Szym3k Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Witam, Z racji, że jest to mój pierwszy post na forum, serdecznie witam wszystkich, a teraz do rzeczy... Niedawno kupiłem Almerę z 2003 r., 1,8 benzynka. Samochodzik kupiony dosyć okazyjnie bo miał jedno ale... - paląca się kontrolka "engine check" (błąd był kilkukrotnie kasowany, ale pokazywał się ponownie). Od początku wiedziałem, że to trochę loteria, ale się zdecydowałem bo miałem nadzieję, że to tylko czujnik położenia wałka rozrządu. Dziś oddałem samochód do mechanika i padła diagnoza - rozrząd (w sumie nie wiem czy samochód był podpięty pod komputer). Samochód ma przejechane 118kkm (przebieg oryginalny). Praktycznie wszędzie gdzie dzwoniłem za częściami (nawet warsztat specjalizujący się w japończykach), sprzedający pukali się w czoło i mówili, że taki łańcuch wymienia się przy 500kkm. W sumie objawów żadnych poważnych samochód nie wykazuje poza nieznacznym spadkiem mocy i utrudnionym rozruchem na gorącym silniku (i to nie zawsze). Brak jakiegokolwiek falowania obrotów lub innych tego typu objawów. Co sądzicie o tym? Wiem, że to jak wróżenie w fusów, ale może ktoś już miał taki problem? Pozdrawiam Szymon Edited July 12, 2010 by Szym3k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrAli Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 To wróżenie w fusów A konkretnie to może rozrząd może nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 (edited) Pierwsza rzecz jaką należałoby zrobić to odczytać kody błędów jakie Ala wywala. Jak wiadomo nie jest to trudne i da się zrobić bez kompa - wystarczy drucik i instrukcja z forum ! Edited July 13, 2010 by Bonhart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Trzeba dobrać się do napinacza i zobaczyć jak bardzo jest wysunięty i wtedy bedzie wiadomo wszystko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 no niestety ja jutro odbieram mojego SR20DE od mechanika po urwanym rozrządzie a silnik miał 160kkm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szym3k Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Witam, Kod błędu to P0355 CKP. Mechanik rozkręcał silnik i na tej podstawie stwierdził, że to rozrząd. Z objawów, które sobie uświadomiłem czytając to forum, występuje jeszcze lekkie szarpanie w czasie zmiany biegów oraz niewielki wzrost obrotów (200 - 300)w momencie wciśnięcia sprzęgła podczas zmiany biegów. Co o tym myślicie. P.S. Znalazłem cały rozrząd do mojej Almery za 449. Myślicie, że warto taki kupić czy lepiej taki za 1500 - różnica pewnie wynika z jakości, ale sam nie wiem. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym tańszym. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missiakkuss Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 A czy ktoś mógłby wrzucić fotkę gdzie ten łańcuch dokładnie się znajduje, jak wygląda rozrząd do wymiany etc? Na pewno łatwiej wtedy oceniać każdy przypadek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 łańcuch jest rozciągniety między wałem głównym a walkami ssącym i wydechowym po drugiej stronie silnika jak jest skrzynia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szym3k Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Witam, Po wymianie czujnika wału wszystko wróciło do normy. Samochodzik jeździ jak powinien. Mam tylko jedno pytanie - czy na włączonym zapłonie powinien się świecić kontrolka "engine check"? Gdy silnik pracuje kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Witam, Po wymianie czujnika wału wszystko wróciło do normy. Samochodzik jeździ jak powinien. Mam tylko jedno pytanie - czy na włączonym zapłonie powinien się świecić kontrolka "engine check"? Gdy silnik pracuje kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam na zapłonie powinien się zapalić check engine, więc wszystko dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szym3k Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.