Gość Tomek666 Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Ludzie co się dzieje. Na początku raz mi obrotomierz skakał od 6000-8000 obrotówmin a jechałem sobie normalnie, sam obrotomierz wariował. Rano jak odpalam to zawsze startuje z wyzszych obrotów, tzn. na jałowym biegu ma 2000 a nie ok. 1000 - ale to tylko wskazanie obrotomierza bo w rzeczywistosci cały czas utrzymuje te ok. 1000 na jałowym. Po paru minutach jazdy wszystko wraca do normy tzn. obrotomierz wskazuje poprawnie. Ale dlaczego na początku jak zawsze odpalę to on tak wariuje? Czy ktoś miał taki problem i co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 30 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2005 Mam podobny problem. Zazwyczaj zdarza się to jak jest ciepło i po starcie silnika. Nie wiem dlaczego tak jest Kondensator wymieniłem i żadnych efektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deniro Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 tez mialem te same objawy efekt jest taki ze trzeba wymienic caly obrotomierz niezle sie nabiegalem zanim znalazlem oczywiscie cale zegary do 1.4 koszt jakies 100zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Dokładnie rozebrałem ten obrotomierz. Zauważyłem, że jedna dioda jest rozwalona. Jak możecie to sprawdźcie czy też macie rozwaloną jak wam obrotomierz szaleje. Może sam ją uszkodziłem. Można gdzieś znaleźć schemat tej płytki, żeby wymienić diodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 zrób dokładna fotkę tego to zobaczymy co to za dioda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Oto ta dioda. Czy to zwykła dioda 1N1418 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 zastanawiam sie czy to nie jest jakaś zenerka. Pomierz jak jest postawiona jeśli w kierunku zaporowym to jest zenerka wtedy trzeba na czuja jakoś albo schemat. Jak nie to na początek daj jakąś zwykłą taką jak piszesz. Można też zrobić shcemat z płytki i przeanalizować jak to powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 W fotce jest kawałek schematu. Sorry, za jako0ść, ale niemiałem czasu lepiej tego narysować. Ta uszkodzona dioda z jednej strony idzie do masy, z drugiej do następnej i na 9 nóżkę układu Panasonica AN8352UBK. Jego schematu też nie mogłem znaleźć. Ta uszkodzone dioda ma oznaczenie D3 (ZD2), to obok dobra ma D2(j3. Są jeszcze dwie czarne jedna ma oznaczenie D1 (pewnie zwykła), druga ZD1 (pewnie zenera, jest duża). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Rozwiązałem chyba odwieczny problem popsutych obrotomierzy w Nissanach. Najpierw wymieniłem tą zepsutą diodę na zenera 22V. Podczas wymiany uszkodziłem tą obok, więc dałem zwykłą 1N1418. No i obrotomierz chodził, ale dalej miał te fazy. Okazało się że przy dotknięciu płytki i lekkim naciśnięciu wszystko było ok. Więc winą może być złamanie ścieżki lub zimny lut. To pierwsze odpada, bo często w nyskach padają obrotomierze. Wiec pozostał zimny lut. Po poprawieniu wszystkich na scalaku, obrotomierz pięknie śmiga Przypominają mi się TV Sony padające po latkach przez takie luty. Panowie, lutownice w ręce i do naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek666 Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Panowie, lutownice w ręce i do naprawy O mój Boże na co ty mnie chcesz naciągnąć :oops: Ale obrotek chciałbym mieć naprawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deniro Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 no no niezle Myrek szkoda ze wczesniej tego nie bylo bo juz wymienilem na nowy a stary jakos mi nerwy puscily i troche go poturbowalem :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Mój obrotomierz także zaczął ostatnio świrować. Wymontowałem, poprawiłem wszystkie luty na płytce i wszystko jest ok. Tak więc w 100 % potwierdzam skuteczność wyżej opisywanej metody naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 U mnie takowoż się działo i po sesji z lutówką jest O.K. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krawiec Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 U mnie tez był zimny lut , ponoc odwieczny problem w nissanach :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 w moim przypadku to samo - zimny lut, zrobiłem i ładnie działa tylko mam jeden niewielki problem a mianowicie przed zepsuciem sie obrotomierz działał tak wszystkie parametry przy ciepłym silniku (automat) gdy stałem na swiatłach i trzimałem na hamulcu pokazywał 500-600 obr/min teraz ok 900 gdy normalnie jechałem (przyspieszałem bez "szarzowania") właczał 4 bieg przy 80km/h i 2000obr/ min teraz włacza tak przy 2200-2300obr/min (teraz rowniez przy 80km/h) i moje pytanie kiedy zle wstazywał? mi sie wydaje ze teraz bo jak pierwszy raz włozyłem wskazowke i przekreciłem kluczykiem na zapłon pokazywał 500 obr/min a nawet nie był odpalony wiem ze nigdy nie bedzie w 100% dokładnie pokazywał ale chciałbym aby jak najmniej oszukiwał co teraz zrobic?? jakies propozycje?? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klewi Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam! Dzisiaj także przelutowałem całą płytkę obrotomierza w Almerce 2.0 D i działa :-) Jeżeli obrotomierz źle pokazuje obroty to na płytce od niego powinien być potencjometr. Spróbuj nim wyregulować wskazania. Jeżeli nie masz punktu odniesienia (co do obrotów) to proponuję podjechać do elektryka samochodowego, który powinien mieć miernik elektroniczny z funkcją pomiaru obrotów i u niego pokręcić potencjometrem tak, żeby obroty na mierniku i na liczniku były takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 34 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Podepnę się pod temat Padł mi obrotek, wczoraj działał dzisiaj już nie Nissan Sunny B12/N13 i co dalej? Taka już przypadłość, szukać innego, jaki kolor kabla idzie od obrotka do cewki, obrotek nie ma żadnego bezpiecznika, jakieś inne usterki, może jakaś wtyczka gdzieś się poluzowała? Nigdy nie miałem potrzeby grzebać w moim nismo wię nie wiem nawet od czego zacząć poszukiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 z predkosciomierzami moze byc to samo? mam 100nx juz na wtrysku wiec predkosciomierz nie na linke tylko elektronicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wodzu101 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 mi tez szalał obrotomierz a powodem było : poluzowany kabelek z masą od obrotomierza w B12 , jak dokręciłem wszystko wróciło do normy. Za to teraz nie działa mi wskażnik temp i paliwa i nie moge znależć przyczyny :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.