erp. Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Witam, takie małe pytanie czy luzy łapy (chodzi o wspornik drążka kierowniczego) da rade w jakiś sposób zregenerować czy trzeba nową część zakupić Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Witaj erp. Jeśli luz jest na tulejkach to zapewne da się zregenerować przez przetoczenie ośki (jeśli jest trochę wyrobiona) i dorobienie nowych tulejek ale zależy to od kosztów jakie się przy tym rozwiązaniu poniesie. Ja akurat dysponuję małą tokarką i właściwie to w moim przypadku będą te koszty niewielki więc mnie by się to opłacało. Jeśli koszt tej regeneracji ma wynieść znacznie ponad 100 złotych to warto w tym przypadku pomyśleć o zakupie nowego wspornika np. tu: http://www.ford-esklep.pl/index.php?cat_id=1061 (jeśli link nie zadziała to zobacz w temacie: Instrukcja obsługi Nissan Terrano I / II Bogaty zbiór różnych instrukcji obsługi i opisów) tam podałem adres sklepu do Mavericka. W tym sklepie wspornik ten kosztuje 155 zł oczywiście trzeba jeszcze doliczyć koszt przesyłki. Może w innych sklepach ten wspornik będzie jeszcze tańszy. Jeśli ośka ma duże wyrobienia i trzeba w tym przypadku dużo ją staczać to bym już tego nie regenerował, bo w końcu jest to układ kierowniczy, a siły też tam występują duże. Najważniejsze jest Twoje bezpieczeństwo i innych użytkowników dróg. Pozdrawiam Andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_a Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Witam, takie małe pytanie czy luzy łapy (chodzi o wspornik drążka kierowniczego) da rade w jakiś sposób zregenerować czy trzeba nową część zakupić CZeśc słuchaj ja wymieniałem ten wspornik z 555 kosztuje 150 zł wiec chyba szkoda zachodu tu masz link http://www.ford-esklep.pl/index.php?producent=&cat_id=1061&&page=2 pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 5891michal Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 Witam, ja doradzę ze swojego doświadczenia- takich rzeczy się nie regeneruje! (moje osobiste zdanie) Jak napisał azm-61 tu chodzi o bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny/znajomych. A poza tym koszty nie są gigantyczne. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 to gowno jest strasznie delikatne, za regeneracje bym sie nie bral. Koszt nowego to jakies 150 zl jak ktos juz pisal, Ja wymienilem akurat na 555 i jakos daje rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erp. Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 to gowno jest strasznie delikatne, za regeneracje bym sie nie bral. Koszt nowego to jakies 150 zl jak ktos juz pisal, Ja wymienilem akurat na 555 i jakos daje rade. Dzieki za pomoc wspornik wymieniony oczywiście na nowy było troszke drożej niż wynika z załączonego linka w poście wyżej ale niewiele... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 ja kupiłem tulejki/panewki do wspornika w nissanie i ... i się okazało że nie pasują, jak sam wałek jest w dobrym stanie i ktoś ma oryginalny to można wymienić te tulejki i będzie ok, ja zostałem z tulejkami. We wsporniku panewki z zewnątrz sa stożkowe więc przy wciskaniu do wspornika luzy się zmniejszają. Dorobiłem podkładkę grubości chyba nawet mniej niż 1mm, tak aby je mocniej ścisnąć i luzy zniknęły. Ostatnio była okazja i kupiłem nowy wspornik 555. Ale jak porównam tulejki w 555 z tymi co kupiłem w nissanie to 555 wypada dość kiepsko. Szczerze mówiąc to jakbym miał dostęp do tokarki to bym sobie dotoczył panewki sam i przepolerował wałek i tak by wyglądała regeneracja, i na pewno było by lepsze niż 555. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.