Guest kirstoff Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 ...czy ktoś to zrobił? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waleszczak Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 (edited) Pewnie jeszcze nie,bryczki na gwarancjiale warto poczytać http://www.kreatormo...x.php?act=asfap Cały artykuł w PDF http://www.kreatormocy.pl/prasa/o%20fapie%20auto%20swiat.pdf Edited July 16, 2010 by waleszczak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalkaflowski Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 (edited) Jak pisze kolega wyżej - samochody na gwarancji - a Nissan raz czyści w ramach gwarancji i wymienia olej jak sie zapala dwie kontrolki. Jest jednak już firma w Żerniki Wrocławskie która usuwa za 1800 PLN w nissanie modyfikując oprogramowanie. Po gwarancji na pewno sporo ludzi usunie Taki finał ekologii za nasze pieniążki! Edited July 16, 2010 by michalkaflowski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 (edited) Bardzo ciekawy artykuł, a ja się zastanawiałem że co jakiś czas bez powodu i w spokojnej jeździe komputer pokazuje mi 15-16 l na setkę, myślałem że to błąd jakiś komputera teraz wiem już że to sobie wypalało filtr. Zgadzam się z opinią że eksploatacja filtra, utylizacja i reszta z tym związana bardziej szkodzi środowisku niż te cząsteczki. Ale przecież nie chodzi tutaj o ekologię tylko o pieniądze!!! Przeraża mnie fakt że wszystko nie tylko auta ale również AGD, RTV i cała reszta są robiona jak jednorazówki. Co chwila zmuszają nas producenci do kupowania nowego. Jestem juz umówiony na usunięcie filtra + w pakiecie zrobią mi z 150 koni 170 bo tym się różni silnik większej mocy oprogramowaniem zrobią to na hamowni więc ryzyka przeforsowania niema. Op[iszę co i jak po świętach jak zalicze pierwsze 500 klm bez tego ekologicznego dobrodziejstwa Edited April 3, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) No ja juz jestem po zabiegu niedługo opiszę co i jak bo mam foto z przebiegu usuwania z warszatu, gdzie panowie byli tak uprzejmi i pozwoili robić zdjęcia. Autko śmiga bo w pakiecie jeszcze podniosłem moc do 180 koni a na hamowni przed pokazywał 162 KM - werska auta 150 KM Podobno nie tylko oprogramowaniem... Zapytaj w Nissanie. He... w nissanie sie o takie rzeczy się niepyta wiadomo co musza odpowiedzieć. Na forum mechanicy sprawdzali najważniejsze części i seria, numery niczym sie nie różnią a to że dali dla niepoznaki śróbkę w innym kształcie to niema znaczenia dla silnika . To zwykłe ściemy nietylko zreszta nissana. Mam bezpiecznei podniesiona moc sprawdzoną na hamowni w pełni profejonalnie z gwarancją. Silnijk ładnie zbiera się, a co najważniejsze będzie mniej palił na stetkę, niedługo to przetestuję. Edited April 5, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
funyboy Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 No ja juz jestem po zabiegu niedługo opiszę co i jak bo mam foto z przebiegu usuwania z warszatu, gdzie panowie byli tak uprzejmi i pozwoili robić zdjęcia. Autko śmiga bo w pakiecie jeszcze podniosłem moc do 180 koni a na hamowni przed pokazywał 162 KM - werska auta 150 KM He... w nissanie sie o takie rzeczy się niepyta wiadomo co musza odpowiedzieć. Na forum mechanicy sprawdzali najważniejsze części i seria, numery niczym sie nie różnią a to że dali dla niepoznaki śróbkę w innym kształcie to niema znaczenia dla silnika . To zwykłe ściemy nietylko zreszta nissana. Mam bezpiecznei podniesiona moc sprawdzoną na hamowni w pełni profejonalnie z gwarancją. Silnijk ładnie zbiera się, a co najważniejsze będzie mniej palił na stetkę, niedługo to przetestuję. czekam naszczególy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 (edited) A więc tak, przejechałem właśnie 500 klm i jetem bardzo zadowolony, auto pali mi około 1.5 l mniej, przyspiesza że wciska w fotel , uwieżcie mi jest wielka różnica o te 20 KM, a filtr to juz historia . Warto było wydać 2000 zł na ten pakiecik. Czyli 1500 usuwanie filtyra oraz 500 za podniesienie mocy na hamowni, gdzie samo podniesienie mocy kosztuje ponad 1000 zł... Jestem bardzo zadowolony szybko i sprawnie, na filtrze niema żadnych śladów grzebania, wiec o przeglądy sie nie boję. Poniżej link do fotek z przebiegu prac. https://picasaweb.google.com/wojtgor/UsuwanieFiltraDPF?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMH3vMT0t7aO5gE&feat=directlink Edited April 11, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Za chwilę i tak się przyzwyczaisz do przyśpieszenia... He... no pewnie, że nie po to podniosłem moc by mieć "wyścigówę", chodzi przede wszystkim o mniejsze spalanie ON, i na wyprzedzaniu TIRa czasami się moc przydaję. Poza tym ja jeżdżę nim przeważnie na rybki lub rodzinne wypady za miasto. Głównie cieszę się z braku filtra DPF i na pewno środowisko tylko na tym skorzysta - (mniejsze spalanie, mniej oleju do silnika bo nie trzeba wypalać, eksploatacja itp...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artex Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 He... no pewnie, że nie po to podniosłem moc by mieć "wyścigówę", chodzi przede wszystkim o mniejsze spalanie ON, i na wyprzedzaniu TIRa czasami się moc przydaję. Poza tym ja jeżdżę nim przeważnie na rybki lub rodzinne wypady za miasto. Głównie cieszę się z braku filtra DPF i na pewno środowisko tylko na tym skorzysta - (mniejsze spalanie, mniej oleju do silnika bo nie trzeba wypalać, eksploatacja itp...) czy mozesz podac namiary na warsztat gdzie taka usługa mozna zrobic to znaczy interesuje mnie usunięcie filtra bo moje autko ma juz 170km fabrycznie więc chyba na tym zostane ale filterka chetnie bym sie pozbył Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 (edited) http://www.kreatormocy.pl/ Powołaj się na artykuł na tym forum, to może jaki rabat dostaniesz o 100 spokojnie się targować możesz. Edited May 24, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sk Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 (edited) http://www.kreatormocy.pl/ Powołaj się na artykuł na tym forum, to może jaki rabat dostaniesz o 100 spokojnie się targować możesz. trochę czasu minęło jak usunąłeś dpfa. Czy nadal same plusy tego zabiegu ? Czy czasami silnik nie zaczął głośniej pracować ? sk Edited June 21, 2012 by sk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 (edited) Kurcze, no a jaka to różnica dla silnika, skąd te Wasze obawy, a niby dlaczego ma głośniej pracować, jak usuniesz tylne siedzenie to też będzie głośniej pracował . Ani to tłumik, ani cokolwiek co jest pożyteczne dla silnika. Auto, a przedewszystkim silnik tylko może na tym skorzystać, środowisko oczywiście też - mniej utylizacji oleju mniej wypalania oleju itp. Autko oprócz mniejszego zużycia paliwa, niema żadnej różnicy w pracy, jedzie tak samo. Oczywiście w komplecie podniosłem moc wiec teraz jest żwawsze, max prędkości nie mierzę bo i niema gdzie po za tym ja tym autem jeżdżę na rybki i na rodzinne wycieczki za miasto Edited June 22, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 (edited) Tak apropos podnoszenia mocy - pokaż wykres... ciekaw jestem przebiegu momentu obrotowego, czy zrobili to podobnie do fabrycznego 173KM... hm... niema tu możliwości umieszczenia grafiki, to jedyne forum jakie znam i niema takiej możliwości w picassa umieściłem - https://picasaweb.google.com/lh/photo/Jm0mNmpyloGI93sxC8OkM9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Edited June 22, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 (edited) No ale nawet przed przeróbką miał 162 a nie 150 wiec więcej niż fabryka podaje to chyba dobrze martwił bym się gdyby podało mniej. Hamownia profesjonalna, na cztery koła - mierzone przy włączonym napędzie tylko na przednia oś. A sam wykres niewiele mi mówi bo się na tym nie znam. Potem mi jeszcze sprawdzali szczelność turbiny i czyścili przepływomierz bo moment obrotowy wyszedł słabo ich zdaniem. Po wyczyszczeniu jest troszeczkę lepiej ale już nie startowałem na hamownie. Tak czy inaczej teraz jak mam tylko na przód włączone to dodając maks gaz na 2 biegu koła mi piszczą a przód auta nieźle się podrywa, nie spodziewałem się takiej różnicy. Ponieważ staram się jeździć spokojnie to najbardziej się cieszę z mniejszego spalania około 1,8 litra na trasie i około 1 litr po mieście. Edited June 23, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sk Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Po wycięciu filtra silnik przy przegazowaniu dymi. Zastanawiam się czy czasami coś jeszcze nie jest do naprawy. Czy u Was też pojawił się objaw czarnych spalin przy przegazowaniu lub przy mocnym przyśpieszaniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcik Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 (edited) Witam, właśnie za to odpowiadał dpf żeby nie dymiło... Ja swoim zrobiłem 10k km już bez dpf i jestem zadowolony, pali zdecydowanie mniej i nie ma żadnych problemów odnośnie braku dpf, kopci jedynie przy ostrym przyspieszaniu, szczególnie gdy ten proces zaczyna się robić z niskich obrotów silnika (nie robiąc redukcji biegu bo elastyczność silnika na to pozwala). Edited September 8, 2012 by pafcik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sk Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Od tego był filtr... ok , to przecież wiem. U mnie chyba coś spieprzyli w programie , bo niedość że więcej pali , to jeszcze mam problem z rozruchem na zimnym silniku , a po uruchomieniu obroty falują. Czy ktoś może użytkuje emulator. Takie rozwiązanie pozwala pracować na oryginalnym oprogramowaniu , bez korekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Dlatego prawdopodobnie usuwanie DPF'a ma również ciemne strony... a kto Ci usuwał DPF'a? Może trzeba do nich odezwać się w celu korekty programu? Usuniecie DPF jest duza korzyscia dla zywotnosci silnika i kieszeni wlasciela auta. Ze wzgledu na masowość tego zabiegu ,zaczynaja sie brać za to Ci co nie za wiele wiedza jak to powinno byc prawidłowo zrobione. Szczególnie to dotyczy opcji z emulatorem. Dobry emulator swoje kosztuje i jego montaz +robocizna to koszt powyzej 2tys.zł Dlatego aby koszta byly mniejsze zakładane sa jakies badziewne emulatory -najczesciej tania chińszczyzna. Z takim czyms moga własnie dziac sie cuda wyzej opisane. Osobiscie uwazam ,że TYLKO opcja usuniecia DPF poprzez wgranie /modyfikację oprogramowania sterownika jest jedynym skutecznym i bezwaryjnym rozwiazaniem. Nie polecam emulatorów -bo one tylko udaja sprawnie działajacy filtr DPF ,a komputer i tak bedzie okresowo dawkował dodatkową porcje pailwa w celu wypalania filtra. Najgorsze jest to ,ze emulatory czesto szwankują i normalnie psuja sie. A wtedy zaczynaja dziac sie cuda z autem i mało ktory fachowiec to ogarnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komosinskijunior Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 Tak rzeczywiście zauważyłem jadąc za samochodem ojca że gdy Xtrial gwałtownie przyśpiesza to pojawia się za nim "bączek" dymu, chcę tu dodać że jest to silnik 2,2 165KM z 2005r. bez DPF, być może jest to objaw turbiny ale w niczym nie przeszkadza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan555555 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 A więc tak, przejechałem właśnie 500 klm i jetem bardzo zadowolony, auto pali mi około 1.5 l mniej, przyspiesza że wciska w fotel , uwieżcie mi jest wielka różnica o te 20 KM, a filtr to juz historia . Warto było wydać 2000 zł na ten pakiecik. Czyli 1500 usuwanie filtyra oraz 500 za podniesienie mocy na hamowni, gdzie samo podniesienie mocy kosztuje ponad 1000 zł... Jestem bardzo zadowolony szybko i sprawnie, na filtrze niema żadnych śladów grzebania, wiec o przeglądy sie nie boję. Poniżej link do fotek z przebiegu prac. https://picasaweb.go...feat=directlink A czy nie ma ryzyka, że na przeglądzie rejestracyjnym auto pozbawione DPFu nie spełni normy emisji spalin dla silnika Euro5 ? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtgor Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 (edited) No już pisałem o tym, spaliny masz takie same + cząsteczki stałe których na przeglądzie nie sprawdzają, bo niby czym??? Edited November 4, 2012 by wojtgor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 (edited) Zdjęcie dla tych co maja obawy o przejscie przegladu technicznego.. Edited November 4, 2012 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcik Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 (edited) Witam, będę sprzedawał swojego X-traila (upgrade na Pathfindera), zainteresowanych zapraszam na PW, 1 rejestracja rok 2009 przebieg 59tys, salon Polska bezwypadkowy, najwyższa wersja i najmocniejsza bez nawigacji (skóry jasne) z dodatków halogeny w relingach, belki poprzeczne i hak. i koła lato/zima alusy firmowe 17 i 16" Pozdrawiam Edited January 11, 2013 by pafcik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Już nie mówiąc o tym, że Pathfinder nie jest składany w Japonii tak jak X-trail. To już przeszłość. T30 był robiony tylko w Japonii. T31 jest także montowany poza krajem kwitnącej wiśni np w Rosji http://www.newsroom....px?mediaid=2475 No ale chyba za bardzo odbiegliśmy od głównego tematu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcik Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 podobno jest to w nr VIN magiczna literka J zmieniam z żalem i już mam porównanie bo stoją oba, X jest maksymalnie uniwersalny ale łodzi motorowej 2,5-3T to on nie wyciągnie z wody bez strat na sprzęgle.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.