Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

różnica między silnikiem cd20 a cd20t


Guest nissaniak
 Share

Recommended Posts

Guest nissaniak

witam. interesuja mnie różnice miedzy silnikiem cd20 a cd20t oraz potrzebne sa mi szczegółowe dane silnika cd20 i cd20t, czyli szczegółowa budowa, rozwiązania techniczne np.czy ma natrysk oleju na denka tłoków i jakie sa pompy paliwa w silniku cd20 i cd20t i jak sterowana jest dawka paliwa na pompie przez turbo itd.jesli ma ktos takie dane lub stronki www. to bede wdzięczny.

pozdrawiam z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

ja moge powiedziec tyle:

CD20T-Przeplywomierz powietrza, pompa elektroniczna Bosch lub zexel, EGR, elektroniczny pedal gazu, sprzeglo hydrauliczne, turbina, komputer.......

CD20-brak przeplywomierza, zwykla pompa mechaniczna, brak egr, pedal gazu na linke, sprzeglo na linke,brak turbo, brak kompa.

 

 

Tyle wiem.

Edited by Maciek90
Link to comment
Share on other sites

a oco koledze konkretnie chodzi to paru fachowców tu mamy nawet takich co przerabiali te silniki natomiast

róznica taka jak kolega napisał 1 wszy to bardzo prosta konstrukcja a wersja z turbo to już full elektronik ....

 

zaglądnij w dział POWER tam coś znajdziesz,,

Link to comment
Share on other sites

Guest nissaniak

a tak konkretnie to szukam tych info zeby wstawic turbo od cd20T do cd20 tylko nie wiem jak jest rozwiazna sprawa ze sterowaniem dawki paliwa przez turbo na pompie i czy oba maja lub oba nie maja natrysku na denka tłoków

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł28

kolega widzę ambitny, ale ok. Najprościej dobrać pompe od vw 1,9td boscha. powinna pasować można to wszystko ustalić po numerkach z pompy + regulacja wydatku jeśli da się to poskładać, w starym golfie 3 1,9td jest też pompa sterowana linką + sterowanie turbo podciśnieniem. Temat podejmowałem w okolicznościach wymiany mojej pompki vp38/44 której wada jest nastawnik sterowany elektronicznie

Edited by Paweł28
Link to comment
Share on other sites

ze względu na problemy jakie ma kyzyn z CD20 i 6 krotną wymianą uszczelki pod głowicą w ciągu roku jak i opinią o tych silnikach i podrasowaniem fabrycznym tego silnika do 90 KM to nie wiem czy go nie zabijesz turbinką no chyba że taka generalka idzie ,,,,

Link to comment
Share on other sites

Guest slaw77

Moim zdaniem nic się nie stanie jak założy się turbo do cd20, przecież turbina nie jest powiązana z pompą wtryskową ( chyba że się mylę :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Pompy wtryskowej od VW chyba nie dobierze bo one sa o prawych obrotach a u niego jest o obrotach lewych. Same obroty pompy tez sa inne. Musisz zrocic uwage na to ze w p10 jest inna budowa glowicy i przy zamontowaniu turbo poplynie. Dlatego zostaw ta turbosprezarke i prosze jezdzic tak jak jest ,albo zmienic samochod na silniejszy. Takie jest moje zdanie. Czesc.

Link to comment
Share on other sites

Kolego daj se siana P10 i P11 w dieslu to nie bolidy a twoje CD20 jest o wiele bardziej ekonomiczne od uturbionej wersji.

Tak jak już ci tam wyżej pisali to CD20T jest sterowny elektronicznie. Takiej pompy nie założysz do siebie bo jest zupełnie inny rozrząd (liczba ząbków)

Silniki różnią się wtryskami Swiece są takie same. Miska olejowa jest w CD20T z dwoma króćcami (smarowanie turbiny) Masz zupełnie inny osprzę w tych silnikach.

Owszem głowicę z cd20 da się zaadaptować do CD20T po zastosowaniu podkładek, ale dołożenie turbopierdziawki do twego motoru wydaje ni się raczej nierealne

Link to comment
Share on other sites

Guest nissaniak

dzieki panowie, tak właśnie liczyłem sie z tym ze to nie jest takie proste a raczej bardzo trudne i jednak sobie odpuszcze bo mam naprawdę dobry stan swojego autka a na dodatek 3tyg temu wrzuciłem nowa uszczelke pod głowice,pasek rozrządu i wiele wiecej i chodzi jak nowka.wiec zostaje przy tym co mam demon prędkości to nie jest:) ale jeszcze mnie nigdy nie zawiodł i malutko pali.

pozdrawiam i dzieki za wpisy

Link to comment
Share on other sites

Slaw77. Glowica do p10 jest inna niz do p11. Przede wszystkim jest inna wysokosc glowicy do P10 jest 116,6-117mm a do p11 117,8 -118. Calkowita dlugosc zaworow jest inna . Do p10 zawory sa dluzsze. Jeszcze jeden taki szczegol . Wysokosc krzywki walka rozrzadu dla zaworu wydechowego jest praktycznie taka sama ale juz dla zaworu ssacego jest inna. Dla p10 jest 49,2-49,3mm a dla p11 48,7 -48,75mm. Sa to male roznice ale jednak roznice. Nie zmienia to jednak faktu ze mozna zaadoptowac glowice skoro juz tak jest robione.

 

dane zaczerpniete z manuala do p11.144 i ksiazki z serii sam naprawiam Obsluga i naprawa nissan primera 1.6 2.0 i 2.0d

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...