Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

MacGayver

Maxima MacGayver'a

Recommended Posts

MacGayver

cd218623d4a96d70.jpg

 

 

"Jedynie obraz za oknem przypomina o świecie w którym żyjesz"

 

 

Silnik: 3.0 V6 czyli VQ30DE

Skrzynia biegów: manualna

 

Wyposażenie: full wypas bez grzanej tylnej kanapy co powinno być w standardzie

:shifty:

 

Silnik zasilany jakże coraz droższym paliwem do kochanych zapalniczek i nie tylko, jak również niezwykle popularnych kuchenek nieelektrycznych widywanych w niemal każdych domach

 

Z ciekawszych rzeczy to posiadam własną filharmonie. Moja orkiestra została zauważona przez sepleniącego przedstawiciela branży akustycznej tudzież rozrywkowej i gdy usłyszał dźwięk wydobywający się z tej przestrzeni zdołał wypowiedzieć tylko jedno słowo: "Boże". Jednakże z racji jego wady wymowy usłyszano "Bose", od tej pory jest to jedna z wiodących marek dostarczających dźwięk dla niepoprawnych melomanów

 

 

p.s. szukam lewego halogenu :shifty:

 

 

b869808f9db79878med.jpg

 

866d190d6c69f463med.jpg

 

fcec59ce97b24017med.jpg

 

a2190115ae3b3af6.jpg

 

a45f0b82ab1396b8.jpg

 

283e35358013e243.jpg

 

1ef89f399ddb159f.jpg

 

0a62258630ac78b3.jpg

 

c8403632b4a59cef.jpg

 

e56a08f9badea3dc.jpg

 

ba2e058b28c419bc.jpg

 

1933c1fc961c63af.jpg

 

8139bcf319d7a199.jpg

 

90f09968eb4ee1ba.jpg

 

1cff972cce53e6f7.jpg

 

df27b19a3e500563.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neptune

Fajne auto: klasa, komfort, silnik 3.0 manual, stożek i ten ryk... hmmm bezcenne

Brakuje tylko modów i wykresu a na nim >200 KM i >250 NM :whistle:

Też muszę opisać auto na NKP :)

Mam filmik z pierwszej fotki: Maxima vs Primera. Daj znać to Ci podeślę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
killer2000

jak ta bestia zajeb...ryczy masakra plus ten stożek fujity super

Share this post


Link to post
Share on other sites
worm#21

No ładna ,ładna :) jakieś znajome felgi :)

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
MacGayver

Małą aktualizacja, kolejna paczka dotarła :-P

 

2451586168ccb1ca.jpg

 

Mała modyfikacja dolotu. Usunąłem tłumik szmerów. Mogłem kupić zestaw z allegro do modyfikacji dolotu ale tam nie było wszystkich króćców, a przede wszystkim nie było miejsca na czujnik temperatury którego w europie nie ma.

 

ac6bde30a6eb8798.jpg

 

39aa377499464eb4.jpg

 

Odczucia są takie że tego opisać się nie da :-P tak jak do tej pory był przyjemny dźwięk z dolotu tak teraz na górnych partiach przy wciśniętym gazie do oporu można od tego przyjemnego dźwięku ogłuchnąć :mrgreen: Co do poprawy osiągów to raczej jestem sceptyczny, na pewno reakcja na gaz się poprawiła :-D

 

 

Zaadoptowałem do swojej Maximy 4-tłoczkowe hamulce Brembo od 350Z, tudzież Subaru Impreza WRX. Było kilka problemów gdyż PNP nie pasują ale to drobiazgi.

Temat również w dziale "Performance Garage"

 

No to zaczynamy od początku :mrgreen:

 

1. Oemowe zaciski na feldze "18

 

d8f64b3887af212a.jpg

 

2. Hamulce bez felgi

 

1139a3f48779fc64.jpg

 

3. Porównanie Ori zacisków z Maxi USA i 350Z

 

74df3df37424ad36.jpg

 

4. Porównanie Ori tarcz z Maxi USA i 350Z (tarcze należy stoczyć z 324mm do średnicy 318mm

 

b6d1e40e0867e0bd.jpg

 

5. Oryginalne otwory na jarzma w Maximie A32 mają 12mm, potrzebujemy 14mm więc rozwiercamy je na odpowiedni rozmiar

 

d4bf01b03b85c3bd.jpg

 

345a1b5bc45fb115.jpg

 

6. przewody hamulcowe pasują bez problemów, jedynie śruby musimy skrócić o 4mm

 

e6233f6275c39189.jpg

 

4fd59b7f5857d64e.jpg

 

7. Zamontowany komplet

 

21db3dd1bced8f3c.jpg

 

990110db1210cb44.jpg

 

7cca2b6389ad296d.jpg

 

9577860e31f3f6e6.jpg

 

f10645aeda1f1ac6.jpg

 

b7f52fb5b3ac51f3.jpg

 

0cfe677332de0f3a.jpg

 

f77691af3ddb8462.jpg

 

fe79a9ed8cb85ab0.jpg

 

 

 

 

W aucie coś tam się cały czas dzieje a w temacie nie ma nawet czasu napisać :-D Trzeba więc zrobić małą aktualizację :-D

 

Od łącznika elastycznego do końca zrobiony wydech fi 2.5 cala na końcowym przelotowym z dużą puszką.

 

e845943014b0743d.jpg

 

gotowe flansze do połączenia elementów

 

dcec95680fcd4cbf.jpg

 

e91a942836541531.jpg

 

936a7b5e5f67863c.jpg

 

Następnie zabrałem się za podłączenie zegarów ciśnienie, temp oleju i woltomierza od Audi. Potrzeba było zrobić redukcję na czujnik by jednocześnie ominąć półoś i podstawę miski olejowej.

 

cafd0a47f8e98e5d.jpg

 

1a0ea7e2351af579.jpg

 

6a3b23fe2db3f383.jpg

 

Aktualnie prace nad tym elementem pozostają zawieszone bo nie mogę dorwać schematu elektrycznego od oryginalnego czujnika i zegarów od Audi. Jakieś błędne parametry pokazują zegary (czujnik nowy, zegary pewne)

 

Zakupiłem nowe serwo sprzęgła gdyż moje przepuszcza i czasami są kłopoty ze sprzęgłem

 

ce9f90b367c3a319.jpg

 

Kolejnym etapem był montaż środkowego tłumika/rozprężnika za namową Szalonego bo bez niego Maxi słabnie. Najpierw zakupiłem środkowy tłumik ale miał fi60 i niechętnie chciałem go wkładać. Przez przypadek zauważyłem u znajomego który rozbiera angliki wydech ze Toyoty Corolli 190KM. Zakupiłem go :-P

 

1c7700e60ae53789.jpg

 

Plan miałem taki by wyciągnąć ze środka perforowaną rurę (fi55) i wstawić perforowaną rurę fi65 tak by zgrywała się z całym wydechem. Musiałem to zrobić bo nigdzie nie mogłem znaleźć środkowego tłumika na taką średnicę, wszędzie były mniejsze.

 

f7956c33b2703178.jpg

 

d31437a912ef8719.jpg

 

Wiertło 3.5mm i wywiercone dokładnie 775 otwory :shock:

 

497a36a1bb8d2f2d.jpg

 

Czas na montaż rury we właściwym miejscu

 

1d01b210c95a8bf5.jpg

 

ddad11d96324d5a9.jpg

 

5fddaede0a76f3f5.jpg

 

I już na aucie

 

20f3c6ce78bab4ef.jpg

 

Tego samego dnia odebrałem przesyłkę z nowymi tarczami na tył, nacinane i nawiercane. Zakupione wcześniej klocki TRW i przystąpiłem do montażu

 

f308fef69249f151.jpg

 

3cdece6ae445bb0f.jpg

 

odebrałem kolektor MEVI i inne graty od mojego znajomka czarodzieja co robi wszystko na "nówkę" :mrgreen: Oczywiście wszystko pójdzie w lakier, ale to jeszcze do tego dojdzie kilka elementów :-D

 

2b9287c60e7aeb5a.jpg

 

b4262bc229b5c24b.jpg

 

 

Tak wygląda auto teraz :icecream:

 

1

64ec4c5bdf141e74.jpg

 

 

2

25d4e1e84db1e8b8.jpg

 

 

3

e00e7aac7e35e0a0.jpg

 

 

4

6c8bba6631d89be4.jpg

 

 

5

7cac6624436596d9.jpg

 

 

6

8542a4ca2975f440.jpg

 

 

7

e0efb77da3ce190f.jpg

 

 

8

6a0a669b0d75a7ec.jpg

 

 

9

a868b21098dc1d2b.jpg

 

 

10

dd5b09450ac52a4a.jpg

 

 

11

a953d9347a9baf96.jpg

 

 

12

34d9374eaa7fea5c.jpg

 

 

13

90334e3ed7b3525b.jpg

 

 

14

714786d3bd2f3483.jpg

 

 

15

6ac325e6d3962d01.jpg

 

 

16

496a08a786deb965.jpg

 

 

17

4c27f6515a4786d3.jpg

 

 

18

93e7eec484ba6213.jpg

 

 

 

 

nadszedł czas...

 

33eb0d0ad048f8f7.jpg

 

 

Dzisiaj zakończony jeden z wielu kolejnych etapów. Tym razem pierwszy kolektor wydechowy od strony chłodnicy, efekt finalny

 

504211351983ba34.jpg

 

EDIT

 

drugi kolektor już prawie gotowy :mrgreen:

 

2491325e29ed8639.jpg

 

9af4b0f282510250.jpg

 

Już nie mogę się doczekać tego gardłowego dźwięku :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mareq

Gratuluję. Piękna maszyna. Pewnie ładnie mruczy na nowyn wydechu. Ale przydałoby sie zrobiś konserwacje podłogi bo rdza już ostro buszuje... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×