Guest marchef Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Witam, znalazlem kilka tematów pasujących do opisu ale żaden mi nie pomogł. Sprawa dotyczy qg18de z 2001r, kilka dni temu podczas jazdy zapalil sie check. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto gasło od razu jakby nie mogac utrzymac obrotów, po kilku próbach i dodaniu troche gazu udaje sie utrzymac obroty. Zresetowałem kompa i narazie checka nie ma ale obiawy nie ustapily(wiadomo ;. Na zimnym pali nawet znosnie i jeszcze sie nie zdarzylo by zdechl z zimnego. Odpala obroty na ok 1000 rpm spadaja do ok 600 i za chwile wchodza spowrotem na 1000. Gdy silnik sie rozgrzeje ladnie trzyma 700-800 nie falujac nic a nic. Gdy jest cieply znowu to samo odpala ale raz zgasnie od razu a raz trzyma ledwo 500, gdy sie "ustabilizuje" trzyma tak jak powinien rowno. Auto bralo udzial w akcjach serwisowych z czujnikami...mogły znowu pasc wiadomo, ale czy przepływomierz moze tez dawac takie obiawy? dlatego wspominam o przeplywomierzy gdyz auto nie przyspiesza tez tak jak powinno a czytajac tematy pasuje to do opisu przeplywomierza. prosze o pomoc Pozdrawiam Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Witam, znalazlem kilka tematów pasujących do opisu ale żaden mi nie pomogł. , ale czy przepływomierz moze tez dawac takie obiawy? dlatego wspominam o przeplywomierzy gdyz auto nie przyspiesza tez tak jak powinno a czytajac tematy pasuje to do opisu przeplywomierza. prosze o pomoc Pozdrawiam Adam może być, pomierz i będziesz wiedział a jaki błąd wyskakiwał?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marchef Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) no własnie miałem edytowac posta i dopisac ale mnie uprzedziles, zabralem sie do samodiagnostyki ale podejrzewam ze mam obd2(2001r) i tam chyba spinacz na nic sie zda ;b chcialem tez dopytac gdzie najlepiej pojechac na kompa do aso?zna ktos moze w poznaniu jakies ogarniajace warsztaty? mam jeszcze jedna teorie ale nie wiem...czy takie obiawy moga byc powodowane wydmuchana uszczelka pod glowica? Edited July 28, 2010 by marchef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 no własnie miałem edytowac posta i dopisac ale mnie uprzedziles, zabralem sie do samodiagnostyki ale podejrzewam ze mam obd2(2001r) i tam chyba spinacz na nic sie zda ;b chcialem tez dopytac gdzie najlepiej pojechac na kompa do aso?zna ktos moze w poznaniu jakies ogarniajace warsztaty? mam jeszcze jedna teorie ale nie wiem...czy takie obiawy moga byc powodowane wydmuchana uszczelka pod glowica? na kompie może nie wyjść, że przepływka pada, tak było u mnie, wydmuchana uszczelka to spadek mocy olej w płynie albo płyn w oleju itd. jak chcesz sam sobie coś porobić to zakup fejsa chyba jakieś 90 złociszy i będziesz sobie sam sprawdzał i kasował, w sumie to koszt wykasowania w warsztacie, czyli każde nestępne to już zarobione, warunek trochę konieczny to dostęp do laptopa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marchef Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 laptop to nie problem, mozna pomyslec ; ) oleju w plynie nie widzialem , bo chyba bym zauwarzyl? plynu w oleju tez raczej nie ma bo nie ubywa go. nie tyle spadek mocy co jej nierówne dostarczanie...ciezko to opisac no ale porownuje to z druga primera mojego taty z tym samym silnikiem i jego jakos lepiej sobie radzi do 3000rpm .co prawda powyzej 4000rpm moja juz jakos leci no ale nie o to chodzi by miec moment max przy 2400 a musiec krecic tak wysoko. co powinno mi wyjsc na tej przeplywce jak ja pomierze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 laptop to nie problem, mozna pomyslec ; ) oleju w plynie nie widzialem , bo chyba bym zauwarzyl? plynu w oleju tez raczej nie ma bo nie ubywa go. nie tyle spadek mocy co jej nierówne dostarczanie...ciezko to opisac no ale porownuje to z druga primera mojego taty z tym samym silnikiem i jego jakos lepiej sobie radzi do 3000rpm .co prawda powyzej 4000rpm moja juz jakos leci no ale nie o to chodzi by miec moment max przy 2400 a musiec krecic tak wysoko. co powinno mi wyjsc na tej przeplywce jak ja pomierze? TU masz poszukaj a jak masz drugie takie samo nissmo to podmień przepływkę i zobacz co wyjdzie, jak się uspokoi to masz odpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marchef Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 no tak... nie pomyslalem o tym ; + ) proste rozwiazania sa najlepsze. moge to tak zdemontowac bez problemu? nie uszkodze przy tym tej drugiej przeplywki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 no tak... nie pomyslalem o tym ; + ) proste rozwiazania sa najlepsze. moge to tak zdemontowac bez problemu? nie uszkodze przy tym tej drugiej przeplywki? nie nic się nie stanie, tylko nie przekręcaj kluczyka zanim nie podepniesz wtyczki do przepływki bo wyskoczy check a tego raczej już nie wykasujesz bez kompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marchef Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 hmm no zobaczymy, a mozna jakos wyczyscic ewentualnie ten przeplywomierz? jesli bedzie to powod wadliwej pracy silnika to moze wystarczy wymyc a nie wymieniac i 200 w plecy albo lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 hmm no zobaczymy, a mozna jakos wyczyscic ewentualnie ten przeplywomierz? jesli bedzie to powod wadliwej pracy silnika to moze wystarczy wymyc a nie wymieniac i 200 w plecy albo lepiej jest w przyklejonych odnośnik do działu ZRÓB TO SAM i tam masz jak czyścić przepływkę ja za swoją zapłaciłem 820zł ale to inny silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.