Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kontrolka ostrzegawcza systemu kontroli silnika


tomlet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Jest to mój pierwszy post na forum

Podczas powrotu z pracy zauważyłem że pali sie KONTROLKA OSTRZEGAWCZA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ 1.5 BENZYNA N16

POZDRAWIAM

Edytowane przez tomlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś dużo opisał!!!

Ani jakie objawy ani nic. Tzn kontrolka check engine ?

Najlepiej diagnostyke zrobic to bedziesz wiedział co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj jaki masz numer błędu, inaczej nic nie pomożemy :rolleyes:

Nie znam numeru błedu ponieważ jeszcze nigdzie nie byłem na komputerze

objawów podczas jazdy zadnych nie zauważyłem

czy mogło coś zamarznąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam numeru błedu ponieważ jeszcze nigdzie nie byłem na komputerze

objawów podczas jazdy zadnych nie zauważyłem

czy mogło coś zamarznąć?

 

w dziale ZRÓB SAM, jest autodiagnostyka, poczytaj zrób i podaj numer błędu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dziale ZRÓB SAM, jest autodiagnostyka, poczytaj zrób i podaj numer błędu :)

Wyjąłem i sprawdziłem bezpieczniki kontrolka zgasła zobacze co bedzie dalej :rolleyes:

Edytowane przez tomlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak kontrolka zapaliła sie ponownie

Zauważyłem że silnik szybko sie nagrzał po przejechaniu 2km i zwiekszyło sie zużycie paliwa

czyżby sonda lambda padła

Nie mogę znaleść tej kostki z pinami zeby podac numer błędu :angry:

Edytowane przez tomlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka ta jest w kolumnie kierowniczej. jak tam się schylisz to zobaczysz. a sonda lambda nie ma nic do czasu nagrzewania silnika. termostat nad tym czuwa;p. btw sprawdź poziom płynu chłodniczego jeżeli wyjątkowo szybko sie rozgrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na komputerze

wyszedł błąd zapłonu

mechanik podejrzewa ze moze to byc spowodowane przez cewke zapłonową czy ma rację

zauwazył ze wskazówka na obrotomierzu drga na biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być, ale na którym cylindrze?>?? czy oddzielne cewki?? jak tak to zamień je miejscami i zobaczy czy się powtórzy na tym samym czy innym cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być, ale na którym cylindrze?>?? czy oddzielne cewki?? jak tak to zamień je miejscami i zobaczy czy się powtórzy na tym samym czy innym cylindrze

pierwszy cylinder, sa 4 oddzielne cewki jedna z cewek dziwnie wyglądała różni sie wyglądem od trzech pozostałych czy uszkodzona cewka to moze powodowac szybkie grzanie silnika i zwiekszone zuzycie paliwa

zamieniłem miejscami kontrolka dalej swieci pozostałych

znalazłem nową cewke za 200zł czy to dobra cena?

czytałem ze objawem uszkodzenia cewki jest szarpanie u mnie to nie wystepuje

 

Czy ktoś ma jeszcze jakis pomysł co moze powodowac swiecenie tej kontrolki

czy po usunieciu przyczyny sama zgasnie czy tez trzeba jechac na wykasowanie bledu

zauwazylem jeszcze ze chlodnica słabo sie grzeje

Edytowane przez tomlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabo się grzeje? a dokładniej co? jeśli długo się układ rozgrzewa i w trasie spada temperatura to termostat się zrypał i obieg jest otwarty. lepiej tak niż na zamniętym. w mojej n16 kontrolka po pewnym czasie sama zgasła. a jak nie to możesz go rozpiąć na 24h i na pewno zgaśnie. jak usterka nie usunięta to po pewnym czasie się zapali znowu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabo się grzeje? a dokładniej co? jeśli długo się układ rozgrzewa i w trasie spada temperatura to termostat się zrypał i obieg jest otwarty. lepiej tak niż na zamniętym. w mojej n16 kontrolka po pewnym czasie sama zgasła. a jak nie to możesz go rozpiąć na 24h i na pewno zgaśnie. jak usterka nie usunięta to po pewnym czasie się zapali znowu

właśnie szybko się grzeje bo wystarczy przejechać ok 2km i temperatura wynosi 90*C a chłodnica jest lekko ciepława czy moze byc zapowietrzona? nawet nie topi sie snieg który sie dostał koło chłodnicy

Nie chce rozłączac akumulatora bo mi radio sie zresetuje a nie mam kodu do niego

Czy jak by byla walnieta cewka to powinno szarpac autem bo u mnie nie ma takich objawów a mechanik twierdzi ze to cewka a nie chce wywalac kasy na darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamieniłeś cewki to powinien wyskoczyć błąd na kolejnym cylindrze, czy tak było??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamieniłeś cewki to powinien wyskoczyć błąd na kolejnym cylindrze, czy tak było??

zmieniłem kolejność kontrolka dalej swieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem kolejność kontrolka dalej swieci

 

nie chodzi o to czyświeci, tylko czy wyświetla kolejny błąd cylindra.

np. był błąd zapłonu 1 cylindra, zamieniłeś cewkę na z 1 na 2 i czy wyświetla dalej błąd 1 cylindra, czy 2?? jak 2 to cewka do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to czyświeci, tylko czy wyświetla kolejny błąd cylindra.

np. był błąd zapłonu 1 cylindra, zamieniłeś cewkę na z 1 na 2 i czy wyświetla dalej błąd 1 cylindra, czy 2?? jak 2 to cewka do wymiany

Nie byłem potem na komputerze

 

Nie byłem potem na komputerze

czy przez to ze cewka jest uszkodzona mogą falowac obroty na biegu jałowym i auto moze wiecej palic czy to moze sonda lambda pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambada odpowiada za skłąd mieszanki i może Ci więcej palić, za falowanie odpowiada np. przepływomierz, cewki, krokowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcą. u mnie problemem falujących obrotów okazała się przepustnica. jak ją wyczyścisz to powinieneś zauważyć różnicę. a co do temperatury to wychodzi,że jest ok. pracuje mały obieg. termostat pewnie na chwile puści płyn na duży i zamyka. jest zimno na dworze i wiatr studzi układ. postaw auto w garażu i niech sobie pyka. kontroluj wskaźnik temp. po ok 15/20 minutach powinien być cały układ gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcą. u mnie problemem falujących obrotów okazała się przepustnica. jak ją wyczyścisz to powinieneś zauważyć różnicę. a co do temperatury to wychodzi,że jest ok. pracuje mały obieg. termostat pewnie na chwile puści płyn na duży i zamyka. jest zimno na dworze i wiatr studzi układ. postaw auto w garażu i niech sobie pyka. kontroluj wskaźnik temp. po ok 15/20 minutach powinien być cały układ gorący.

jakim srodkiem czysci sie przepustnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to rozebrać i wszystko wymyć. albo zrobić to mechanikiem. ja ze względu na brak czasu tak zrobiłem. skasował mnie 50zeta więc cena ok i ręce czyste;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to rozebrać i wszystko wymyć. albo zrobić to mechanikiem. ja ze względu na brak czasu tak zrobiłem. skasował mnie 50zeta więc cena ok i ręce czyste;p

czy można cos uszkodzic podczas czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. chyba,że przy wykręcaniu coś odwalisz. słyszałem o adaptacji przepustnicy po czyszczeniu. są wątki na forum o tym więc polecam lekturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...