Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Usunięcie filtra DPF


Guest kirstoff
 Share

Recommended Posts

Pewnie jeszcze nie,bryczki na gwarancjibiggrin.gifale warto poczytać

 

http://www.kreatormo...x.php?act=asfap

 

Cały artykuł w PDF

http://www.kreatormocy.pl/prasa/o%20fapie%20auto%20swiat.pdf

Edited by waleszczak
Link to comment
Share on other sites

Guest michalkaflowski

Jak pisze kolega wyżej - samochody na gwarancji - a Nissan raz czyści w ramach gwarancji i wymienia olej jak sie zapala dwie kontrolki.

Jest jednak już firma w Żerniki Wrocławskie która usuwa za 1800 PLN w nissanie modyfikując oprogramowanie.

Po gwarancji na pewno sporo ludzi usunie :)

Taki finał ekologii za nasze pieniążki!

Edited by michalkaflowski
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bardzo ciekawy artykuł, a ja się zastanawiałem że co jakiś czas bez powodu i w spokojnej jeździe komputer pokazuje mi 15-16 l na setkę, myślałem że to błąd jakiś komputera teraz wiem już że to sobie wypalało filtr. Zgadzam się z opinią że eksploatacja filtra, utylizacja i reszta z tym związana bardziej szkodzi środowisku niż te cząsteczki. Ale przecież nie chodzi tutaj o ekologię tylko o pieniądze!!! Przeraża mnie fakt że wszystko nie tylko auta ale również AGD, RTV i cała reszta są robiona jak jednorazówki. Co chwila zmuszają nas producenci do kupowania nowego.

 

Jestem juz umówiony na usunięcie filtra + w pakiecie zrobią mi z 150 koni 170 bo tym się różni silnik większej mocy oprogramowaniem zrobią to na hamowni więc ryzyka przeforsowania niema. Op[iszę co i jak po świętach jak zalicze pierwsze 500 klm bez tego ekologicznego dobrodziejstwa ;)

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

No ja juz jestem po zabiegu niedługo opiszę co i jak bo mam foto z przebiegu usuwania z warszatu, gdzie panowie byli tak uprzejmi i pozwoili robić zdjęcia. Autko śmiga bo w pakiecie jeszcze podniosłem moc do 180 koni a na hamowni przed pokazywał 162 KM - werska auta 150 KM

 

 

Podobno nie tylko oprogramowaniem... Zapytaj w Nissanie.

 

He... w nissanie sie o takie rzeczy się niepyta wiadomo co musza odpowiedzieć. Na forum mechanicy sprawdzali najważniejsze części i seria, numery niczym sie nie różnią a to że dali dla niepoznaki śróbkę w innym kształcie to niema znaczenia dla silnika :). To zwykłe ściemy nietylko zreszta nissana. Mam bezpiecznei podniesiona moc sprawdzoną na hamowni w pełni profejonalnie z gwarancją. Silnijk ładnie zbiera się, a co najważniejsze będzie mniej palił na stetkę, niedługo to przetestuję.

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

No ja juz jestem po zabiegu niedługo opiszę co i jak bo mam foto z przebiegu usuwania z warszatu, gdzie panowie byli tak uprzejmi i pozwoili robić zdjęcia. Autko śmiga bo w pakiecie jeszcze podniosłem moc do 180 koni a na hamowni przed pokazywał 162 KM - werska auta 150 KM

 

 

 

 

He... w nissanie sie o takie rzeczy się niepyta wiadomo co musza odpowiedzieć. Na forum mechanicy sprawdzali najważniejsze części i seria, numery niczym sie nie różnią a to że dali dla niepoznaki śróbkę w innym kształcie to niema znaczenia dla silnika :). To zwykłe ściemy nietylko zreszta nissana. Mam bezpiecznei podniesiona moc sprawdzoną na hamowni w pełni profejonalnie z gwarancją. Silnijk ładnie zbiera się, a co najważniejsze będzie mniej palił na stetkę, niedługo to przetestuję.

 

czekam naszczególy

Link to comment
Share on other sites

A więc tak, przejechałem właśnie 500 klm i jetem bardzo zadowolony, auto pali mi około 1.5 l mniej, przyspiesza że wciska w fotel :), uwieżcie mi jest wielka różnica o te 20 KM, a filtr to juz historia :). Warto było wydać 2000 zł na ten pakiecik. Czyli 1500 usuwanie filtyra oraz 500 za podniesienie mocy na hamowni, gdzie samo podniesienie mocy kosztuje ponad 1000 zł... Jestem bardzo zadowolony szybko i sprawnie, na filtrze niema żadnych śladów grzebania, wiec o przeglądy sie nie boję. Poniżej link do fotek z przebiegu prac.

 

https://picasaweb.google.com/wojtgor/UsuwanieFiltraDPF?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMH3vMT0t7aO5gE&feat=directlink

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

Za chwilę i tak się przyzwyczaisz do przyśpieszenia...

 

He... no pewnie, że nie po to podniosłem moc by mieć "wyścigówę", chodzi przede wszystkim o mniejsze spalanie ON, i na wyprzedzaniu TIRa czasami się moc przydaję. Poza tym ja jeżdżę nim przeważnie na rybki lub rodzinne wypady za miasto. Głównie cieszę się z braku filtra DPF i na pewno środowisko tylko na tym skorzysta - (mniejsze spalanie, mniej oleju do silnika bo nie trzeba wypalać, eksploatacja itp...)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

He... no pewnie, że nie po to podniosłem moc by mieć "wyścigówę", chodzi przede wszystkim o mniejsze spalanie ON, i na wyprzedzaniu TIRa czasami się moc przydaję. Poza tym ja jeżdżę nim przeważnie na rybki lub rodzinne wypady za miasto. Głównie cieszę się z braku filtra DPF i na pewno środowisko tylko na tym skorzysta - (mniejsze spalanie, mniej oleju do silnika bo nie trzeba wypalać, eksploatacja itp...)

 

czy mozesz podac namiary na warsztat gdzie taka usługa mozna zrobic to znaczy interesuje mnie usunięcie filtra bo moje autko ma juz 170km fabrycznie więc chyba na tym zostane ale filterka chetnie bym sie pozbył

Link to comment
Share on other sites

http://www.kreatormocy.pl/

 

 

Powołaj się na artykuł na tym forum, to może jaki rabat dostaniesz o 100 spokojnie się targować możesz.

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.kreatormocy.pl/

 

 

Powołaj się na artykuł na tym forum, to może jaki rabat dostaniesz o 100 spokojnie się targować możesz.

 

trochę czasu minęło jak usunąłeś dpfa. Czy nadal same plusy tego zabiegu ? Czy czasami silnik nie zaczął głośniej pracować ?

sk

Edited by sk
Link to comment
Share on other sites

Kurcze, no a jaka to różnica dla silnika, skąd te Wasze obawy, a niby dlaczego ma głośniej pracować, jak usuniesz tylne siedzenie to też będzie głośniej pracował :). Ani to tłumik, ani cokolwiek co jest pożyteczne dla silnika. Auto, a przedewszystkim silnik tylko może na tym skorzystać, środowisko oczywiście też - mniej utylizacji oleju mniej wypalania oleju itp. Autko oprócz mniejszego zużycia paliwa, niema żadnej różnicy w pracy, jedzie tak samo.

 

Oczywiście w komplecie podniosłem moc wiec teraz jest żwawsze, max prędkości nie mierzę bo i niema gdzie po za tym ja tym autem jeżdżę na rybki i na rodzinne wycieczki za miasto :)

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

Tak apropos podnoszenia mocy - pokaż wykres... ciekaw jestem przebiegu momentu obrotowego, czy zrobili to podobnie do fabrycznego 173KM...

 

hm... niema tu możliwości umieszczenia grafiki, to jedyne forum jakie znam i niema takiej możliwości ;)

 

 

w picassa umieściłem - https://picasaweb.google.com/lh/photo/Jm0mNmpyloGI93sxC8OkM9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

No ale nawet przed przeróbką miał 162 a nie 150 wiec więcej niż fabryka podaje to chyba dobrze martwił bym się gdyby podało mniej. Hamownia profesjonalna, na cztery koła - mierzone przy włączonym napędzie tylko na przednia oś. A sam wykres niewiele mi mówi bo się na tym nie znam. Potem mi jeszcze sprawdzali szczelność turbiny i czyścili przepływomierz bo moment obrotowy wyszedł słabo ich zdaniem. Po wyczyszczeniu jest troszeczkę lepiej ale już nie startowałem na hamownie. Tak czy inaczej teraz jak mam tylko na przód włączone to dodając maks gaz na 2 biegu koła mi piszczą :) a przód auta nieźle się podrywa, nie spodziewałem się takiej różnicy. Ponieważ staram się jeździć spokojnie to najbardziej się cieszę z mniejszego spalania około 1,8 litra na trasie i około 1 litr po mieście.

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po wycięciu filtra silnik przy przegazowaniu dymi. Zastanawiam się czy czasami coś jeszcze nie jest do naprawy. Czy u Was też pojawił się objaw czarnych spalin przy przegazowaniu lub przy mocnym przyśpieszaniu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

właśnie za to odpowiadał dpf żeby nie dymiło...

Ja swoim zrobiłem 10k km już bez dpf i jestem zadowolony, pali zdecydowanie mniej i nie ma żadnych problemów odnośnie braku dpf, kopci jedynie przy ostrym przyspieszaniu, szczególnie gdy ten proces zaczyna się robić z niskich obrotów silnika (nie robiąc redukcji biegu bo elastyczność silnika na to pozwala).

Edited by pafcik
Link to comment
Share on other sites

 

Od tego był filtr... ;)

ok , to przecież wiem.

U mnie chyba coś spieprzyli w programie , bo niedość że więcej pali , to jeszcze mam problem z rozruchem na zimnym silniku , a po uruchomieniu obroty falują.

Czy ktoś może użytkuje emulator. Takie rozwiązanie pozwala pracować na oryginalnym oprogramowaniu , bez korekt.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego prawdopodobnie usuwanie DPF'a ma również ciemne strony... a kto Ci usuwał DPF'a? Może trzeba do nich odezwać się w celu korekty programu?

 

Usuniecie DPF jest duza korzyscia dla zywotnosci silnika i kieszeni wlasciela auta.

Ze wzgledu na masowość tego zabiegu ,zaczynaja sie brać za to Ci co nie za wiele wiedza jak to powinno byc prawidłowo zrobione.

Szczególnie to dotyczy opcji z emulatorem.

Dobry emulator swoje kosztuje i jego montaz +robocizna to koszt powyzej 2tys.zł

Dlatego aby koszta byly mniejsze zakładane sa jakies badziewne emulatory -najczesciej tania chińszczyzna.

Z takim czyms moga własnie dziac sie cuda wyzej opisane.

Osobiscie uwazam ,że TYLKO opcja usuniecia DPF poprzez wgranie /modyfikację oprogramowania sterownika jest jedynym skutecznym i bezwaryjnym rozwiazaniem.

Nie polecam emulatorów -bo one tylko udaja sprawnie działajacy filtr DPF ,a komputer i tak bedzie okresowo dawkował dodatkową porcje pailwa w celu wypalania filtra.

Najgorsze jest to ,ze emulatory czesto szwankują i normalnie psuja sie.

A wtedy zaczynaja dziac sie cuda z autem i mało ktory fachowiec to ogarnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak rzeczywiście zauważyłem jadąc za samochodem ojca że gdy Xtrial gwałtownie przyśpiesza to pojawia się za nim "bączek" dymu, chcę tu dodać że jest to silnik 2,2 165KM z 2005r. bez DPF, być może jest to objaw turbiny ale w niczym nie przeszkadza.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A więc tak, przejechałem właśnie 500 klm i jetem bardzo zadowolony, auto pali mi około 1.5 l mniej, przyspiesza że wciska w fotel :), uwieżcie mi jest wielka różnica o te 20 KM, a filtr to juz historia :). Warto było wydać 2000 zł na ten pakiecik. Czyli 1500 usuwanie filtyra oraz 500 za podniesienie mocy na hamowni, gdzie samo podniesienie mocy kosztuje ponad 1000 zł... Jestem bardzo zadowolony szybko i sprawnie, na filtrze niema żadnych śladów grzebania, wiec o przeglądy sie nie boję. Poniżej link do fotek z przebiegu prac.

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

A czy nie ma ryzyka, że na przeglądzie rejestracyjnym auto pozbawione DPFu nie spełni normy emisji spalin dla silnika Euro5 ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

No już pisałem o tym, spaliny masz takie same + cząsteczki stałe których na przeglądzie nie sprawdzają, bo niby czym???

Edited by wojtgor
Link to comment
Share on other sites

post-25292-0-88895200-1352057083_thumb.jpg

 

Zdjęcie dla tych co maja obawy o przejscie przegladu technicznego..

Edited by piotrek3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam, będę sprzedawał swojego X-traila (upgrade na Pathfindera), zainteresowanych zapraszam na PW, 1 rejestracja rok 2009 przebieg 59tys, salon Polska bezwypadkowy, najwyższa wersja i najmocniejsza bez nawigacji (skóry jasne) z dodatków halogeny w relingach, belki poprzeczne i hak.

i koła lato/zima alusy firmowe 17 i 16"

Pozdrawiam

Edited by pafcik
Link to comment
Share on other sites

Już nie mówiąc o tym, że Pathfinder nie jest składany w Japonii tak jak X-trail.

 

To już przeszłość. T30 był robiony tylko w Japonii.

T31 jest także montowany poza krajem kwitnącej wiśni np w Rosji :(

http://www.newsroom....px?mediaid=2475

 

No ale chyba za bardzo odbiegliśmy od głównego tematu.

Link to comment
Share on other sites

podobno jest to w nr VIN magiczna literka J

 

zmieniam z żalem i już mam porównanie bo stoją oba, X jest maksymalnie uniwersalny ale łodzi motorowej 2,5-3T to on nie wyciągnie z wody bez strat na sprzęgle....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...