Guest mrgeo Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Witam! Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jak w primerce P1120td powinny być ustawione koła? Po wymianie wahaczy górnych zdarło mi totalnie opony od wewnątrz, Jedną na łyso a w drugiej na 1/3 obwodu wyrwało rowek szerokości 1,5cm. Dziś metodą optyczną ustawiłem koła na "0" w odniesieniu do osi karoserii. Ale niestety nie wiem czy ta wartość jest prawidłowa. Zauważyłem że koła tylne są rozbieżne około 3mm każde a nie zauważyłem żeby była możliwość regulacji, więc uznałem że to ustawienie fabryczne. Może przód też powinien być rozbieżny o jakiś kąt? Proszę o porady i spostrzeżenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 ustaw zbieżność w zakładzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrgeo Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 ustaw zbieżność w zakładzie Wokół są takie zakłady że potem auto staje mi w lesie i muszę holować i sam reperować. Dziękuję za radę ale nie dam praktykantom zrobić gorzej jak było Na co dzień ustawiam geometrię kół pojazdów szynowych z dokładnością 0,1mm, i własnymi uprawnieniami odpowiadam za bezpieczeństwo ludzi. W aucie ustawiłem tak samo tyle że tu nie wiem jakie ustawić parametry, jak się dowiem to dam sobie radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Wokół są takie zakłady że potem auto staje mi w lesie i muszę holować i sam reperować. Dziękuję za radę ale nie dam praktykantom zrobić gorzej jak było Na co dzień ustawiam geometrię kół pojazdów szynowych z dokładnością 0,1mm, i własnymi uprawnieniami odpowiadam za bezpieczeństwo ludzi. W aucie ustawiłem tak samo tyle że tu nie wiem jakie ustawić parametry, jak się dowiem to dam sobie radę nie pisałeś, że jesteś diagnosta pojazdów szynowych, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, to pewnie dasz sobie radę, jak auto nie było bite i wszystko jest OK z wahaczami, czyli podczas wymiany nic nei szpringuje to nie mają one wpływu na zbieżność -1, 0, +1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrgeo Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 nie pisałeś, że jesteś diagnosta pojazdów szynowych, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, to pewnie dasz sobie radę, jak auto nie było bite i wszystko jest OK z wahaczami, czyli podczas wymiany nic nei szpringuje to nie mają one wpływu na zbieżność -1, 0, +1 Nie czegoś takiego jak diagnosta pojazdów szynowych. Dlatego mam pracę, jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste. Dziś wpadłem na pomysł żeby tak samo ustawić koła w aucie, określiłem geometrię podwozia na podstawie obrysu i punktów mocujących zawieszenie, potem wyznaczyłem oś auta i od tej osi ustawiłem skręcenie kół na "0" , podobnie się robi przy pomiarach kontrolnych geometrii kadłubów statków czy samolotów. (statek mierzyłem , samolotu nie, ale uczestniczyłem). Jeszcze pytanie, minus jest od strony drążka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Nie czegoś takiego jak diagnosta pojazdów szynowych. Dlatego mam pracę, jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste. Dziś wpadłem na pomysł żeby tak samo ustawić koła w aucie, określiłem geometrię podwozia na podstawie obrysu i punktów mocujących zawieszenie, potem wyznaczyłem oś auta i od tej osi ustawiłem skręcenie kół na "0" , podobnie się robi przy pomiarach kontrolnych geometrii kadłubów statków czy samolotów. (statek mierzyłem , samolotu nie, ale uczestniczyłem). Jeszcze pytanie, minus jest od strony drążka? dzięki za wyjaśnienie, heheh no widzisz nawet nie wiedziałem, że tak to się robi, odnośnie szyn, bo kadłuby to raczej oczywiste, że symetryczne TAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 jestem geodetą specjalistą w dziedzinie pomiarów maszyn. Do tego wchodzą między innymi precyzyjne pomiary geometrii kół pojazdów szynowych. Najpierw badam geometrię np. wagonu i potem równolegle do jego osi ustawiam koła, proste. kiedyś pracowałem w firmie geodezyjnej, ale my głównie po polach biegaliśmy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrgeo Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 kiedyś pracowałem w firmie geodezyjnej, ale my głównie po polach biegaliśmy. W geodezji jest 7 specjalizacji, na 25 000 uprawnionych jestem w gronie około 700 w mojej specjalizacji. Moje uprawnienia w geodezji to jak w śród lekarzy chirurg, Ale to nie forum geodezyjne więc tyle wyjaśnień. Dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emeryt03 Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Panowie! Zbieżność to tylko jeden element geometrii. A co z kątami pochylenia kół i sworznia zwrotnicy oraz z kątem wyprzedzenia sworznia?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Może to Ci pomoże. Co prawda u mnie nie jest tak jak być powinno ale opon nie ściera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.