Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie spalanie LPG


extradd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero zrobiłem 120km, ale zauważyłem że po przejechaniu 116km zgasła mi pierwsza kontrolka od poziomu gazu a wcześniej gasła przy 80-90km. Jeździmy dalej i badamy a w piątek liczę na Ciebie Tofu że zamkniemy temat spotkaniem i ostatnimi poprawkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zrobiłem 120km, ale zauważyłem że po przejechaniu 116km zgasła mi pierwsza kontrolka od poziomu gazu a wcześniej gasła przy 80-90km. Jeździmy dalej i badamy a w piątek liczę na Ciebie Tofu że zamkniemy temat spotkaniem i ostatnimi poprawkami.

spoko jak na razie to nic nie wiem wiec spoko podniesiemy troszkę ciśnienie by nam ładnie mnożnik wyszedł i ustawimy od początku ..ciekawy jestem czy spalanko się unormowało

 

szkoda Dino bo jak byś przelatywał to byśmy zrobili mini spota .. a jakie sprzęgło kupujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co będzie wkładał, chyba luka, ale dla mnie ważniejsze aby nismo odżyło bo już czas do domu już 2 tydzień leci w trasie i chciało by się pomieszkać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawy dokument z Politechniki Warszawskiej ćwiczenia laboratoryjnego na temat "Diagnostyki silnika spalinowego z wtryskiem" Nissana Almery z dnia 24 marca 2003r. opracowane przez : dr inż. Jarosław Paszkowskiego.

 

Coś na temat sondy lambda:

 

Sonda lambda

Stosowana w systemie Nissan ECCS sonda lambda jest zbudowana z ceramicznego tytanu.

W punkcie idealnego składu mieszanki (mieszanka o stosunku stechiometrycznym) wartość

napięcia czujnika zmienia się gwałtownie z częstotliwością około 8 razy na 10 sekund w

zakresie wartości od 0,2V do 0,9V

Rys 3.40 Budowa i zasada działania sondy lambda.

W silniku pracującym w zamkniętym układzie regulacji sygnał sondy lambda powoduje, że

urządzenie sterujące modyfikuje sygnał sterujący wtryskiwacza tak, by skład mieszanki był

zbliżony do stechiometrycznego. Współczynnik lambda mieści się zawsze w zakresie od

0,97 do 1,03. Spalanie jest niemal idealne. Wzrasta wtedy trwałość katalizatora oraz

czystość spalin

Sterowanie w układzie zamkniętym ma miejsce wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego

jest normalna. Urządzenie sterujące pracuje w układzie otwartym, jeśli temperatura płynu

chłodzącego jest niska, silnik znajduje się w fazie biegu jałowego lub hamowania albo jest w

pełni obciążony. Urządzenie sterujące będzie pracować w układzie otwartym, jeśli dojdzie do

uszkodzenia sondy lambda. Jeśli urządzenie sterujące pracuje w układzie otwartym, skład

mieszanki zmienia się w szerszych granicach niż jest to dopuszczalne w układzie

zamkniętym. Zapobiega to nieregularnej pracy silnika, na przykład podczas przyspieszania z

w pełni otwartą przepustnicą.

Sonda lambda wytwarza sygnał dopiero po osiągnięciu przez spaliny temperatury co

najmniej 300°C. W celu skrócenia czasu nagrzewania sondę lambda wyposaża się w grzałkę. Grzałka sondy lambda jest zasilana z wyłącznika zapłonu. To sprawia, że grzałka

działa tylko podczas pracy silnika.

 

 

Badanie sondy lambda.

Podłączyć ujemną końcówkę pomiarową woltomierza do masy silnika.Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową woltomierza do przewodu przymocowanego do

styku sygnału sondy lambda.Uruchomić i rozgrzać silnik do temperatury normalnej pracy.

Zwiększyć prędkość silnika do 3000 obr/min i utrzymać ją przez 30 sekund.

Spowoduje to podniesienie temperatury sondy lambda i rozpoczęcie próbkowania.

Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2500 obr/min. Jeżeli silnik będzie pracował przez

dłuższy czas na biegu jałowym, to sonda lambda ostygnie i próbkowanie ustanie.Sprawdzić, czy sonda lambda działa; to znaczy czy ma miejsce próbkowanie napięcia

sygnału.

Sprawdzić, czy napięcie na zacisku zasilania sondy lambda jest równe napięciu

akumulatora. W przypadku braku napięcia sprawdzić ciągłość okablowania wstecz, aż do odpowiednio przekaźnika lub wyłącznika zapłonu. Sprawdzić także podłączenie masy grzałki

sondy lambda

We wszystkich pojazdach z katalizatorami oraz zamkniętą pętlą regulacji sprawdzana jest

obecność tlenu w układzie wydechowym oraz regulowana ilość wtryskiwanego paliwa w celu

utrzymania współczynnika lambda (stosunku powietrza do paliwa) w granicach 1,0±0,03.

Próbkowanie sygnału wyjściowego sondy lambda ma podstawowe znaczenie dla

prawidłowego działania układu wtrysku. Jest niezwykle istotne, by próbkowanie odbywało się

w sposób prawidłowy.

Podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu sygnału próbkowania.

Zwiększyć prędkość silnika do poziomu 2500...3000 obr/min i utrzymać ją przez 3 minuty w

celu rozgrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora.

Pozostawić silnik na biegu jałowym i sprawdzić, czy występuje próbkowanie.

Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200 mV i 800 mV od 8 do 10 razy na

każde 10 sekund, to znaczy z częstotliwością 1 Hz.

􀂾 Wartości sygnału wyjściowego sondy lambda.

Warunki pracy silnika Napięcie

Gorący silnik pracuje z prędkością 2500

obr/min

200...1000 mV

Przepustnica w pełni otwarta 1.0 V (stałe)

Odcięcie paliwa (hamowanie silnikiem) 0 V (stałe)

Częstotliwość próbkowania Odstępy 1 – sekundowe (w

przybliżeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No póki co tak by wychodziło gdyby skończył się gaz ale on nadal jest!! Duża część tych przejechanych km była w korkach czyli jest to cykl miejski. Wiem doskonale że ciągle pracujesz i ja to rozumiem, jakoś znajdziemy czas. najważniejsze Tofu że udało się zejść!!! Ale się kurde cieszę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie jak dałem nowe wężyki to udało się uszczelnić i jazda na trasie troszkę spokojniejsza i udało się uzyskać 9.2 Litra jak by było cały czas 100 Km,,h to pewnie jeszcze mniej jazda tak do 2000rpm ..jak patrze na wynik 4.5 L ropy.PB to dizle są nie oszczędne ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej 100km kosztowało mnie w granicach 28-32zł a teraz 22zł. Chociaż lepiej to zabrzmi podając koszty dla 1000km czyli 280-320zł a teraz 220zł, czyli w kieszeni zostaje od 60zł do 100zł. A co to jest 1000km, to jest nic :)

Dzięki Tofu, znajdźmy wolny czas to wspawam ci tą złączkę elastyczną do wydechu. Węgiel dziś kupiłem więc w warsztacie będzie ciepełko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primka mi zaczyna dojadać bo jeszcze sie coś zaczęło tłuc z tyłu ,,,pompa chyba puszcza a dziś robiłem zapasowy samochód tylko że on na PB śmiga zarosły hamule z przodu i jeden sworzeń sie wogule nie ruszał ,,,, nie wiem czy jutro nie wpadne do Ciebie bo muszę kupić dą beczkę do rurki miedzianej i odebrać szkło z krak szkła wiec było by 3 pieczenie przy jednej trasie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę w okolicach to może mały spocik hahah z extradd-em już gadaliśmy na gg, ale nie wiem kiedy, może wtorek albo środa po południu, ja będę kimał w Tychach, do czwartku pewnie i później do domu lecę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to lipa bo piątek to już muszę być w domu ;) no chyba, że do południa, ale wtedy to na elegancko bym przyjechał ;) czyli nic nie pokręcimy devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups, zaszła pomyłka, teraz mam weekend wolny bo sobota wypadła mi wolna wiec będę miał trzy dni na popołudnie i czwartek wolny!! Czyli do czwartku, Tofiego trza będzie skręcić by też wpadł, oj pokręcimy :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wpadłem dziś przy okazji bo u siebie jazde miałem kurde niby tylko jedna beczułka do wymiany z nakrętką a wyszło

zmiana rury bo za krótka

zmiana zaworu wlewu bo inny i inna końcówka no a jak już tyle to odwróciłem butle do jazdy do przodu ,,,i nowa dziura na wężyki do tego ,,, i zeszło do 19 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...