zomb Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Maverick 95r. 2.4i Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo. Co powinienem sprawdzic/wymienic? Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-) na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 (edytowane) Maverick 95r. 2.4i Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo. Co powinienem sprawdzic/wymienic? Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/po...1326358394.html (w zestawie taniej;-) na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko? Czesc a czy byleś na zbieżności ????? bo tu możę być przyczyna nastepnymi punktami sa koncówki . Najlepiej wez podnieś przód , tył i poruszaj kolami <rekami> czy nie masz luzów a i zerknij na tył na wachacze i drążek rekcyjny pozdr Daniel Edytowane 24 Listopada 2010 przez tarpan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Objawy wyglądają na luzy na końcówkach drążków kierowniczych... ... albo za szerokie opony lub zbyt małe w nich ciśnienie. Jakie gumy masz założone? No i czy dopiero kupiłeś to auto, a przedtem jeździłeś tylko osobówkami? Bo często się zdarza, że ludzie są nieprzyzwyczajeni do niektórych zachowań terenówek na drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomb Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Objawy wyglądają na luzy na końcówkach drążków kierowniczych... No właśnie to jest kolejna rzecz która będę sprawdzał... i jeszcze hamulec bo przy zblokowanych kołach zawija mi auto w prawą stronę. ... albo za szerokie opony lub zbyt małe w nich ciśnienie. Jakie gumy masz założone? Ciśnienie raczej ok... 2.2/2.3 przód tył. A gumy to nalewki globgum zimówki 225/70/15. Wydaje mi się że są do d*py ale przed wymianą musiałbym dsobie z kims porównać drogę hamowania (może tak mi się tylko wydaję bo do tej pory jeździłem osobówką a ten typ tak ma). No i czy dopiero kupiłeś to auto, a przedtem jeździłeś tylko osobówkami? Bo często się zdarza, że ludzie są nieprzyzwyczajeni do niektórych zachowań terenówek na drogach. I tu możesz mieć sporo racji... dlatego muszę poszukać kogoś pod krakowem, przewieść się z nim i ogólnie zobaczyć jak auto się zachowuje na drodze. Jedno pytanie. Czy hamulec ręczny blokuje wszystkie cztery koła? Wczoraj pojechałem potestować zachowanie auta w poślizgu i miałem problem ze "złamaniem" w uślizg za pomocą ręcznego (tak jak w osobówce). Przy 2H nie ma problemu (można gazem) ale przy zapiętych napędach to już potrzeba troszkę prędkości. Edytowane 29 Listopada 2010 przez zomb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnalek52 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Masz dość wysokie kapcie i może to od tego. A co do ręcznego to jak masz zapięty napęd na 4 to ręczny działa na wszystkie koła, jak nie masz przodu zapiętego to ręczny tylko na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Na 99% problem tkwi w przednim zawieszeniu lub układzie kierowniczym - bez diagnozy na kanale nic więcej się nie da stwierdzić. Podsumowując co koledzy napisali - luzy, zbieżność, wyważenie kół. U mnie dużą różnicę robi przyklejone do obręczy błoto - parę razy już się dałem nabrać że coś uszkodziłem w zawieszeniu, auto wpadało w turbulencje na asfalcie, ale wyczyszczenie felgi wystarczało. Wyważałeś te nadlewki? A co do chodzenia bokami to ręcznego szkoda męczyć - 2H, lekki skręt i pedał w podłogę i latasz bokiem aż miło - przynajmniej u mnie na oponach 205 i nadwoziu 3d tak to działa, bo służbowe długie terrano na 225 zimaowych w dobrym stanie już tak łatwo nie rwie przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Masz dość wysokie kapcie i może to od tego. A co do ręcznego to jak masz zapięty napęd na 4 to ręczny działa na wszystkie koła, jak nie masz przodu zapiętego to ręczny tylko na tył. Witam, Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Witam, Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4? Pozdrawiam Piotr Witm Z tego co się domyślam to chyba chodzi koledze o to, że jak zablokujesz tylne koła hamulcem ręcznym to automatycznie wał pędny się nie obraca i przy zapiętym 4x4 poprzez skrzynie blokuje przedni naped. Tylko nijak mi to nie pasuje. Edytowane 1 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emil831 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 (edytowane) Witam. Kolego Zomb czy przypadkiem nie mieszałeś przy drążkach skrętnych? Ja u siebie podniosłem przód na max i miałem ten sam problem nie mogłem ust.geometrii, a przy zapiętym przodzie nie można go utrzymać na jezdni(nawet mokrej) wiec wróciłem do poprzedniej wysokości ust. geometrie i jest ook. Co do opon to masz nie prawidłowy rozmiar powinien być 235/75/15 ciśnienie przód 1.8 tył 2.2 (przynajmiej w 2.4benz takie jest) Pozdrawiam. Edytowane 6 Grudnia 2010 przez terrano 2 2.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Persching Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Maverick 95r. 2.4i Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo. Co powinienem sprawdzic/wymienic? Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-) na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko? tez mam mavericka z 94 roku i wg mnie to kwesria szerokości opon ja mam 265 i mam to samo na drochach z koleinami to normalne ze myszkuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam, Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tym ręcznym hamulcem na 4 koła, przy zapiętym napędzie 4x4? Pozdrawiam Piotr Brak centralnego dyfra Jak Zablokuje tył to i przód też !!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Brak centralnego dyfra Jak Zablokuje tył to i przód też !!!!!!!!!!!! Witam, No tak, teraz wszystko jasne. Dobrze, że przy zakupie nie trzeba dopłacać do dodatkowego wyposażenia, chyba nie ma tutaj jakiegoś ambitnego merketingowca ! Hamulec ręczny na 4 koła, jak ja lubię to Terrano! Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 (edytowane) cześc to całkiem prawda miałem dzisiaj auto w górze i rzeczywiście tak jest <lol> szczerze nie wiedziałem pozdr. Daniel a co do myszkowania zerknij na przednie wachacze dolne sa przykręcone do ramy zobacz czy masz tam kielichy na które przychodzą gumy bo często sie zdarza że ramie zamiast dziur sa elipsy tak samo sie dzieje łacznik stabilizatora <przód> ten sam wachacz który łączy sie z drąkiem stabilizacynym przy wymianie łaczników z kanału nie widac tego ale jak zerkniesz z góry widać jak sa wystrugane jaja i jeszcze jeden typ drązek kierowniczy wraz z końcówkami gałkami auto w góre i targać za kola;)może jakieś luzy wyjdą na łożyskach bo szarpaki nie daja rady w naszych autach jest za dużo połaczeń pozdr * a i po wymianie tylu gum przydała by sie zbierzność <lol> Edytowane 19 Grudnia 2010 przez tarpan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 No właśnie to jest kolejna rzecz która będę sprawdzał... i jeszcze hamulec bo przy zblokowanych kołach zawija mi auto w prawą stronę. Ciśnienie raczej ok... 2.2/2.3 przód tył. A gumy to nalewki globgum zimówki 225/70/15. Wydaje mi się że są do d*py ale przed wymianą musiałbym dsobie z kims porównać drogę hamowania (może tak mi się tylko wydaję bo do tej pory jeździłem osobówką a ten typ tak ma). I tu możesz mieć sporo racji... dlatego muszę poszukać kogoś pod krakowem, przewieść się z nim i ogólnie zobaczyć jak auto się zachowuje na drodze. Jedno pytanie. Czy hamulec ręczny blokuje wszystkie cztery koła? Wczoraj pojechałem potestować zachowanie auta w poślizgu i miałem problem ze "złamaniem" w uślizg za pomocą ręcznego (tak jak w osobówce). Przy 2H nie ma problemu (można gazem) ale przy zapiętych napędach to już potrzeba troszkę prędkości. Witam Kolego miałem podobny problem, auto nie dało się prowadzić po około 90 km/h. Myszkowało i było niestabilne. Okazało się że wina była po stronie za dużego luzu na kierownicy. od momentu zniwelowania luzu do niezbędnego minimum wszystko jest oki. Dodatkowo jeszcze wyważyłem koła i po kłopocie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Maverick 95r. 2.4i Mam problem ogólnie z układem jezdnym, a mianowicie auto prowadzi się dośc niestabilnie - mocno myszkuje przy ostrym hamowaniu i trudno się prowadzi przy prędkościach 100-120km/h. Wymieniłem tuleje drążków reakcyjnych z tyłu (górne i dolne) na "polibusze z olkusza" - te chwalone na forum - i czuc poprawę, ale jeszcze nie jest ok. Auto jest dużo stabilniejsze przy mocnym hamowaniu, ale jazda z prędkością 100km/h to taki "prawy do lewego". Auto nie trzyma toru jazdy na wprost, tylko cały czas ucieka raz w prawo raz w lewo. Co powinienem sprawdzic/wymienic? Kupiłem cały zestaw polibuszy: http://allegro.pl/polibusze-producent-nissan-terrano-ii-i1326358394.html (w zestawie taniej;-) na razie wymieniłem tył... jest sens wymieniac wszystko? Czołem zomb, Mój Tyś przestał myszkować po zmianie opon na zalecane 235, 255 jest IMHO za wąskie i szczególnie w wersjach 3 drzwiowych auto lubi myszkować. Cisnienie masz za wysokie, u mnie jest 1.8 Bar przód tył, a jak wożę bagaż i ludzi z tyłu to 2.0 (tylko tył). Jeżeli ściąga Cę w jedną stronę podczas hamowania, to może być oznaka że czas wymienić tarcze i klocki. Aha takie myszkowanie może być też oznaką, że jedziesz po koleinach, których może nie być widać. Serio polecam przesiadkę na szersze gumy, u mnie komfort jazdy na czarnym podniósł się o kilka rzędów. Po za tym reszta konfraterii dobrze prawi Pozdro! p.s. Stefanopulus is back Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kusztelak23 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 jestem posiadaczem terrano 1 3D i mam problem z utrzymaniem jazdy na wprost przy prędkości 50 km/h dodaję że rok temu założyłem polibusze przód i tyl oraz zmieniłem końcówki drążków czy może to być wina przekładni kierowniczej czy polibusze z olkusza padły .Opony posiadam 235/65 R15 MT ciśnienie po 2.8 bar przód tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.