Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

błąd 21 w 2.0TD CD20T


malylu

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem czujnik położenia wału (włożyłem zamiennik z opla) czujnik od soboty działa bez problemu tylko po zdiagnozowaniu błędów wyskakuje błąd 21 wiem że temat był ale u mnie jest trochę inaczej ponieważ problemów z odpalaniem nie mam zapala normalnie i w zasadzie jedzie też bez problemów tylko jak chcę go przeciągnąć na biegu to szarpnie i tym samym pojawia się za mną chmurka. Wcześniej tego nie było. filtr paliwa niedawno zmieniałem ale zobaczę może jakaś woda się zebrała ale nie wydaje mi się bo nawet jak zmieniałem to w starym nie było nawet grama wody.

Co to za pioruństwo może być? Coś wyczytałem o czujniku kąta wtrysku (nie wiem czy dobrze to nazwałem) może ktoś coś poradzić co konkretnie sprawdzić w takim przypadku?

I jeszcze jedno odłączyłem wtryskiwacz sterujący i na odpalonym silniku nie ma różnicy czy jest podłączony czy nie no i zaczął kopcić :-((( wydaje mi się że zbyt długo jeździłem z odłączonym czujnikiem położenia wału no i chyba padł wtryskiwacz :-(( chyba że ma ktoś magiczny sposób na zreanimowanie tego wtryskiwacza.

 

Za wszelką pomoc wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie co opisywales jak wymieniales czujnik kolega Radek napisal ze po zmianie kabli ten blad mu zniknal. Poczytaj sobie na stronie pierwszej tego tematu. Blad pierwszego wtryskiwacz to 34. Sprobuj zamienic kabelki i pokasuj bledy. Jak czytalem na forum koledzy opisywali ze wymiana tego wrtyskiwacza pomaga na blad nr21. . Najpierw zrob ta zamiane i napisz co z rego wyniklo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc co do kabelków to miałeś rację za szybko się ucieszyłem ale chyba wyjaśniło się też dlaczego mój samochód pracował {prawie normalnie} po tym jak całkowicie odłączyłem czujnik położenia wału korbowego bo po zamianie tych kabelków silnik zgasł gdy odpiąłem wtyczkę.Wydaje mi się że to jest w końcu normalne.Mam wrażenie że ktoś wcześniej już dłubał z tym czujnikiem bo jak wyciągnąłem stary to napewno nie był to oryginał nissana tylko jakiś nieznany mi zamiennik. W każdym razie silnik pracuje oki check się nie świeci ale nie mam już siły szukć jak wykasować błędy bo pojawił mi się błąd 34,21,no i chyba pozostał 47. Jeżeli masz jeszcze krzysiek1958 siłę mi odpisać to pomóż skasować te błędy bo jak przeglądam fora to same kutwa błędy widzę. Mam nadzieję że to co mi wymigało to jest tylko i wyłącznie do skasowania. Dodam jeszcze że samochód mój był ściągnięty z Holandii i to tam pewnie jakiś znachor mi tak namieszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc co do kabelków to miałeś rację za szybko się ucieszyłem ale chyba wyjaśniło się też dlaczego mój samochód pracował {prawie normalnie} po tym jak całkowicie odłączyłem czujnik położenia wału korbowego bo po zamianie tych kabelków silnik zgasł gdy odpiąłem wtyczkę.Wydaje mi się że to jest w końcu normalne.Mam wrażenie że ktoś wcześniej już dłubał z tym czujnikiem bo jak wyciągnąłem stary to napewno nie był to oryginał nissana tylko jakiś nieznany mi zamiennik. W każdym razie silnik pracuje oki check się nie świeci ale nie mam już siły szukć jak wykasować błędy bo pojawił mi się błąd 34,21,no i chyba pozostał 47. Jeżeli masz jeszcze krzysiek1958 siłę mi odpisać to pomóż skasować te błędy bo jak przeglądam fora to same kutwa błędy widzę. Mam nadzieję że to co mi wymigało to jest tylko i wyłącznie do skasowania. Dodam jeszcze że samochód mój był ściągnięty z Holandii i to tam pewnie jakiś znachor mi tak namieszał.

Sile to mam bo duzo jem. Nie wiem czy bede Ci wstanie pomoc. Najpierw to klania sie autodiagnostyka tam gdzie miales bledy i przy Twoim prostokatnym gniezdzie jest napisane jak skasowac bledy. Tylko jak wykasujesz bledy to nie usuniesz problemow. Jesli to blad 34 to tylko wtryskiwacz do wymiany(nowy duzo kosztuje albo od jakiegos dawcy).)To wlasnie kolega And pec napisal na forum ze sporo osob po wymianie wtryskiwacza sterujacego pozbywala sie bledu 21. Na forum pisza ze blad 21 pojawia sie jak jest zatkany filtr paliwa lub nieszczelne przewody paliwowe. POjawia sie tez ten blad jak byl wymieniany rozrzad i jest skopany (nieodpowiedni kat wtrtysku) . A z tym chyba to musisz byc pewny. Wiesz u mnie tez cos bylo kombinowane przy czujniku walu korbowego bo u mnie jest jeden kabel niebieski. Jak masz miernik to sobie pomierz napiecie i opor na tym zaworze kontroli czsu wtrysku i na wtryskiwaczu strujacym. Masz to w pliku eccd20 . W pliku chyba em bedziesz mial pokazane jak powinien byc ustawiony pasek na pompie. Wczoraj Ci je wyslalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.dzięki pliczek dostałem i procedurę kasowania też znalazłem tylko pytanko czy gdy jest walnięty ten zawór czasu kąta wtrysku to check powinien się palić? bo u mnie jest po odpaleniu silnika pusto na desce rozdzielczej.Wiem że dużo tych pytań i w końcu skończy się pewnie znachorem ale pokombinuję najpierw sam. a tak na marginesie to chyba sprzedam ten wózek chociaż bardzo go lubię ale kilometry robią swoje. Jutro pomierzę te opory i spróbuję pokasować błędy. Dzięki i pozdrawiam oby się udało do za 3 tyg.się w góry nim wybieram:-}

 

witam! że tak powiem NARESZCIE!!!!!! PO SKASOWANIU BŁĘDÓW W KOŃCU JEST UPRAGNIONY 55. CZYLI BŁĘDU TYLKO BYŁY DO SKASOWANIA.JESZCZE DODAM ŻE CZUJNIK OD OPLA JAK NAJBARDZIEJ DZIAŁA I JEST OK.TROCHĘ SIĘ PRZERAZIŁEM DZIŚ BO SCZYTAŁEM BŁĘDY I WYSZŁO MI 11 , 21 , 34 , 47 MYŚLAŁEM ŻE MNIE TRAFI COŚ ALE W KOŃCU UDAŁO SIĘ SKASOWAĆ I JEST GICIOR. dZIĘKI KRZYSIEK1958 ZA PODTRZYMYWANIU NA DUCHU I POMOC WISZĘ CI BROWARA NORMALNIE JESZCZE RAZ DZIĘKI I POZDRAWIAM BĘDĘ ZAGLĄDAŁ I PISAŁ JAK SIĘ SPRAWUJE CZUJNIK.

 

witam! że tak powiem NARESZCIE!!!!!! PO SKASOWANIU BŁĘDÓW W KOŃCU JEST UPRAGNIONY 55. CZYLI BŁĘDU TYLKO BYŁY DO SKASOWANIA.JESZCZE DODAM ŻE CZUJNIK OD OPLA JAK NAJBARDZIEJ DZIAŁA I JEST OK.TROCHĘ SIĘ PRZERAZIŁEM DZIŚ BO SCZYTAŁEM BŁĘDY I WYSZŁO MI 11 , 21 , 34 , 47 MYŚLAŁEM ŻE MNIE TRAFI COŚ ALE W KOŃCU UDAŁO SIĘ SKASOWAĆ I JEST GICIOR. dZIĘKI KRZYSIEK1958 ZA PODTRZYMYWANIU NA DUCHU I POMOC WISZĘ CI BROWARA NORMALNIE JESZCZE RAZ DZIĘKI I POZDRAWIAM BĘDĘ ZAGLĄDAŁ I PISAŁ JAK SIĘ SPRAWUJE CZUJNIK.

 

witam! że tak powiem NARESZCIE!!!!!! PO SKASOWANIU BŁĘDÓW W KOŃCU JEST UPRAGNIONY 55. CZYLI BŁĘDU TYLKO BYŁY DO SKASOWANIA.JESZCZE DODAM ŻE CZUJNIK OD OPLA JAK NAJBARDZIEJ DZIAŁA I JEST OK.TROCHĘ SIĘ PRZERAZIŁEM DZIŚ BO SCZYTAŁEM BŁĘDY I WYSZŁO MI 11 , 21 , 34 , 47 MYŚLAŁEM ŻE MNIE TRAFI COŚ ALE W KOŃCU UDAŁO SIĘ SKASOWAĆ I JEST GICIOR. dZIĘKI KRZYSIEK1958 ZA PODTRZYMYWANIU NA DUCHU I POMOC WISZĘ CI BROWARA NORMALNIE JESZCZE RAZ DZIĘKI I POZDRAWIAM BĘDĘ ZAGLĄDAŁ I PISAŁ JAK SIĘ SPRAWUJE CZUJNIK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Dopnę się tutaj bo tytuł jest odpowiedni.

Zaczęły się mrozy i jak zwykle w takich przypadkach mam problem z błędem nr 21 czyli zawór czasu kąta wtrysku.

Do wczoraj check zapalał się sporadycznie z samego rana jak silnik był totalnie zimny ale szło autem jechać.

Zwykle tankuję na Lukoil'u + depresator Skydd - zazwyczaj większa dawka niż trzeba.

To se myślę - zatankuję na Shell'u to może nie będzie tego problemu.

Zalałem więc wczoraj cały bak + oczywiście depresator i się zaczęły jaja.

Do roboty jakoś dojechałem ale z powrotem to nie wiedziałem czy wrócę.

Standard - błąd 21, auto zmulone że ledwo 40 km/h szło jechać no i szary dym za mną.

Pytanie jest tylko takie:

Czy to wina kapowatego paliwa czy rzeczywiście można coś zrobić w temacie tego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% wina paliwa. Podgrzej filtr paliwa np. opalarką i auto zacznie chodzić. Przerabiałem to w ubiegłym roku.

w pracy w IVECO tankowane na BP + 10% benzyny + depresator i... dziś rano rozmrażałem filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...