JACKO29 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Rzuciłem ten temat gdzie indziej rzucam i tutaj. Kiedyś podczas dość wariackiej jazdy...wypadł kluczyk ze stacyjki!!! Wszystko działało jak należy bez kluczyka w stacyjce,kierownica się nie blokowała na zakrętach(sprawdzone!).Silnik wyłączyłem...pilniczkiem do paznokci!Załączyć już się nie dało bo zaskakiwała blokada.Zrobiłem kilka prób i...załączając radio można wyjąć kluczyk i odpalić pilniczkiem...(gdzie jest wtedy imo? :shock: )Po wyjęciu kluczyka radio grało,funkcje z kiery działały.Czy wy też tak macie?,próbował to ktoś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Jacko, odpowiadałem na ten post już "gdzie indziej" , ale coś jeszcze dodam. Sprawdzałem u mojego kolegi w Note z końcówki 2008. U niego także nie można wyjąć kluczyka w pierwszej pozycji tz. tej w której gra radio. Jego kluczyk wygląda identycznie jak mój. Ale słyszałem, że wcześniejsze kluczyki wyglądają nieco inaczej. Tu jest może sedno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 23, 2010 Author Share Posted July 23, 2010 Tzn? w czym ta różnica jest? możesz jakoś opisać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Tzn? w czym ta różnica jest? możesz jakoś opisać? W innym kształcie, zarówno grota jak i uchwytu. Nie znam dokładnie szczegółów, bo to informacja z drugiej ręki, której nie mogę zweryfikować. Może wskazówką będzie to, że mój grot kluczyka jest firmy Valeo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
was79 Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 u mnie wszystko ok, nie da sie wyciagnac kluczyka w zadnej pozycji, grot mam tez valeo. rocznik tak jak jacka 2007. sorry za brak polskich znakow ale to urok playstation Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 No to feler westchnął seler,na mur mam wymianę stacyjki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 No to feler westchnął seler,na mur mam wymianę stacyjki. Czyli coś ze stacyjką nie tak? Już to zdiagnozowali? Ale masz chyba jeszcze gwarancję, więc paniki chyba nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Zdiagnozować ,jeszcze nie zdiagnozowali "gdzieś" napisałem że jadę na oględziny w poniedziałek...ale z tego co rozmawiałem z serwisantem,taka rzecz nie ma prawa bytu,kluczyka nie można wyciągać kiedy się chce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 kombinowałem u siebie (rocznik 2006) - za cholerę nie wylata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) Zdiagnozować ,jeszcze nie zdiagnozowali "gdzieś" napisałem że jadę na oględziny w poniedziałek...ale z tego co rozmawiałem z serwisantem,taka rzecz nie ma prawa bytu,kluczyka nie można wyciągać kiedy się chce. Faktycznie pisałeś o poniedziałku, ale tak dosadnie przesądziłeś wymianę stacyjki, że pomyślałem, że są nowe fakty w sprawie . Może nie będzie dramatu. Kiedyś mojemu koledze w jakimś starym koreańcu grot kluczyka przy próbie wyjęcia "został" w stacyjce. Nie szło go wyjąć w żaden sposób (coś pękło, czy przełamało się). Też myślał, że będzie konieczna wymiana stacyjki. Okazało się, że nie. Rozebrali, coś tan wyjęli i wysupłali grot. Edited July 29, 2010 by ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 No właśnie...mnie przy prezentacji problemu zablokowała się stacyjka,też rozbierali i naprawili,trwało to dobre 2h,a w środę jadę na wymianę stacyjki i wkładki zamka w drzwiach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 No właśnie...mnie przy prezentacji problemu zablokowała się stacyjka,też rozbierali i naprawili,trwało to dobre 2h,a w środę jadę na wymianę stacyjki i wkładki zamka w drzwiach. No cóż, widać coś się porządnie zwaliło. Weź ze sobą oba kluczyki i kod kreskowy do imo, bo pewnie będą je chcieli od Ciebie zabrać. Nowa stacyjka (i wkładka zamka) to pewnie i nowy komplet kluczyków. Kod kreskowy może być konieczny do zakodowania imo do nowych kluczyków. Niby sprawa oczywista, ale jak człowiek jest poddenerwowany koniecznoscią naprawy czegoś w aucie, to często zapomina o tych wszystkich oczywistych oczywistościach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 kod kreskowy nie jest potrzebny,tylko dwa kluczyki.Po wymianie dostajesz kluczyki te same z nowymi grotami i nowe kody kreskowe.Wizyta w serwisie ok 2h.Okazało się przy okazji,że najprawdopodobniej winowajcą był kluczyk który różnił się nieco od zapasu(więcej używany i ząbki się starły),ale komplet wkładek zamówiony więc wymieniony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 kod kreskowy nie jest potrzebny,tylko dwa kluczyki.Po wymianie dostajesz kluczyki te same z nowymi grotami. No faktycznie - nie pomyślałem. Rzeczywiście mogą przy takiej operacji wymienić tylko groty, bez konieczności ruszania transmiterów. No i z przypadku Jacko mamy jakiś wniosek. Warto wykorzystywać oba kluczyki bo jeden tyrany non stop może spłatać jakiegoś tam psikusa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 (edited) ranger - bez urazy, ale Ameryki nie odkryłeś W większości instrukcji użytkowania (w Note też)jest wzmianka, by cyklicznie zamieniać oba kluczyki,by wszystkie trzy elementy zużywały się jednakowo. Instrukcja wspomina,że warto też zaglądać co jakiś czas pod zaślepkę zamka w klamce sprawdzając czy auto da się awaryjnie otworzyć i zamknąć "z klucza" (nie używany zamek potrafi odmówić posłuszeństwa, można go przesmarować) Edited August 5, 2010 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted August 5, 2010 Author Share Posted August 5, 2010 Wybacz Dar..ale coś jest nie tak wobec tego...jednym samochodem jeździłem 7 lat z jednym kluczem i nie było różnicy,nowy, stary...wsio ryba.A tu taka firma i taki zonk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 (edited) ranger - bez urazy, ale Ameryki nie odkryłeś Wiem, wiem , w instrukcjach wyraźnie o tym piszą . Nie przypuszczałem jednak, że zonk może być tego kalibru jak u Jacko . W moim Matizie jeden kluczyk był orany przez 10 lat. Przed sprzedażą drugi był użyty po raz pierwszy właśnie po 10 latach. Zero problemu, czy choćby drobnego zaciachu... Z drugiej jednak strony, kolega jak naprawiał po dzwonie swojego Opla, w zastępczej KIA można było wyjąć kluczyk podczas jazdy. Samochód jechał dalej, silnik nie gasł a kierownica się nie blokowała . I na koniec ciekawostka. W Oplach był taki feler, że producent w stacyjce zastosował bardzo różne materiały, które jak się okazało miały bardzo różną rozszerzalność termiczną. Jak samochód trochę postał w słońcu, nie dawało się włożyć kluczyka do stacyjki . Trzeba było auto przewietrzyć, "ochłodzić" stacyjkę i dopiero wtedy kluczyk dało się włożyć... Róże rzeczy mogą się zdarzyć . Edited August 5, 2010 by ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.