Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silniki 2,5 DCI/DTI


Guest epic78
 Share

Recommended Posts

Guest epic78

Witam. Zamierzam nabyć Patfindera, roczniki 2005/06, z jednostką napędowa 2,5. Z informacji które znalazłem, nissan występuje w wersjach silnikowych 2,5 dci 171km -silnik Renault, oraz 2,5 DTI 174km. Która jednostkę warto wybrać, czy są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi jednostkami. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to 174 KM miały z początku produkcji bez filtra DPF. Po dodaniu DPF moc zmieniła się na 171 KM (dostosowanie do wyższej normy Euro) i na 99% ten silnik nie jest konstrukcją Renault

 

Z tego co mi wiadomo to 174 KM miały z początku produkcji bez filtra DPF. Po dodaniu DPF moc zmieniła się na 171 KM (dostosowanie do wyższej normy Euro) i na 99% ten silnik nie jest konstrukcją Renault

Link to comment
Share on other sites

Chyba jest, ale czy to wada? Renówki robią bardzo dobre diesle np. te 1.5 i 2.0 z Qashqai'a.

 

Zastanawiam się ile jeszcze razy musi zostać napisane, że to nie jest silnik Renault tylko jest to konstrukcja czysto Nissana. I nie ma tu nic do rzeczy, że Renault robi dobre diesle (z czym się zgadzam).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

jakie sa wady tych silnikow?czy wybuchaja?jesli to renowka, jak slynne 1,9 dci to co dobrego o nich mozecie powiedziec?pisac bo sie wacham

Link to comment
Share on other sites

Silnik 171 i 174 km to jest ten sam silnik a dpf nie ma tu nic do mocy występuje z automatem manual go niema bynajmiej w moim roczniku różnica jest taka 171km jest montowany od 2007r erg i przepustnica jest sterowana elektronicznie w 174km podciśnieniowo

dodatkowo nowszy ma plastikowe pokrywy wałków i łańcucha rozżądu a starszy aluminiowe niższa moc jest podyktowana normami czystości spalin w tamtym okreśie teraz troszkę o wadach zawór w pompie wysokiego ciśnienia obydwie jednostki objawy falowanie obrotów gaśnięcie brak mocy awarie łańcuchów rozżądu a raczej ślizgów i napinacza powodowane przez za żadką wymianę oleju olej trzeba wymieniać co 10tk anie 30tk zużyty olej nie jest wstanie właściwie docisnąć napinacza po rozruchu

zdażają się pęknięcia głowicy przerabiałem ostatnio ten temat u siebie i wiem że niejest to odosobniony przypadek

Ogólnie niejest to zła jednostka produkcja nissana anie Renault

Link to comment
Share on other sites

w testach pisza ze to silnik renaulta, czy to jest ten sam silnik co w navara ktory wybucha?

http://www.navaraownersclub.com/2009/10/the-infamous-d22-engine-problem/

szukam dla siebie patha, a tu mi znajomy mechanik mowi ze te silniki wybuchaja, wiec sie zaglebiam w temat, czy marudzil czy to sie komus trafilo

Link to comment
Share on other sites

To bardzo podobny silnik ale ta wada została tu wyelninowana w tamtych silnikach dochodzi do zatarcia panewki co prowadzi do wyjścia korbowodu bokiem w tych silnikach to się nie zdaża

Link to comment
Share on other sites

Mechanik od renówek oglądał mój silnik (171 automat) po zdjęciu klapy plastikowej, powiedział że to od Mastera, pokazał mi takowy i wygląda jak sklonowany. Może i japońce sami go produkują, ale na podstawie tych samych projektów?

Nowsze mają 2 silniki 190KM i V6 z Navary chyba 230KM.

Edited by Sawa
Link to comment
Share on other sites

no dobrze, tu na forum jakos nikt nie pisze o awariach tych silnikow w pathfinderach, a ja celuje w 2005/2006 rok, z przebiegiem jakies 160 000km, czy to jeszcze pozyje?

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego miałoby nie pożyć? Jak poprzedni właściciel dbał to będziesz miał ZERO problemów. Ja mam Patha z 2007 z aktualnym przebiegiem 140.000 km (wersja dpf). Nic się nie dzieje. Żadnych usterek, brania paliwa do oleju silnikowego (wypalanie dpf) jak i oddawania do atmosfery. Na tym forum -www.nissanboard.de - są osoby z przebiegiem ponad 190.000 uzyskanym bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

Guest budmiller

Jak miałem Navare D40 czyli silnik ten sam to jak sprzedawałem to miała na "budziku" ponad 200kkm i śmigała jak złoto.Obecnie w Pacie mam 173kkm i wszystko OK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...