dziki-toy Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam, Nadmienie że szukałem na forum i jedynie nasuwa się wątek z wyrywaniem pedału sprzegła ze ściany grodziowej, co na wstępie eliminuje bo wysokość pedału sprzegła jest taki sam jak i hamulca, a nawet wyższa. A mianowicie, żeby wżucić pierwszy bieg musze wcisnąć pedał to końca. Podczas testowania na jaką wysokość mogę wbic jedynkę wychodzi że ok 20 do 30 mm od podłogi. Czy to jest naturalne? Podczas ruszania sprzegło bierze na książkowej wysokości ok. 78mm. I stąd się bierze pytanie. Co to może być??? Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi osób które miały taką przypadłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luto_PL Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 ja u siebie tez wyeliminowałem przypadłość związaną z mocowaniem do grodzi. I tez się zastanawiam, gdzie szukać dalej? Wysprzęglik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Witam, Nadmienie że szukałem na forum i jedynie nasuwa się wątek z wyrywaniem pedału sprzegła ze ściany grodziowej, co na wstępie eliminuje bo wysokość pedału sprzegła jest taki sam jak i hamulca, a nawet wyższa. A mianowicie, żeby wżucić pierwszy bieg musze wcisnąć pedał to końca. Podczas testowania na jaką wysokość mogę wbic jedynkę wychodzi że ok 20 do 30 mm od podłogi. Czy to jest naturalne? Podczas ruszania sprzegło bierze na książkowej wysokości ok. 78mm. I stąd się bierze pytanie. Co to może być??? Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi osób które miały taką przypadłość. Widzę że forum podumiera i brakuje pomysłów na odpowiędzi. Więc sam szukam na innych forach i tak mi sie nasuwa czy może to byc związane z "dociskiem sprzęgła" i/lub "dociskiem i łożyskiem"?? Nadmienię, że jak mam puszczone sprzęgło to nie zawsze, ale jest taki dzwięk regularny z pod maski jak by coś tyrkotało czy coś podobnego. Gdy wcisnę sprzęgło to dzwięk znika i jest cicho. Niedawno wymieniałem płyn hamulcowy i wspomagania sprzęgła i po wymianie dzwięk jest słabszy i rzadzszy. Proszę o odpowiedzi!!! Żyjemy na tym forum czy już Nissan maniaki wygineli?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość g4l4nt Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam, Nadmienie że szukałem na forum i jedynie nasuwa się wątek z wyrywaniem pedału sprzegła ze ściany grodziowej, co na wstępie eliminuje bo wysokość pedału sprzegła jest taki sam jak i hamulca, a nawet wyższa. Taka sama wysokość pedału hamulca i sprzęgła wcale nie eliminuje problemu urwanego mocowania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Taka sama wysokość pedału hamulca i sprzęgła wcale nie eliminuje problemu urwanego mocowania. Pozdrawiam Mierzyłem wysokości od pedałów do podłoża i też są wg zaleceń producenta. Więc wykluczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ponislaw Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 (edytowane) Nadmienię, że jak mam puszczone sprzęgło to nie zawsze, ale jest taki dzwięk regularny z pod maski jak by coś tyrkotało czy coś podobnego. Gdy wcisnę sprzęgło to dzwięk znika i jest cicho. Miałem taka sama przypadłość w 307 z 2001 roku i to była skrzynia a nie sprzęgło:( Edytowane 20 Lutego 2011 przez ponislaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Nadmienię, że jak mam puszczone sprzęgło to nie zawsze, ale jest taki dzwięk regularny z pod maski jak by coś tyrkotało czy coś podobnego. Gdy wcisnę sprzęgło to dzwięk znika i jest cicho. Miałem taka sama przypadłość w 307 z 2001 roku i to była skrzynia a nie sprzęgło:( A co to dokładniej było i z jakim kosztem musze się liczyc?? Witam, Dziś byłem u mechaniora przejechał się ze mną i sprzęgło będzie do wymiany. Podczas przyspieszania naciskał sprzęgło i po 1cm od góry obroty szły do góry a samochód zwalniał, czyli sprzęgło się ślizga. Decyzja wymiana sprzęgła. Jestem umówiony na wtorek. Sprzęgło jakie mi zaoferowali to Sachs za 750PLN (markowe, a najniższa cena z dostępnych) + robocizna 350-400PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 A co to dokładniej było i z jakim kosztem musze się liczyc?? Witam, Dziś byłem u mechaniora przejechał się ze mną i sprzęgło będzie do wymiany. Podczas przyspieszania naciskał sprzęgło i po 1cm od góry obroty szły do góry a samochód zwalniał, czyli sprzęgło się ślizga. Decyzja wymiana sprzęgła. Jestem umówiony na wtorek. Sprzęgło jakie mi zaoferowali to Sachs za 750PLN (markowe, a najniższa cena z dostępnych) + robocizna 350-400PLN. Aisin będzie tańszy i japoński, a NKK jeszcze tańsze. Też japońskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Mi polecają zestaw Blue Print (w środku masz Exedy lub Asisn) 450 PLN - tarcza, docisk, łożysko wymiana 350 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogesnr1 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Za 750 zetka jak dobrze poszukasz to znajdziesz sprzegło z LUK-a Górna półka:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witam, Wymieniłem na Sachsa i niebo-bajka. Pedał chodzi lekko jak piórko, aż noga sama wpada w podłogę i wszystko gra. Okazało się dodatkowo że poduszka skrzyni była walnięta. Ps: Sprawdzę przy okazji ile wytrzyma Sachs, oczywiście jeśli wcześniej nie sprzedam Primy. Ogólnie nie widzę większej różnicy w sprawowaniu się do Corolli E11 (a ma ona wysokie notowania bezawaryjności). Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_z Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Witam. Mam podobny problem ze sprzęgłem. Kiedy kupiłem auto to wymieniałem sprzęgło. Na tym "nowym" przejechałem 90 tyś. Objawy mam jak powyżej u dziki-toy. Mechanik stwierdził że to sprzęgło. Nie chcę mi się wierzyć że po przejechaniu 90 tyś sprzęgło padło. Jeden kierowca, nogi na sprzęgle nie trzymam, jedyny mankament to jazda po mieście. Możecie podpowiedzieć jak dostać się do ( podejrzeć ) ściany grodziowej, chcę wyeliminować naderwanie mocowania sprzęgła. Na forum nic ciekawego nie znalazłem i zacząłem grzebać sam, w aucie. Macie racje w P 12 nie ma linki ale jest przekazanie nacisku na... ( nie wiem jak sie to fachowo nazywa ) z prętem nagwintowanym do regulacji skoku pedału sprzęgła. Trochę się napociłem, ale niski skok pedału ( co za tym idzie problem z wrzuceniem biegu ), wyeliminowałem. Prawdopodobnie sprzęgło będzie trzeba kiedyś wymienić, ale na dzień dzisiejszy wszystko jest ok. Ja zrobiłem to tak. 1 ) Zdjąłem zawleczkę A, poluzowałem śruby B (3 szt ), wówczas pedał sprzęgła jest luźny i można go przesunąć w kierunku kabiny, łapa mocująca C może wysunąć się z pedału sprzęgła. Wówczas blokada D, nie stanowi przeszkody do wysunięcia C. Po odkręceniu kontry E, można regulować wysokość pedała sprzęgła. 2) Z tego co zaobserwowałem ( na zdjęciu) można wyregulować wysokość pedału sprzęgła bez luzowania śrub B. Po prostu po odkręceniu kontry E należy kręcić śrubą „X” w lewo lub prawo regulując wysokość pedału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkp30 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 mam pytanie czy sprzegło w p12 hydrauliczne czy sie reguluje??? bo mechanik mi mówi ze sie nie rególuje takiego sprzegła a ta rególacja co jest przy pedale to tylko do wysokosci pedału????? wmawia mi ze koniec sprzegła mam a ja mówie mu ze to wina sciany bo prawdopodobnie pekła bo wciskajac sprzegło pompa idzie do przodu po ogledzinach stwierdzenie ze sciana peknieta przy mocowaniu pompy koszt 700zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.