Guest epic78 Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Witam. Zamierzam nabyć Patfindera, roczniki 2005/06, z jednostką napędowa 2,5. Z informacji które znalazłem, nissan występuje w wersjach silnikowych 2,5 dci 171km -silnik Renault, oraz 2,5 DTI 174km. Która jednostkę warto wybrać, czy są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi jednostkami. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotras78 Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Z tego co mi wiadomo to 174 KM miały z początku produkcji bez filtra DPF. Po dodaniu DPF moc zmieniła się na 171 KM (dostosowanie do wyższej normy Euro) i na 99% ten silnik nie jest konstrukcją Renault Z tego co mi wiadomo to 174 KM miały z początku produkcji bez filtra DPF. Po dodaniu DPF moc zmieniła się na 171 KM (dostosowanie do wyższej normy Euro) i na 99% ten silnik nie jest konstrukcją Renault Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Chyba jest, ale czy to wada? Renówki robią bardzo dobre diesle np. te 1.5 i 2.0 z Qashqai'a. Zastanawiam się ile jeszcze razy musi zostać napisane, że to nie jest silnik Renault tylko jest to konstrukcja czysto Nissana. I nie ma tu nic do rzeczy, że Renault robi dobre diesle (z czym się zgadzam). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 akurat ten z Navary to jest konstrukcja tylko Nissana. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 jakie sa wady tych silnikow?czy wybuchaja?jesli to renowka, jak slynne 1,9 dci to co dobrego o nich mozecie powiedziec?pisac bo sie wacham Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Silnik 171 i 174 km to jest ten sam silnik a dpf nie ma tu nic do mocy występuje z automatem manual go niema bynajmiej w moim roczniku różnica jest taka 171km jest montowany od 2007r erg i przepustnica jest sterowana elektronicznie w 174km podciśnieniowo dodatkowo nowszy ma plastikowe pokrywy wałków i łańcucha rozżądu a starszy aluminiowe niższa moc jest podyktowana normami czystości spalin w tamtym okreśie teraz troszkę o wadach zawór w pompie wysokiego ciśnienia obydwie jednostki objawy falowanie obrotów gaśnięcie brak mocy awarie łańcuchów rozżądu a raczej ślizgów i napinacza powodowane przez za żadką wymianę oleju olej trzeba wymieniać co 10tk anie 30tk zużyty olej nie jest wstanie właściwie docisnąć napinacza po rozruchu zdażają się pęknięcia głowicy przerabiałem ostatnio ten temat u siebie i wiem że niejest to odosobniony przypadek Ogólnie niejest to zła jednostka produkcja nissana anie Renault Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 w testach pisza ze to silnik renaulta, czy to jest ten sam silnik co w navara ktory wybucha? http://www.navaraownersclub.com/2009/10/the-infamous-d22-engine-problem/ szukam dla siebie patha, a tu mi znajomy mechanik mowi ze te silniki wybuchaja, wiec sie zaglebiam w temat, czy marudzil czy to sie komus trafilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 To bardzo podobny silnik ale ta wada została tu wyelninowana w tamtych silnikach dochodzi do zatarcia panewki co prowadzi do wyjścia korbowodu bokiem w tych silnikach to się nie zdaża Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawa Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 (edited) Mechanik od renówek oglądał mój silnik (171 automat) po zdjęciu klapy plastikowej, powiedział że to od Mastera, pokazał mi takowy i wygląda jak sklonowany. Może i japońce sami go produkują, ale na podstawie tych samych projektów? Nowsze mają 2 silniki 190KM i V6 z Navary chyba 230KM. Edited April 27, 2012 by Sawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 no dobrze, tu na forum jakos nikt nie pisze o awariach tych silnikow w pathfinderach, a ja celuje w 2005/2006 rok, z przebiegiem jakies 160 000km, czy to jeszcze pozyje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 A dlaczego miałoby nie pożyć? Jak poprzedni właściciel dbał to będziesz miał ZERO problemów. Ja mam Patha z 2007 z aktualnym przebiegiem 140.000 km (wersja dpf). Nic się nie dzieje. Żadnych usterek, brania paliwa do oleju silnikowego (wypalanie dpf) jak i oddawania do atmosfery. Na tym forum -www.nissanboard.de - są osoby z przebiegiem ponad 190.000 uzyskanym bez problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest budmiller Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Jak miałem Navare D40 czyli silnik ten sam to jak sprzedawałem to miała na "budziku" ponad 200kkm i śmigała jak złoto.Obecnie w Pacie mam 173kkm i wszystko OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.