Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] Zawór EGR - czy jest i gdzie w WP12


dziki-toy
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

 

Pytanie jak w temacie: Czy jest i gdzie znajduje się zawór EGR w Primerce WP12 rok 2002, silnik 1.8 benzyna??

 

Pozdrawiam

Edited by dziki-toy
Link to comment
Share on other sites

dajcie zdjęcie silnika, od klektora wylotowego odchodzi rurka metalowa, jeśli w ogóle odchodzi, i na końcu tej rurki jest zawór EGR

Link to comment
Share on other sites

dajcie zdjęcie silnika, od klektora wylotowego odchodzi rurka metalowa, jeśli w ogóle odchodzi, i na końcu tej rurki jest zawór EGR

 

 

 

Obecnie mam zrobione poniższe fotki:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db04a6e6e3b7c41b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2a4c02c958a6f38.html

 

Jeśli możesz to zrób Pint Screena i zaznacz na fotce, jeśli oczywiście go widać. :)

 

Pozdrawiam

Edited by dziki-toy
Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

Ale w benzynach już tego chyba nie stosują... EGR jest ale w silnikach 2.2 dci. Druga fota odpada, zrób fotkę między chłodnicą a kolektorem tak dla pewności ;). Ja zatkałem EGR ale w Almerce N16 1.5 16v i nie dało to żadnej poprawy a tylko Check mi się świeci i 2 błędy z EGR'em związane.

Edited by remik_p12
Link to comment
Share on other sites

. Ja zatkałem EGR ale w Almerce N16 1.5 16v i nie dało to żadnej poprawy a tylko Check mi się świeci i 2 błędy z EGR'em związane.

 

jest na to rozwiązanie, aby się nie pojawiały błędy,

Link to comment
Share on other sites

A czy mógłbyś mi podpowiedzieć co zrobić?

 

po zaślepieniu EGR-a rozłączasz wtyczkę na czujniku temperatury, jest zaraz za zaworem, to on odpowiada za otwarcie i zamknięcie EGR, i mierzysz rezystancję na zimnym i ciepłym, i podpinasz rezystor zamiast czujnika, mi pod pasował taki jak w opisie, bo i taki miałem w domu, u Ciebie też pewnie zagra, pamietraj, że wpinamy go we wtyczkę od czujnika temperatury zamiast tego czujnika a nie we wtyczkę od EGR

Link to comment
Share on other sites

Ale w benzynach już tego chyba nie stosują... EGR jest ale w silnikach 2.2 dci. Druga fota odpada, zrób fotkę między chłodnicą a kolektorem tak dla pewności ;). Ja zatkałem EGR ale w Almerce N16 1.5 16v i nie dało to żadnej poprawy a tylko Check mi się świeci i 2 błędy z EGR'em związane.

 

 

Załączam dokładniejsze fotki, ale raczej nic tu nie widzę podobnego do EGR'a :( :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b09c8b2178b41d7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/183eb4e5cb36ea25.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0f8d3955c9bd843.html

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

Tak myślałem, jednak nie ma. Ale po co tobie ten EGR, przecież przez niego więcej problemów jak korzyści a i tak nic nie daje jak jest.

Link to comment
Share on other sites

Tak myślałem, jednak nie ma. Ale po co tobie ten EGR, przecież przez niego więcej problemów jak korzyści a i tak nic nie daje jak jest.

 

 

Miałem pomysł by go wyczyścić, bo moja P12 powyżej 150 km/h traci przyspieszenie i wolno się wkręca na wyższe obroty tak do max. 175km/h i więcej już nie chce. :(

Edited by dziki-toy
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj wyczyścić przepływomierz.

 

Przepływomierz i przepustnica wyczyszczone, świece nowe Irydowe mają 4 miesiące, filtr powietrza ma z 10000km (5 miesięcy temu wymieniony). Nie wiem co jeszcze można zrobić??

Link to comment
Share on other sites

Przepływomierz i przepustnica wyczyszczone, świece nowe Irydowe mają 4 miesiące, filtr powietrza ma z 10000km (5 miesięcy temu wymieniony). Nie wiem co jeszcze można zrobić??

 

zapłon?

Link to comment
Share on other sites

zapłon?

 

A co dokładniej mogło się stać??? :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ja mam pytanie gdzie jest EGR w primerce 2.2DCI 2004 rok dokładnie tylko oto chodzi czy to norma w primerach że czarny dym puści jak dam na gaz a potem już niema dymu najbardziej jest na 3 i 4 biegu jak tak chodzi bez problemu i niewiem czy był czyszczony ten zawór EGR jak coś bym go wyczyścił środkiem do tego przeznaczonym

Edited by Mirek 35
Link to comment
Share on other sites

Załączam dokładniejsze fotki, ale raczej nic tu nie widzę podobnego do EGR'a sad.gif :

 

http://www.fotosik.p...b2178b41d7.html

http://www.fotosik.p...e5cb36ea25.html

http://www.fotosik.p...955c9bd843.html

 

Pozdrawiam

moja nyska jakas wybrakowana ma jedną sonde a u kolegi widzę dwie

Link to comment
Share on other sites

moja nyska jakas wybrakowana ma jedną sonde a u kolegi widzę dwie

 

Bo od 2002 roku do ok 2005 w P12 1.8 robili z dwoma wkładami kata. Potem przeszli na jeden wkład kata. :)

 

Miałem pomysł by go wyczyścić, bo moja P12 powyżej 150 km/h traci przyspieszenie i wolno się wkręca na wyższe obroty tak do max. 175km/h i więcej już nie chce. sad.gif

 

Temat zamknięty. :)

Edited by dziki-toy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...