Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interfejs diagnostyczny do P11.144


witekpierwszy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się połączyć z telefonem ale co chwila zrywało połączenie i nie mogłem użyć Torque Pro. A czy ktoś próbował połączyć interfejs z laptopem przez bluetootha? Czy trzeba coś ustawiać w PCMSCAN aby uzyskac połączenie przez bluetootha?

 

Próbuje teraz połączć ELM z laptopem przez bluetootha. laptop się łączy ale PCMSCAN nie może pisze:

[13:34:08.343] Otwieranie połączenia OBD-II...

[13:34:08.343] Searching for ELM interface...

[13:34:08.343] Checking COM0...

[13:34:08.343] ELM interface not found on COM0!

[13:34:08.343] Checking COM3...

[13:34:09.843] ELM interface not found on COM3!

[13:34:09.843] Checking COM5...

[13:34:13.140] ELM interface not found on COM5!

[13:34:13.140] Checking COM6...

[13:34:13.890] ELM interface not found on COM6!

[13:34:13.890] Checking WiFi...

[13:34:13.890] ELM interface not found on WiFi!

[13:34:13.890] Checking W-LAN...

[13:34:13.890] ELM interface not found on W-LAN!

[13:34:13.890] Checking WLAN...

[13:34:13.890] ELM interface not found on WLAN!

[13:34:13.890] Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 109: OBD-II interface not found.

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć

 

Nie działa u mnie opcja spięcia pinu 1 i 8. Dodam, że wcześniej jakimś KTSem miałem testowanego kompa..

 

Mam interfejs VAG kk-l po poprzednim Volkswagenie. Raczej nie da rady ogarnąć nim nissana ? :)

Ktoś doszedł do ładu z tymi ELM ?

Edytowane przez counterox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dobre piny zwierasz?

Bo skoro nie działa (zworka) to może coś masz nie tak z kabelkami a wtedy to raczej się nie połączysz z kompem

jakie masz gniazdo i silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

SR20DE w p11.144 . 16 pinowe białe gniazdo i zwierałem pierwszy i ostatni na szerszej częsci.

 

Wcześniej kompem sprawdzali mi auto i komunikowało się bez problemów..

 

No właśnie... Identyczny silnik i ten sam problem. Próbowałem dwóch spinaczy :).

Dodam, że furka z grudnia 2001 i że była w paru warsztatach podłączana pod kompa i nic nie słyszałem o problemach.

Może chłopaki się zabezpieczyli przed spinaczem na przykład poprzez "2 s i ani pikosekundy mniej ani więcej"...

 

Pozdrawiam,

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20DE w p11.144 . 16 pinowe białe gniazdo i zwierałem pierwszy i ostatni na szerszej częsci.

 

Wcześniej kompem sprawdzali mi auto i komunikowało się bez problemów..

No właśnie... Identyczny silnik i ten sam problem. Próbowałem dwóch spinaczy :).

Dodam, że furka z grudnia 2001 i że była w paru warsztatach podłączana pod kompa i nic nie słyszałem o problemach.

Może chłopaki się zabezpieczyli przed spinaczem na przykład poprzez "2 s i ani pikosekundy mniej ani więcej"...

 

Pozdrawiam,

 

Kuba

 

Sprawdźcie piny 9 i 16 (u dołu gniazda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

 

Mój pierwszy post na forum.

Wkrótce będę najprawdopodobniej posiadaczem nissana primery p11-144, silnik 1.8 benzyna + gaz.

Jestem totalnym laikiem w temacie silników i elektroniki, ale po przeczytaniu paru tematów na tym forum sytuacja się rozjaśnia.

 

Do sedna sprawy:

Od dłuższego czasu świeciła się kontrolka check. Występował efekt falujących obrotów, gdy samochód stał na luzie oraz szarpania podczas jazdy (zarówno na benzynie i na gazie)

Wymieniony został rozrząd - samochód wrócił od mechanika ze zgaszoną kontrolką - również obroty wróciły do normy.

Tego samego dnia przejechałem jakieś 30km (na benzynie) - wszystko było ok.

Kolejnego dnia po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolka znowu się zaświeciła.

Przejechałem kolejne 60km (na benzynie) ze świecącą się kontrolką - obroty i sama jazda były ok. Nie zauważyłem spadków w mocy silnika.

Kontrolka nadal się pali.

 

Moje pytanie:

Chciałbym spróbować metody ze zworką, aby odczytać samemu kod błędu.

Gniazdo OBD 2, trapezowe. Przewertowałem tyle tematów, że w końcu nie wiem które piny należy zewrzeć i w jakiej kolejności z tym wszystkim postępować.

 

W instrukcji odczytywania błędów zamieszczonej przez użytkownika (klonek) dotyczącej silników CD20T podano, iż należy zewrzeć skrajne piny w szerszej częsci gniazda - co wg opisu gniazda OBD 2 stąd: http://www.dashwerks.com/images/obd2_connector.png odpowiada pinom 1 i 8.

Na forum wyczytałem, że w silnikach benzynowych jest odwrotnie , czyli należy złączyć piny w węższej części gniazda (czyli wg schematu piny nr 9 i 16.

Proszę o jednoznaczne potwierdzenie kwestii:

1) czy w samochodzie NISSAN PRIMERA P11-144 z 2001 roku z silnikiem QG18DE  i gniazdem OBD 2 jest możliwość takiej autodiagnostyki ?

2) czy w samochodzie NISSAN PRIMERA P11-144 z 2001 roku z silnikiem QG18DE należy zewrzeć skrajne piny w w węższej częsci gniazda (9 i 16 wg schematu z adresu www) ?

3) czy w pierwszej kolejności muszą zostać zwarte piny, a potem przekręcamy kluczyk ?

4) na jaką głębokość należy wetknąć "spinacz diagnostyczny :D" aby niczego nie uszkodzić ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jest możliwość

2) nie, zwieramy piny w szerszej części, czyli 1 i 8

3) najpierw włączasz zapłon, następnie zwierasz piny na przynajmniej 2 sekundy i zabierasz zworkę; kontrolka zaczyna migać błędy

4) to nie jest komputer tylko zwykłe gniazdo z konektorami więc nic nie zepsujesz, włóż po prostu na tyle głęboko żeby był dobry przepływ prądu, nie trzeba bardzo głęboko

 

Nie wiem jak jest w dieslach, nigdy się tym nie interesowałem, w każdym razie we wszystkich benzynowych jest tak jak powyżej. Jeśli po odczytaniu błędu wyłączysz zapłon, to po 9 sekundach powróci do zwykłego trybu świecenia kontrolki. Jeśli chcesz wykasować błędy, po odczytaniu po prostu znowu włóż zworkę na minimum 2 sekundy, a po jej wyjęciu błędy się skasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Próbowałem wczoraj wieczorem - jednak bez żadnego skutku.

Po kolei...
1) uruchamiam zapłon (obrazek zapłon.jpg)

2) wkładam spinacz do pinów 1 i 8 (obrazek spinacz.jpg) - na minimum 2 sekundy

3) wyciagam spinacz przy włączonym zapłonie.

 

 

I w tym momencie nic się nie dzieje - kontrolka świeci ciągle i nie błyska..

 

 

Również po włączeniu silnika kontrolka świeci ciągle (obrazek odpalony.jpg) - obroty co prawda są wyższe niż zwykle (bo zazwyczaj było 600 - 700), ale nie falują.

 

Przesyłam też zdjęcie gniazda (do sprawdzenia, czy na pewno w dobre piny wtykam i czy na pewno trzeba wtykać w 1 i 8)

 

Coś robię nie tak ?

 

Pozdrawiam

 

post-69650-0-51510900-1374732059_thumb.jpg

post-69650-0-98582400-1374732211_thumb.jpg

post-69650-0-63455900-1374732438_thumb.jpg

post-69650-0-67917400-1374732495_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz wszystko dobrze po prostu w niektórych primerach nie działa autodiagnostyka np u mnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, w niektórych primkach to nie działa, zostaje zakup ELM-a i program za free a błąd to pewnie p0420 jak auto jedzie normalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś z Warszawy i okolic potrzebuje podpięcia do kompa to da znaka, ELM mam i śmiga. Mogę wziąć na spotkanie czwartkowe;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o takim prostym interfejsie za 30-40zł ?

Bo właśnie wczoraj taki zamówiłem z allegro - wersja 1.4b

 

Oczywiście nie chodzi mi o pełną diagnostykę ABSy itd. - wystaczy tylko odczytanie błędu kontrolki check.

Jeśli będzie działać to dam znać co i jak - i czy to rzeczywiście błąd p0420.

 

Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia będzie paczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki najtańszy wystarczy, zdiagnozujesz tylko silnik

ps. Mielno??? które??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie kontrolki.

Zgasła po odłączeniu akumulatora na kilkanaście godzin. póki co się nie włącza.

Czy oznacza to, że błąd który wcześniej sygnalizowała dotyczy bardziej jakiegoś czujnika, niż uszkodzenia mechanicznego jakiejś części ?

 

gdzieś w przyszłym tygodniu powinien dojść interfejs. ciekaw jestem co pokaże (bo wydaje mi się, że prędzej czy później błąd się znowu pojawi)

 

@dino

Mielno nad morzem :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o takim prostym interfejsie za 30-40zł ?

Bo właśnie wczoraj taki zamówiłem z allegro - wersja 1.4b

 

Oczywiście nie chodzi mi o pełną diagnostykę ABSy itd. - wystaczy tylko odczytanie błędu kontrolki check.

Jeśli będzie działać to dam znać co i jak - i czy to rzeczywiście błąd p0420.

 

Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia będzie paczka.

 

Ja kupiłem taki zwykły na usb na alledrogo za 40 zł i hula

Potwierdzam że w niektórych autach metoda "na spinacz" nie działa - u mnie też.

może być jeszcze błąd p500 - czujnik prędkości pojazdu (wszystko działa a mimo to świeci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AdeKK, to do Koszalina masz 5 minut :D podjedź i zobaczymy co i jak :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co lampka zgasła i się nie zapala.

Samochód przejechał już troszkę km i nadal jest ok.

 

Najprawdopodobniej jutro odbiorę mini sprzęt do mini diagnostyki.

W wypadku zapalenia się kontrolki dam znać.

 

@dino

Miło wiedzieć, że w pobliżu jest fachowiec :)

Jakbym natknął się na jakieś problemy to chętnię się skonsultuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po krótkiej przerwie.

Nissana już kupiłem tydzień temu. Jeździłem nim sobie po mieście.

Dziś zapaliła się lampka.

Pojawiła się więc opcja zdiagnozowania moim super interfejsem z allegro za 40zł.

 

Podłączyłem się programami:

- ScanMaster ELM (łączy się bezproblemowo)

- PCMscan (również się łączy, ale po wciśnięciu opcji odczytania błędów gubi połączenie z ECU.i trzeba się łączyć ponownie)

 

Ewentualnie jakim programem najlepiej łączyć się z NISSANEM? Tak, aby wszystko działało jak trzeba (bez problemów z gubieniem połączenia)

 

W obu przypadkach wykryło błąd P0140 (w załączniku zrzut ekranu)

 

Programem scanmaster - po wciśnięciu guzika kasowanie błędów - niby wyczyściło, ale lampka się nadal paliła. Po ponownym uruchomieniu znowu znalazło ten sam błąd.

Programem PCMscan - po wykryciu błędów (i ponownym uruchomieniu programu, bo zgubił połączenie) i wcisnięciu guzika kasuj błędy - lampka zgasła od razu. Po ponownym uruchomieniu się nie zapaliła... oczywiste, że to kwestia czasu.

 

Jak znajdę trochę czasu to poszperam coś o tym błędzie. Chyba, że ktoś wie o nim coś więcej ? :)

 

 

 

 

post-69650-0-64707000-1376747209_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Sorry za odkop ale te dywagacje były porażające :)

Czy działa Elm czy metoda na spinacz to zależy od rocznika. Auta przed 2001 to spinacz a 2001 i młodsze to Elm327.

Edytowane przez plecho1
Nowa myśl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...