Guest darow Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 (edited) Witam Jestem tutaj nowy takze na wstepie chcialem sie przywitac Mam problem z nissanem primera jest ona tylko na benzynie rocznik 96 pojemnosc 1,6. Problem objawia sie w ten sposob. Rano odpalam auto i na zimnym silniku samochod w miare przyspiesza tzn odczuwalne jest lekkie zamulanie powyzej 3 tys obr. ale nie az tak bardzo. Natomiast gdy primera sie nagrzeje i mocniej wcisne pedal gazu to mniej wiecej od 2500-3000 obrotow auto dziwnie sie zachowuje tzn tak na przemian przyspiesza i zwalnia(szarpie) wyglada to tak jakby przez chwile dostawalo normalna dawke paliwa a za chwile za malo. Sprawdzalem wtryskiwacze, pompe paliwowa, katalizator i juz nie wiem sam co dalej. Dodam tylko ze na luzie jak mu wcisne pedal do spodu to normalnie sie wkreca na obroty. Aha szukalem na forum podobnych usterek ale niestety roznia sie one albo silnikami albo troche objawami dlatego napisalem nowy temat. Prosze o pomoc z gory dziekuje. Edited August 1, 2010 by darow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Podbijam temat bo mam podobne objawy. Przy mocnym dodawaniu gazu w zakresie 2500-3500 pojawia sie lekki spadek obrotów tak ok 300. Tym intensywniejszy im mocniejsza próba przyspieszenia. Problem występuje ok 7 dni, jak na razie nie narasta. Samochód posiada instalację gazową KME, a objaw jest identyczny przy każdym z rodzajów paliwa. Pan Mechanik po wymianie świec robi bardzo zafrasowaną minę i sprawa stanęła w miejscu. Moze spotkaliście taki objaw? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Witam. Posiadam Primerke 99 1.8 benzyna+gaz i u mnie od kilu dni są dokładnie takie objawy jak u kolegów. Myślałem, że to któraś cewka ma przerwę po rozgrzaniu ale sprawdziłem świece i cewki zapłonowe i wszystko jest ok. Macie może jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania auta? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 szarpanie między 2500-3000 kwalifikuje przepływomierz do sprawdzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 szarpanie między 2500-3000 kwalifikuje przepływomierz do sprawdzenia A jak mogę to sprawdzić? Za pomocą interfejsu dam rade? Mógłbyś opisać jak powinien się zachowywać sprawny przepływomierz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 (edited) A jak mogę to sprawdzić? Za pomocą interfejsu dam rade? Mógłbyś opisać jak powinien się zachowywać sprawny przepływomierz? tutaj masz temat a w nim dużo fajnych opisów: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/ sprawdź sobie napięcie i porównaj.. może wystarczy tylko przeczyścić lub przedmuchać Edited October 28, 2010 by GeorgeGt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Sprawdziłem przepływomierz za pomocą ELM 327. Wygląda na to, że jest ok. Według serwisówki powinien mieć: - na jałowym: 1-4 g/s - przy 2500 rpm 5-10 g/s. Mój ma: - na jałowym: 2,7 g/s - przy 2500 rpm 6,33 g/s więc wygląda na sprawny. Spotkałem się z opinią, że może to być poprostu zanieczyszczony filtr powietrza. Co o tym sądzicie? Jutro go wymienię i dam znać. Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Sonda lambda??? Pozdrawiam Kurcze już nie wiem co jest. Mimo, że przepływka wydaje się dobra to przeczyściłem ją profilaktycznie zgodnie z instrukcją. Niestety zero efektów. Zauważyłem również, że auto pali mi więcej. Następnie wymieniłem filtr powietrza i jest jakby lepiej. Tzn. teraz szarpnie od czasu do czasu, ale nadal... Macie może jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić? Aha pojeździłem trochę z interfejsem podłączonym i zapisałem wykresy z sondy lambda i z przepływomierza. Może ktoś obcykany mógłby na to spojrzeć ??? Z góry dzięki. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Pokaż kolego te wykresy to pomyślimy. Aha, żeby można było coś więcej wywnioskować, powinien być wykres przedstawiający jeszcze czasy wtrysków jednocześnie z wykresami z: przepływki, lambdy i tps. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Tu są obroty i odczyty z dwóch lambd w czasie jazdy. Pokaż kolego te wykresy to pomyślimy. Aha, żeby można było coś więcej wywnioskować, powinien być wykres przedstawiający jeszcze czasy wtrysków jednocześnie z wykresami z: przepływki, lambdy i tps. tps to położenie przepustnicy?? Aha, żeby można było coś więcej wywnioskować, powinien być wykres przedstawiający jeszcze czasy wtrysków jednocześnie z wykresami z: przepływki, lambdy i tps. Postaram się w weekend porobić te wykresy. W poniedziałek je wrzucę. gaz.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Proponuję zrobić tak: wyjechać za miasto, pusty prosty odcinek drogi. Rozpędzasz się do takiej prędkości by na 3 biegu mieć ok 1000 obr/min. Wtedy dodajesz gazu gdzieś tak do połowy i trzymasz go nieruchomo, auto sie stopniowo rozpędza aż silnik dojdzie do przynajmniej 5000 obr. Zapamiętaj też dokładnie i napisz w jakim przedziale obrotów występowało szarpanie. Podczas tego testu zapisujesz dane: przepływomierz, tps, lambda1, czas wtrysku. Z takiej próby można conieco wywnioskować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Proponuję zrobić tak: wyjechać za miasto, pusty prosty odcinek drogi. Rozpędzasz się do takiej prędkości by na 3 biegu mieć ok 1000 obr/min. Wtedy dodajesz gazu gdzieś tak do połowy i trzymasz go nieruchomo, auto sie stopniowo rozpędza aż silnik dojdzie do przynajmniej 5000 obr. Zapamiętaj też dokładnie i napisz w jakim przedziale obrotów występowało szarpanie. Podczas tego testu zapisujesz dane: przepływomierz, tps, lambda1, czas wtrysku. Z takiej próby można conieco wywnioskować. A jak nazywa się parametr pokazujący czas wtrysku? Mam do wyboru: long term fuel trim i short term fuel trim? Który z tych dwóch pokazuje czas wtrysku?? Ponieważ program, którego używam - ScanMasterELM pozwala na zapis jednocześnie tylko czterech wielkości ... więc musiałbym z jednej zrezygnować. Który jest ważniejszy i bardziej się nada ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 NIe wiem jak to jest opisane w Twoim oprogramowaniu, zwykle jest "injector" albo "injection time". Jednostka to ms - milisekundy. Jak z jakiegoś odczytu trzeba zrezygnować to chyba najlepiej z tps. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nygus83 Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Witam. Trochę czasu minęło... Sorki, że dopiero teraz odpisuję. Otóż wydaje się, że problem sam się rozwiązał. Podczas jazd próbnych i próbach stworzenia jakiś sensownych wykresów wyskoczył mi check, mówiący o uszkodzonej sondzie Lambda (P0134). Wymieniłem sondę i szarpanie ustało. Narazie jest ok, więc wygląda na to, że po prostu "kończyła" mi się sonda. Dzięki Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.