tomlet Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 (edytowane) Witam Jest to mój pierwszy post na forum Podczas powrotu z pracy zauważyłem że pali sie KONTROLKA OSTRZEGAWCZA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ 1.5 BENZYNA N16 POZDRAWIAM Edytowane 3 Grudnia 2010 przez tomlet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ale żeś dużo opisał!!! Ani jakie objawy ani nic. Tzn kontrolka check engine ? Najlepiej diagnostyke zrobic to bedziesz wiedział co i jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 podaj jaki masz numer błędu, inaczej nic nie pomożemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 podaj jaki masz numer błędu, inaczej nic nie pomożemy Nie znam numeru błedu ponieważ jeszcze nigdzie nie byłem na komputerze objawów podczas jazdy zadnych nie zauważyłem czy mogło coś zamarznąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Nie znam numeru błedu ponieważ jeszcze nigdzie nie byłem na komputerze objawów podczas jazdy zadnych nie zauważyłem czy mogło coś zamarznąć? w dziale ZRÓB SAM, jest autodiagnostyka, poczytaj zrób i podaj numer błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 (edytowane) w dziale ZRÓB SAM, jest autodiagnostyka, poczytaj zrób i podaj numer błędu Wyjąłem i sprawdziłem bezpieczniki kontrolka zgasła zobacze co bedzie dalej Edytowane 4 Grudnia 2010 przez tomlet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 hmmm kontrolka nie gaśnie od wyjęcia bezpieczników alleeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Jednak kontrolka zapaliła sie ponownie Zauważyłem że silnik szybko sie nagrzał po przejechaniu 2km i zwiekszyło sie zużycie paliwa czyżby sonda lambda padła Nie mogę znaleść tej kostki z pinami zeby podac numer błędu Edytowane 5 Grudnia 2010 przez tomlet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 kostka ta jest w kolumnie kierowniczej. jak tam się schylisz to zobaczysz. a sonda lambda nie ma nic do czasu nagrzewania silnika. termostat nad tym czuwa;p. btw sprawdź poziom płynu chłodniczego jeżeli wyjątkowo szybko sie rozgrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Byłem na komputerze wyszedł błąd zapłonu mechanik podejrzewa ze moze to byc spowodowane przez cewke zapłonową czy ma rację zauwazył ze wskazówka na obrotomierzu drga na biegu jałowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 może być, ale na którym cylindrze?>?? czy oddzielne cewki?? jak tak to zamień je miejscami i zobaczy czy się powtórzy na tym samym czy innym cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 (edytowane) może być, ale na którym cylindrze?>?? czy oddzielne cewki?? jak tak to zamień je miejscami i zobaczy czy się powtórzy na tym samym czy innym cylindrze pierwszy cylinder, sa 4 oddzielne cewki jedna z cewek dziwnie wyglądała różni sie wyglądem od trzech pozostałych czy uszkodzona cewka to moze powodowac szybkie grzanie silnika i zwiekszone zuzycie paliwa zamieniłem miejscami kontrolka dalej swieci pozostałych znalazłem nową cewke za 200zł czy to dobra cena? czytałem ze objawem uszkodzenia cewki jest szarpanie u mnie to nie wystepuje Czy ktoś ma jeszcze jakis pomysł co moze powodowac swiecenie tej kontrolki czy po usunieciu przyczyny sama zgasnie czy tez trzeba jechac na wykasowanie bledu zauwazylem jeszcze ze chlodnica słabo sie grzeje Edytowane 8 Grudnia 2010 przez tomlet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 słabo się grzeje? a dokładniej co? jeśli długo się układ rozgrzewa i w trasie spada temperatura to termostat się zrypał i obieg jest otwarty. lepiej tak niż na zamniętym. w mojej n16 kontrolka po pewnym czasie sama zgasła. a jak nie to możesz go rozpiąć na 24h i na pewno zgaśnie. jak usterka nie usunięta to po pewnym czasie się zapali znowu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 słabo się grzeje? a dokładniej co? jeśli długo się układ rozgrzewa i w trasie spada temperatura to termostat się zrypał i obieg jest otwarty. lepiej tak niż na zamniętym. w mojej n16 kontrolka po pewnym czasie sama zgasła. a jak nie to możesz go rozpiąć na 24h i na pewno zgaśnie. jak usterka nie usunięta to po pewnym czasie się zapali znowu właśnie szybko się grzeje bo wystarczy przejechać ok 2km i temperatura wynosi 90*C a chłodnica jest lekko ciepława czy moze byc zapowietrzona? nawet nie topi sie snieg który sie dostał koło chłodnicy Nie chce rozłączac akumulatora bo mi radio sie zresetuje a nie mam kodu do niego Czy jak by byla walnieta cewka to powinno szarpac autem bo u mnie nie ma takich objawów a mechanik twierdzi ze to cewka a nie chce wywalac kasy na darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 jak zamieniłeś cewki to powinien wyskoczyć błąd na kolejnym cylindrze, czy tak było?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 jak zamieniłeś cewki to powinien wyskoczyć błąd na kolejnym cylindrze, czy tak było?? zmieniłem kolejność kontrolka dalej swieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 zmieniłem kolejność kontrolka dalej swieci nie chodzi o to czyświeci, tylko czy wyświetla kolejny błąd cylindra. np. był błąd zapłonu 1 cylindra, zamieniłeś cewkę na z 1 na 2 i czy wyświetla dalej błąd 1 cylindra, czy 2?? jak 2 to cewka do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 nie chodzi o to czyświeci, tylko czy wyświetla kolejny błąd cylindra. np. był błąd zapłonu 1 cylindra, zamieniłeś cewkę na z 1 na 2 i czy wyświetla dalej błąd 1 cylindra, czy 2?? jak 2 to cewka do wymiany Nie byłem potem na komputerze Nie byłem potem na komputerze czy przez to ze cewka jest uszkodzona mogą falowac obroty na biegu jałowym i auto moze wiecej palic czy to moze sonda lambda pada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 lambada odpowiada za skłąd mieszanki i może Ci więcej palić, za falowanie odpowiada np. przepływomierz, cewki, krokowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 zgadzam się z przedmówcą. u mnie problemem falujących obrotów okazała się przepustnica. jak ją wyczyścisz to powinieneś zauważyć różnicę. a co do temperatury to wychodzi,że jest ok. pracuje mały obieg. termostat pewnie na chwile puści płyn na duży i zamyka. jest zimno na dworze i wiatr studzi układ. postaw auto w garażu i niech sobie pyka. kontroluj wskaźnik temp. po ok 15/20 minutach powinien być cały układ gorący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 zgadzam się z przedmówcą. u mnie problemem falujących obrotów okazała się przepustnica. jak ją wyczyścisz to powinieneś zauważyć różnicę. a co do temperatury to wychodzi,że jest ok. pracuje mały obieg. termostat pewnie na chwile puści płyn na duży i zamyka. jest zimno na dworze i wiatr studzi układ. postaw auto w garażu i niech sobie pyka. kontroluj wskaźnik temp. po ok 15/20 minutach powinien być cały układ gorący. jakim srodkiem czysci sie przepustnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 najlepiej to rozebrać i wszystko wymyć. albo zrobić to mechanikiem. ja ze względu na brak czasu tak zrobiłem. skasował mnie 50zeta więc cena ok i ręce czyste;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 najlepiej to rozebrać i wszystko wymyć. albo zrobić to mechanikiem. ja ze względu na brak czasu tak zrobiłem. skasował mnie 50zeta więc cena ok i ręce czyste;p czy można cos uszkodzic podczas czyszczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 nie. chyba,że przy wykręcaniu coś odwalisz. słyszałem o adaptacji przepustnicy po czyszczeniu. są wątki na forum o tym więc polecam lekturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomlet Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Sprawdziłem wczoraj swiece jedna z nich była mokra czy to oznacza ze dana cewka jest uszkodzona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.