Gość buliadam Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Witam, mam problem z abs w primerze p11 po lifcie. Podczas jazdy sama załącza mi się pompa od abs nawet jak nie hamuje.Czy może wie ktoś na czym problem polega, dodam że czujniki abs są sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ja mam podobnie-na postoju slychac zasem abs jak nie przyciskam hamulca a jak hamuje to abs lapie szybko i najpierw pedal robi sie twardy a pozniej przy 2 nacisnieciu hamuje normalniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yokci12 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ja mam podobnie-na postoju slychac zasem abs jak nie przyciskam hamulca a jak hamuje to abs lapie szybko i najpierw pedal robi sie twardy a pozniej przy 2 nacisnieciu hamuje normalniej Sprawdź pompe abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 A jak ja sprawdzic??Moze tak byc bo mam slabo odpowietrzone hamulce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Mam P11 kombi 2001r z silnikiem 1.8 benzyna i od kilku dni pojawił się podobny problem jak u kolegów, tzn. pompa od ABS'u załancza się samoczynnie na pierwszym i drugim biegu lub przy wolnej jeździe po naciśnięciu hamulca na suchej nawierzchni! Na desce rozdzielczej nic nie świeci. Co mam zrobić? Czy komputer coś pokaże? A może na początek wymienić płyn hamulcowy? A właściwie po ilu kilometrach trzeba go wymienić? Kupiłem autko w Koloni w 2008r. miało przejechane 81000km a serwisowane bylo przy 79000km. Czy tam przy tym przebiegu mogli już go wymienić? Teraz mam 115000km. Pozdrawiam MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 A co powiecie jak u mnie raz wlasnie abs terkocze tylko sie troszke pedel nacisnie a innym razem normalnie wszystko dziala?dodam ze czesciej jest zle niz dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Byłem na diagnostyce komputerowej! Oczywiscie kontrolka ABS nie swiecila a na komputer wskazal defekt na czujnik lewego przedniego kola. Jade teraz do elektronika i zaczne od wymiany kabelka moze jest gdzies przerwany lub utleniony. Sam czujnik nowy kosztuje powyżej 300PLN a uzywka 200PLN z cala zwrotnica bo niestety nie da sie wymontowac bez jego uszkodzenia. Tak wiec uzywki chyba lepiej nie kupowac?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 uzywki nie wymienisz.dziwne bo jakkabel jest uszkodzony to kontrolka sie swieci i wogole absu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 (edytowane) Rozmawiałem z elektronikiem samochodowym i ten z kolei stwierdził, że kabli raczej nie powinno się wymieniać bo sa specjalnie ekranowane a przyczyna jaka opisywalem wczesniej i ktorą przedstawilem elektronikiowi swiadczy ponoc o uszkodzonym module ABS-u. Nowy ponoc kosztuje okolo 2000PLN i jest wylacznie dostepny wraz z pompa hamulcowa! Powoli zaczyna mnie to przerazac. Kazdy mowi cos innego! Edytowane 16 Listopada 2010 przez cawallo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Rozmawiałem z elektronikiem samochodowym i ten z kolei stwierdził, że kabli raczej nie powinno się wymieniać bo sa specjalnie ekranowane a przyczyna jaka opisywalem wczesniej i ktorą przedstawilem elektronikiowi swiadczy ponoc o uszkodzonym module ABS-u. Nowy ponoc kosztuje okolo 2000PLN i jest wylacznie dostepny wraz z pompa hamulcowa! Powoli zaczyna mnie to przerazac. Kazdy mowi cos innego! U mnie był identyczny objaw jak u Ciebie i winny okazał się czujnik. Niech elektronik nie ściemnia tylko rozepnijcie wtyczkę od czujnika, miernik w łapę i sprawdzać oporność, jeden sprawdza na mierniku drugi szarpie za kabel i czujnik. Jak oporność będzie się choć trochę zmieniać - czujnik do wymiany. Moduł ABSu z pompą hamulcową? Hahaha...zmień fachowca;] PS gdyby jednak to nie był czujnik (1% szans) to używki kompa abs-u i pompy abs-u dostaniesz na allegro w okolicach 100zł. Ew. może być jeszcze pęknięty pierścień na przegubie - da radę łatwo sprawdzić wkrętakiem, jak jest luźny wyczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) Ok! Wobec tego szukam innego fachowca! Dzięki za poradę! Jak juz bedzie naprawione autko to napisze co bylo przyczyna usterki! Edytowane 17 Listopada 2010 przez cawallo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 dodatkową przyczyną mogą być po prostu brudne pierścienie abs-u i samego czujnika,watro je przeczyścić i przedmuchać sprężonym powietrzem,dodatkowo śruby mocujące czujniki abs-u z przodu warto je odkręcić,oczyścić z rdzy,wkręcić na jakiś smar miedziowy,nie wiem dlaczego one mają jakiś z tym związek ale u mnie kiedyś po tym zabiegu ustał ten właśnie problem tak na prawdę problem ten u mnie powraca co rok więc wtedy zabieram się za czyszczenie czujników.pierścieni itd. i na rok problem z głowy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 podłączę się pod temat. dziś się zakopałem w błocie po samą podłogę i przy próbach wyjechania nagle zapaliła się kontrolka ABS. i tu moje pytanie: jak myślicie, czy to tylko błoto się gdzieś napchało, czy coś gorszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) Ale ponoc czujniki nie sa demontowalne a jezeli tak to tylko jednorazowo! ile jest w tym prawdy? Edytowane 17 Listopada 2010 przez cawallo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) podłączę się pod temat. dziś się zakopałem w błocie po samą podłogę i przy próbach wyjechania nagle zapaliła się kontrolka ABS. i tu moje pytanie: jak myślicie, czy to tylko błoto się gdzieś napchało, czy coś gorszego? czujnik zgubił sygnał poprostu umyj dobrze okolice kół i zobacz Edytowane 17 Listopada 2010 przez GeorgeGt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Ale ponoc czujniki nie sa demontowalne a jezeli tak to tylko jednorazowo! ile jest w tym prawdy? 99% że przy próbie demontażu czujnik się uszkodzi, ja nie miałem cierpliwości (zresztą nowy czujnik już czekał). Najpierw ukręciłem śrubę od czujnika, następnie zaatakowałem go młotkiem, po tym jak się urwał wiertarka w dłoń i wiercenie czujnika (10minut), dalej czyszczenie pozostałości po czujniku i czyszczenie miejsca w którym siedział (30min+). Nowy czujnik musi luźno wchodzić w piastę. Potem tylko przykręć nowy czujnik i pamiętaj niczym go nie smaruj, ew. śrubę lekko miedzianym smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 czujnik zgubił sygnał poprostu umyj dobrze okolice kół i zobacz to był słuszny trop. już wszystko wróciło do normy. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.