Guest tagemi Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Mam problem z moja P11 1.8 Ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine, po wizycie z serwisie okazało sie że sonda wywaliła błąd katalizatora. Samochód ma przebieg 180 tyś. km(bez lpg) i podobno katalizator ma juz dość . Mam pytanie czy musze kupować nowy katalizator który jak wiadomo kosztuje 1/5 całego samochodu czy można to naprawić w jakiś inny sposób, tak aby sonda nie pokazywała błędów. Drugi problem to dziwne zachowanie silnika podczas przyspieszania, w okolicy 4 do 5 tyś. obr/min zaczyna sie lekko mulić szczególnie na 3,4 i 5 biegu i wskazówka obrotomierza w okolicach 4-5tys obr. /min przez chwile wariuje, nie bardzo wiem co może być tego przyczyną. Komputer w serwisie nie pokazał innych błędów, wyczyściłem przepustnice i przepływomierz i dalej jest to samo. Dodam jeszcze że poza wymienionymi dolegliwościami primera troche za dużo pali, 9-10 przy spokojnej jeżdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 ad1. można, testowana jest teraz tulejka na sondę i chyba się uda ad2. sprawdź przepływomierz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tagemi Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 dzięki za odpowiedź domyślam się że wybebeszyłeś katalizator i zostawiłeś samą obudowe(?), nie ma żadnych skutków ubocznych w postaci hałasu lub metalicznego dzwięku silnika(?) Co do przepływomierza to komputer w serwisie nic nie wykazał, na wszelki wypadek wymontowałem go i przeczyściłem ale może faktycznie jest walnięty, tylko jak to sprawdzić ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 dzięki za odpowiedź domyślam się że wybebeszyłeś katalizator i zostawiłeś samą obudowe(?), nie ma żadnych skutków ubocznych w postaci hałasu lub metalicznego dzwięku silnika(?) Co do przepływomierza to komputer w serwisie nic nie wykazał, na wszelki wypadek wymontowałem go i przeczyściłem ale może faktycznie jest walnięty, tylko jak to sprawdzić ??? ja nie mam pierwszego kata, a drugi narazie jest jeszcze na miejscu, choć nie wiem w jakim stanie ale spaliny są OK na analizatorze. zmierz przepływomierz na kompie niekoniecznie wyjdzie, że jest padnięty, ja też tak miałem i wymiana dopiero pomogła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.