Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spadek mocy, błąd P0089 Fuel pressure reg. performance


Sebastia1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i zwracam się do WAS z prośbą o pomoc. Wcześniej pisałem o falujących obrotach i odpalaniu zimnego auta dopiero za drugim razem bez wyświetlenia jakichkolwiek błędów. Dziś rano odpaliłem za 1 razem i wyjechałem na drogę i stracił moc. Podłączyłem skaner obd i pojawił się błąd P0089 Fuel pressure reg performance. Następnie w trakcie jazdy z prędkością ok 60km/h skasowałem błąd i odzyskał moc i dojechałem do pracy (odcinek 45 km) i nie wyświetlił błędu. Po ponownym odpaleniu znów jest błąd P0089 i tak samo kasuję błąd jak jadę, powraca moc i nie wyświetla błędu. Co to może być? Zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Pompa przejściowa przy zbiorniku? Czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i zwracam się do WAS z prośbą o pomoc. Wcześniej pisałem o falujących obrotach i odpalaniu zimnego auta dopiero za drugim razem bez wyświetlenia jakichkolwiek błędów. Dziś rano odpaliłem za 1 razem i wyjechałem na drogę i stracił moc. Podłączyłem skaner obd i pojawił się błąd P0089 Fuel rail pressure sensor performance. Następnie w trakcie jazdy z prędkością ok 60km/h skasowałem błąd i odzyskał moc i dojechałem do pracy (odcinek 45 km) i nie wyświetlił błędu. Po ponownym odpaleniu znów jest błąd P0089 i tak samo kasuję błąd jak jadę, powraca moc i nie wyświetla błędu. Co to może być? Zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Pompa przejściowa przy zbiorniku? Czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam

Wydajność sensora ciśnienia szyny paliwa. Może świadczyć o uszkodzeniu czujnika ciśnienia w listwie common rail, lub o za małym ciśnieniu , na wolnych obrotach powinno być ok. 25 kpa,/250 atmosfer, jak za małe ciśnienie paliwa - -problem z uruchomieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, będę sprawdzał i poinformuję o rezultatach. Dobrze rozumiem, że jak za byłoby za małe ciśnienie to wtedy zawór SCV?

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod błędu informuje o problemie z regulatorem ciśnienia paliwa (zawór na pompie)lub usterce mechanicznej ( uszkodzony-e wtrysk-ki, zablokowany filtr paliwa, system paliwowy po stronie niskiego ciśnienia). To, że po wykasowaniu błędu wraca do normy wskazuje być może o niesprawności zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czeka mnie sprawdzanie. W manualu dla X-traila 2004 znalazłem co może się kryć pod kodem P0089 (załącznik)

 

Na szczęście temat zamykam. Pod tym błędem kryje się kilka elementów, które trzeba sprawdzić: pompa paliwa z zaworem wysokiego ciśnienia SCV, czujnik listwy CR, pompka pośrednia przy zbiorniku. U mnie po wyjęciu pompy stwierdzono, że zawór SCV jest niesprawny i został on wymieniony (koszt zaworu 550 PLN, okazało się że jest to wadliwa seria 006 Denso). Dodatkowo użytkownik Ryba382 (oczywiście jeszcze raz dziękuję za pomoc) powiedział mi, że wymiana zaworu da mi odpocząć na chwilę od problemów i lepiej aby zrobić elektrykę i mechanikę pompy i tak zrobiłem. W pompie było trochę syfu z paliwa. Konieczne jest aby po wymianie zaworu SCV jechać na reset pompy do ASO (reprograming pompy - koszt 320 PLN z programowaniem i kasowaniem kodu P0089 z modułu pompy, czas oczekiwania około 2,5 godziny). Po tych zabiegach auto odpala idealnie, obroty nie falują, jest cichszy oraz mniej spala (problem z odpalaniem w ujemnych temperaturach oraz falowaniem obrotów opisałem w innym poście).

P0089.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ci przeprogramowali komputer czy tylko zrobili reset pompy ?

 

Reset+programowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie żadne wadliwe zawory SCV tylko słabe oringi na tych Zaworach!!!!!

wymiana oringów koszt oringów 1 zł + reset ustawien w kalkulatorze wtrysku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żadne wadliwe zawory SCV tylko słabe oringi na tych Zaworach!!!!!

wymiana oringów koszt oringów 1 zł + reset ustawien w kalkulatorze wtrysku.

Pozdrawiam

 

 

Poczytaj trochę o Denso 006 - wadliwe zawory SCV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Nissan X-Trail t30 2.2 DCI - nie odpala na ciepłym silniku - błąd P0089 - regulator ciśnienia paliwa 1 funkcjonowanie.

Na zimnym odpala bez problemu,

po rozgrzaniu do normalnej pracy oraz jeździe miejskiej wystarczy wyłączyć zapłon i już nie da się go odpalić do czasu jak silnik nie ostygnie...

Początkowymi objawami był brak mocy i obroty do 2000. Teraz po wymianie kilku czujników jest super żwawy ale po skasowaniu i jeździe odpala się błąd P0089.

Wymienione zostały do tej pory: 

- filtr paliwa,
- zawór SCV,
- czujnik przepływu powietrza,
- czujnik położenia wału korbowego

 

UPDATE:

Po wymianie:

-czujnik ciśnienia paliwa DENSO

odpala tez na ciepłym, lecz ponownie włącza się błąd P0089

co to może być?

 

Edytowane przez robinsone
update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Niestety ale wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że pompa wysokiego ciśnienia się rozszczelnia przy dużej temperaturze czyli tylko regeneracja pompy Denso.

Wymiana zaworów, resetowanie, programowanie to tylko pomaga na krótki czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem problem z paleniem na ciepłym gdy z intercoolera olej szedł mi na listwę od grzania świec.

Po ogarnieciu tego zaczął palić..nie wiem czy przypadek ale u mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 17.08.2022 o 22:07, przemoog napisał:

Ja miałem problem z paleniem na ciepłym gdy z intercoolera olej szedł mi na listwę od grzania świec.

Po ogarnieciu tego zaczął palić..nie wiem czy przypadek ale u mnie pomogło.

@przemoog Właśnie teraz po wymianie wszystkiego nawet rozrządu mam powrót do problemu.

Na ciepłym silniku jak wyglądał u Ciebie ten wyciek? Masz na myśli ten górny Intercooler i wyciek do przodu na tę cienką listwę blaszkę pod która są świece? Czyli problem dotyczył stricte świec?

W dniu 1.07.2022 o 20:16, robinsone napisał:

Niestety ale wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że pompa wysokiego ciśnienia się rozszczelnia przy dużej temperaturze czyli tylko regeneracja pompy Denso.

Wymiana zaworów, resetowanie, programowanie to tylko pomaga na krótki czas.

Apropo to nie pompa paliwa - do 300-350k pompa nie jest problemem a nawet zawór SCV też nie. Zazwyczaj to wina rozciągniętego rozrządu - wymiana musi nastąpić już w okolicy przebiegu oryginalnego na poziomie 260k w zależności od eksploatacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...