Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[k11] diagnostyka silnika


moraw2008
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałbym sprawdzić stan silnika w moim Micrusie, miałem swgo czasu z nim problemy, opisywane zresztą na forum. Nie wiem czy warto jeszcze inwestować w to autko, jak to wygląda pod maską. Mam kilka pytań ,proszę o pomoc:

 

1. Jakie badania diagnostyczne najlepiej zrobić dla sprawdzenia w jakim stanie jest silnik - oprócz badania kompresji i np. próby olejowej

2. Ile orientacyjnie może kosztowac w/w badanie

3. Możecie polecić jakiś warsztat na terenie W-wy, gdzie solidnie będzie to wykonane.

 

Dzieki za pomoc i pozdrawiam!

Edited by Piotrek_Wawa
Link to comment
Share on other sites

jesli nie sciagniesz glowicy nie dowiesz sie w jakim stanie jest silnik. nie sprawdzisz luzu na tlokach, nie obejrzysz zaworow i gniazd.

Link to comment
Share on other sites

dziękuje Wam Panowie za odpowiedzi.

 

Ile może kosztować zdjęcie głowicy i sprawdzenie parametrów silnika?

Link to comment
Share on other sites

nie ma sensu tego robic. jesli silnik dziala i wszystko jest ok totalnie bez sensu sciagac glowice. podjedz na hamownie zbadaj moc i moment autka, bedziesz wiedzial ile ci konikow zdechło ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak mieszkasz bliko mnie to za darmo zrobię ci 'cylinder balance test'. Trwa to 3 minuty i może nie jest najlepszym narzędziem diagnostycznym, ale 'na szybko' określisz,,czy kompresja w silniku jest na odpowiednim poziomie. Zobacz mój temat w diagnostyce "nissan conszult'.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest mwmw

Witam,

Próbuję wykryć niesprawności silnika przy pomocy OBD SCAN TECH (Nissan). Proszę o podanie granicznych wartości następujących parametrów przy określonych warunkach (najlepiej w odniesieniu do N15) :

1.MAF -LH

2.TPS

3.O2 SENSOR

4.IDLE AIRVALE

5.A/F ALFA-LH

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

MAF- przepływomierz powietrza do 5,1V

TPS - czujnik polożenia przepustnicy 0,5-4V

O2S- sonda lambda, max. to1,6V , ale generalnie powinna pracować sinusoidalnie w zakresie od -1 do +1V

A/F ALFA-LH - Air-Fuel Ratio - stosune masy powietrza do masy paliwa, idealny to 100%, waha się od ok.96 do 103%.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Chyba jesteś jedynym życzliwym w tym zagadnieniu, z rozpędu może podasz znane Ci linki traktujące ten temat (interpretacja, itp -szczególnie dla Nissana N15 z 1997r. w oparciu o dostępne programy.

----------------------------

1. "MAF do 5,1 V" - a jaki optymalny przy obrotach...?,jak interpretować

2. "IDLE AIR VALE" - ?

Pozdrawiam

Edited by mwmw
Link to comment
Share on other sites

Kolego, linkow nie podam - wszystko to moje doświadczenia. Poszukaj w dziale elektryka i diagnostyka.Odezwę się w czwartek.

Link to comment
Share on other sites

Poczekam z niecierpliwością, przeglądam ale na coś wartościowego trudno trafić. Liczyłem na to doświadczenie- rozumiem też że jest to tylko forum .

Sam się Kolego przekonałeś , że trudno zmobilizować innych w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Mwmw. Nalezy tylko dobrze poszukac . Moze np. TO . Bedzie tam duzo danych do starszych samochodow nie tylko nissana.

Rowniez TO. Dlatego ze nie znalazlem osobno do N15 z serii SAM Naprawiam to w ktoryms pakiecie bedzie ta ksiazka . Jesli sie to do czegos Ci przyda to napisz NO chyba ze juz to masz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...