Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbina


Dżem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim TD27 kapie oleum z połączeń elastycznych turbo-kolektor ale jeszcze jakoś się auto turla. Oliwa nie znika, zasłony dymnej nie stawia, wiatraczek nie świszcze czy tam innych dźwięków nie wydaje ale ten oleik na dolocie mnie niepokoi pomału.

Zastanawiam się czy robić coś z turbo czy dać sobie na razie spokój.

Może podpowie mi ktoś jak sprawdzić drożność powrotu smarowania turbiny. Może to jest powód przepuszczania oleju przez turbinę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Olej opuszcza turbosprężarkę wyłącznie w sposób grawitacyjny więc drożność tego przewodu odpływowego ma bardzo duże znaczenie. Do tego odpływu bardzo ciężko jest się dostać. U mnie odpływ z turbosprężarki z przewodem powrotnym jest połączony za pomocą łącznika elastycznego (rurki gumowej z opaskami) więc jakby udało ci się zsunąć tą rurkę i podłączyć drugą to przez nią można sprawdzić drożność i opory przepływu. Tutaj uwaga, sam odpływ może być drożny ale problem jest z zapewnieniem właściwego ciśnienia w komorze korbowej silnika czego przyczyną może być problem z układem odpowietrzania silnika tzw. "odma".

 

W celu określenia skali tej nieszczelności proponuję zdjąć wszystkie łączniki pomiędzy turbosprężarką a kolektorem dolotowym, wyczyścić je od wewnątrz oraz z zewnątrz i zobaczyć kiedy będzie pojawiać się wyciek tzn. przy jakim przebiegu. Oczywiście na czas tego testu odłącz doprowadzenie odpowietrzenia komory silnikowej do rury doprowadzającej powietrze do turbosprężarki oraz drugą rurę od odpowietrzenia silnika skieruj pod samochód zamiast do jakichś separatorów oleju (u mnie tak jest) lub innych puszek oddzielających olej od gazów z komory korbowej. W puszce tego separatora jest zespół zaworów które też regulują ciśnienie w komorze korbowej silnika. Ja z odpowietrzeniem silnika bardzo dużo się nakombinowałem (i jeszcze nie skończyłem) i wiem, że jak z czymś przesadzisz to rury dolotowe od wewnątrz od razu są lekko zaolejone.

 

Musisz też sprawdzić samą turbosprężarkę, co zrobisz bardzo prosto zdejmując rurę doprowadzającą powietrze o próbując palcem poruszać ośką turbosprężarki w pionie i poziomie. Wszelkie luzy świadczą o zużyciu jej ułożyskowania. Turbosprężarka ułożyskowana jest na łożyskach ślizgowych, nie ma typowych uszczelniaczy poza odrzutnikiem oleju i uszczelnieniem labiryntowym więc wszelkie luzy będą powodować jej nieszczelność.

 

Jak zamieścisz jakieś zdjęcia z pewnością ktoś jeszcze coś podpowie.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

Edytowane przez terranosaur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz coś w Twoim myśleniu jest nacelowane bo mam wrażenie iż mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania. Cieknie połączenie filtra oleju, pokrywa klawiatury no i turbo. Efekt nasila się zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz coś w Twoim myśleniu jest nacelowane bo mam wrażenie iż mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania. Cieknie połączenie filtra oleju, pokrywa klawiatury no i turbo. Efekt nasila się zimą

 

Witam,

 

 

Jak możesz to zrób zdjęcia, w sumie ciekawa sprawa. Ciśnienie smarowania w układzie można zmierzyć wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Jak cieknie z pod klawiatury to raczej trzeba ją uszczelnić. Na początek sprawdź czy przewody odpowietrzające są drożne i wyprowadź ten przewód pod silnik, ewentualne ciśnienie w skrzyni korbowej musi się wtedy obniżyć.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w tym miejscy też jest mokro, na razie nic z tym nie robiłem.

Nie wiem czy o to samo miejsce Wam chodzi ale u mnie te gumowo szmaciane rurki przy tej metalowej z napisem TURBO tez się pocą... robić coś z tym czy olać? Dżem kolego masz te fotki?

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja właśnie o tym myślę nie wiem jak inni.

 

korzystam z usług warsztatu AMS Grzebieluch - chłopaki zajmują się głownie rajdami a przy okazji serwisują moje auta. Szczerze - powiedzieli żebym to olał póki nie leci mocno. Jak zacznie się lać to turbinka do... powiedzmy naprawy/regeneracji :) póki co im ufam bo nie mam powodu nie ale jest to na bank kwestia spraw o których pisał Piotr

 

Ale może ktoś ma inne zdanie ?

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem podobny efekt z poceniem sie przy turbo. Wymienilem opaski na nowe i przestalo.

Edytowane przez terranosaur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Może ktoś więcej naświetlić na temat tej ODMY. Może namiar gdzie to jest opisane w instrukcji.

 

Może banalne pytanie ale jakoś nie łapię o co chodzi z tą odmą.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Może ktoś więcej naświetlić na temat tej ODMY. Może namiar gdzie to jest opisane w instrukcji.

 

Może banalne pytanie ale jakoś nie łapię o co chodzi z tą odmą.

 

pozdrawiam

 

ja... też nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli nie działa zbiornik/zawór łapiący olej, olej pojawi się w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli nie działa zbiornik/zawór łapiący olej, olej pojawi się w dolocie.

 

Gdzie tego szukać? Masz może jakieś zdjęcie... bo nie wiem które to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Takie pytanie bo nie mogę znaleźć w serwisówce,

jakieś dane co do ciśnienia doładowania ktoś posiada ?

ile przy jakich obrotach powinno być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój program diagnostyczny dla silnika 27TD pokazuje max 0,84-0,89 bar żadnych danych co do obrotów nie ma, jak ustawisz na 0,9 bedzie git :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

puki co to chce jakoś sprawdzić to co mam


wychodzi ze max pompuje do 0,6bara

niestety w serwisówce jak wiadomo brakuje stron dla td

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę wyjeździć przynajmniej ze 2 zbiorniki żeby zobaczyć jak wygląda spalanie,

generalnie czuje różnice w momencie, ale

do 2000 muł kompletny no ok pewnie tak ma bo maksymalny moment jest przy 2200, ale czuje ze jedzie od 2500

mniej czasu to zajmuje niż przy 25 oczywiście ale powyżej 125 km/h nie udało mi się go rozbujać co mnie dziwi bo jest tak samo jak było przy 25

ale nie kojarzę przy jakich obrotach mam to 125 .. chyba coś koło 4000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...egr wałkowaliśmy już

 

no i czasem się właśnie powoli wyłącza ...

 

jakoś idea którą mają niektórzy mechanicy gdy coś nie działa ... "bo to panie w pizz.... trzeba dać a nie jak baba" mnie nie przekonuje. jak ma działać to ma działać jak się miało coś rozruszać to się rozruszało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś stary i bardzo doswiadczony mechanik powiedział że każdy silnik jeśli jest jezdzony spokojnie czy to w korkach czy to po mieście MUSI być odmulony czyli parę kilometrów na wysokich obrotach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj bez przesady wypali się trochę nagaru, coś się lepiej przepłucze i już ... szaleństwa nie będzie, tu nie ma dpfa żeby go wypalać :P

konkrety proszę jaka jest fizyczna, mechaniczna podstawa takiego zjawiska ... to dam się przekonać co innego to tylko bajki i legendy, bo szwagrowi zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy jakie spalanie wyjdzie,

może to ta turbina korci mnie żeby pokręcić do 0,9 ale może wytrzymam  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocjniejsze wersje silnikowe mają inne przełożenie główne w skrzyni, tak myślę i nie jest to poparte dowodami :)21

Nowsze mają wyższą prędkość maksymalną, realne 140km/h jest osiągalne.

 

Ciśnienie na turbo tak z pamięci miałem 0,9.

Kwestia dawki na pompie nie wiem co tam jest, mechanik chodzi tak sobie, elektroniczna o niebo lepiej sie wkręca na obroty.

4tys. obrotów to taki maks dla 2.7.

 

Dawki bym nie ruszał, dużo spali a nie będzie szału.

Zobaczyć jak jeździ z podtlenkiem propanu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam EGT podpięte więc jakoś nadmiaru powietrza się nie boje :P w razie co się zorientuje że nie tak.

no dla TDI jest prawie 0,9 podane dla TD nie mam info

 

no ja mam mniejsze przełożenie niż w tyranie ale .. mam większe kapcie z obliczeń wychodzi że jest w efekcie prawie jak nominał w terrano

 

serwisówka coś chyba podaje że max bezpieczny to jakoś 5200-5500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...