancja na poprawność działania, zależy od druciarza który to robi

 

Jeżeli ktoś chce coś tuningować to polecam kupić cały silnik z osprzętem i ECU oczywiście DE, i zrobić taki myk...

Dokonać transplantacji całej motorowni, podłączyć i zapalić maszynę... sprawdzić czy wszysto gites..

Jak tak to wyciągnąć ze starego DS wałki rozrządu i wcisnąć do DE bo mają wyższe krzywki.. z takiego 1.6 wycisnąć się da jakieś 120 koni czyli rezultat raczej powinien być odczuwalny..

Link to comment
Share on other sites

Guest dariush

Wielkie Dzięki za info <piwo>

Właśnie o taką odpowiedź chodziło, wyczerpująco i treściwie.

Szczerze to nie spodziewałem się, że to aż tyle roboty :|

 

Mój silnik powoli jest rozbierany, i jak narazie szkód nie widać, więc na 70% uda się go ożywić :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest tomek179

witam wszystkich

Posiadam N-14 z GA14DE i stanie technicznym fantastycznym , niestety nadwozie owego pojazdu pozostawia wiele do zyczenie a wlasciwie jego tylna czesc, ktorej na pierwszy rzut oka nie wiedac. Nie namyslac sie dlugo zaczalem poszukiwania nadwozia ktorego stan blacharski byłby zadawalajacy. Tak tez sie stalo i zakupilem N-14 z GA14DS, obecnie sunniak czeka na nowe progi (nadkola z tylu calutkie), profile wewnetrze zalane preparatem i zabezpieczone. Jak blaharz skonczy swa powinnosc zabieram sie za przekladke, calosc udokumntuje i jesli ktos bedzie zainteresowany chetnie sie podziele.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...