Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0TD geometria kół


Gość mrgeo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jak w primerce P1120td powinny być ustawione koła?

Po wymianie wahaczy górnych zdarło mi totalnie opony od wewnątrz, Jedną na łyso a w drugiej na 1/3 obwodu wyrwało rowek szerokości 1,5cm.

Dziś metodą optyczną ustawiłem koła na "0" w odniesieniu do osi karoserii. Ale niestety nie wiem czy ta wartość jest prawidłowa. Zauważyłem że koła tylne są rozbieżne około 3mm każde a nie zauważyłem żeby była możliwość regulacji, więc uznałem że to ustawienie fabryczne. Może przód też powinien być rozbieżny o jakiś kąt?

Proszę o porady i spostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw zbieżność w zakładzie

Wokół są takie zakłady że potem auto staje mi w lesie i muszę holować i sam reperować.

Dziękuję za radę ale nie dam praktykantom zrobić gorzej jak było

Na co dzień ustawiam geometrię kół pojazdów szynowych z dokładnością 0,1mm, i własnymi uprawnieniami odpowiadam za bezpieczeństwo ludzi.

W aucie ustawiłem tak samo tyle że tu nie wiem jakie ustawić parametry, jak się dowiem to dam sobie radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wokół są takie zakłady że potem auto staje mi w lesie i muszę holować i sam reperować.

Dziękuję za radę ale nie dam praktykantom zrobić gorzej jak było

Na co dzień ustawiam geometrię kół pojazdów szynowych z dokładnością 0,1mm, i własnymi uprawnieniami odpowiadam za bezpieczeństwo ludzi.

W aucie ustawiłem tak samo tyle że tu nie wiem jakie ustawić parametry, jak się dowiem to dam sobie radę

 

nie pisałeś, że jesteś diagnosta pojazdów szynowych, ;) nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, to pewnie dasz sobie radę, jak auto nie było bite i wszystko jest OK z wahaczami, czyli podczas wymiany nic nei szpringuje to nie mają one wpływu na zbieżność

 

-1, 0, +1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałeś, że jesteś diagnosta pojazdów szynowych, ;) nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, to pewnie dasz sobie radę, jak auto nie było bite i wszystko jest OK z wahaczami, czyli podczas wymiany nic nei szpringuje to nie mają one wpływu na zbieżność

 

-1, 0, +1

 

Nie czegoś takiego jak diagnosta pojazdów szynowych. Dlatego mam pracę, jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste.

Dziś wpadłem na pomysł żeby tak samo ustawić koła w aucie, określiłem geometrię podwozia na podstawie obrysu i punktów mocujących zawieszenie, potem wyznaczyłem oś auta i od tej osi ustawiłem skręcenie kół na "0" , podobnie się robi przy pomiarach kontrolnych geometrii kadłubów statków czy samolotów. (statek mierzyłem , samolotu nie, ale uczestniczyłem).

Jeszcze pytanie, minus jest od strony drążka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czegoś takiego jak diagnosta pojazdów szynowych. Dlatego mam pracę, jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste.

Dziś wpadłem na pomysł żeby tak samo ustawić koła w aucie, określiłem geometrię podwozia na podstawie obrysu i punktów mocujących zawieszenie, potem wyznaczyłem oś auta i od tej osi ustawiłem skręcenie kół na "0" , podobnie się robi przy pomiarach kontrolnych geometrii kadłubów statków czy samolotów. (statek mierzyłem , samolotu nie, ale uczestniczyłem).

Jeszcze pytanie, minus jest od strony drążka?

 

dzięki za wyjaśnienie, heheh no widzisz nawet nie wiedziałem, że tak to się robi, odnośnie szyn, bo kadłuby to raczej oczywiste, że symetryczne ;)

 

TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste.

 

 

kiedyś pracowałem w firmie geodezyjnej, ale my głównie po polach biegaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pracowałem w firmie geodezyjnej, ale my głównie po polach biegaliśmy.

W geodezji jest 7 specjalizacji, na 25 000 uprawnionych jestem w gronie około 700 w mojej specjalizacji.

Moje uprawnienia w geodezji to jak w śród lekarzy chirurg, Ale to nie forum geodezyjne więc tyle wyjaśnień.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...