smoliszcze Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Witam! Szukałem trochę na forum tematu oleju, ale to co znalazłem aż się prosi o zebranie w jednym miejscu... Taki problem Panowie: Kupiona Primera 2.0TD z przebiegiem (raczej pewnym) 194500 km. Olej z dużą dozą prawdopodobieństwa był zmieniany przy przebiegu 186000 w czerwcu 2010 r. Niestety brak możliwości stwierdzenie jaki to olej. I w związku z tym nasuwa się dużo pytań i wątpliwości: 1. Co zalać??? Syntetyczny przy takim przebiegu i nie wiedząc co było lane to proszenie się o problemy; mineralny - szału nie ma - najbezpieczniejszy ale i najgorszy; optimum wydaje się półsyntetyk (nie czyści aż tak silnika z nagarów żeby go ewentualnie rozszczelnić. Czy dobrze kombinuję? Na czym Wy jeździcie? 2. Jakiej klasy lepkowściowej? 10W40 czy jakiś inny? Jakieś sugestie? 3. Firma to już raczej rzecz uznaniowa: Mobil, Castrol, Total czy jeszcze coś innego nie powinno tu chyba robić dużej różnicy (podobno), 4. Filtry; Skłaniam się do Filtrona [dobre bo polskie ;-)] bo nigdy z nim nie miałem problemów. Polecacie Manna lub Knechta a odradzacie Boscha; Dlaczego? Napiszcie co przemawia za konkretnym producentem W postach, które dotychczas czytałem był sieczka - tzn. wyjaśniały jedną kwestię nie "tykając" innych bądź dotyczyły benzyniaków. Nie mogłem wyciągnąć odpowiedzi na gnębiące mnie odpowiedzi pomimo szukania przez cały wczorajszy wieczór, tak więc proszę - jeśli taki temat już był to mnie przekierujcie (bez zbędnych komentarzy), bo ja nie odnalazłem; Z góry dziękuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarcoon Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 moja Primera ma na liczniku 292000 km i odkąd ją kupiłem to leję półsyntetyczny castrol magnatec diesel 10W/40. Gdy ja kupiłem miała przejechane 213000 km i też nie wiedziałem co było lane wcześniej. Jeżdże już 3 lata i wszystko ok. Co do filtrów to rzeczywiście Mann i Knecht - zresztą polecane są przez mechaników. Dlaczego nie poleca się Boscha to nie wiem - może dlatego że jest dużo podróbek. Jeśli chodzi o filtr oleju Filtron to nie polecam. Kiedyś musiałem takowy kupić bo innych nie było i po nocy lampka ciśnienia oleju świeciła dłużej niż na innych filtrach, a zdarzało się że zgasła i po chwili znowu na chwile błysnęła. Działo się tak tylko na filtrze Filtrona jestem tego pewien bo już pare razy olej wymieniałem. Zresztą kiedyś na forum ktoś pisał o tym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Ja mam na liczniku tez prawie 300kkm i leje olej półsynetyk cały czas wczesniej di innych aut tez z mniejszym przebiegiem np 1 z przodu czy 220 tys km i nie mam zadnych problemów z nim.Zmieniam olej co 10kkm .A filtry to mam na oleju mann bo akurat nie było innych lepszych tylko JC . Paliwa mam filtrona . Jakos dużo osób poleca takie. Moż temat sie rozwinie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 olej 10w40. Z innymi nie kombinuj, bo i nie ma sensu. Ten jest optymalny. Filtry: jak chcesz polskie, to weź WF Sędziszów*. Cena taka jak filtron, a jakość wydaje się lepsza (ida na pierwszy montaż do fiatów robionych w PL) *ja na takich jeżdżę od zawsze i nigdy się nie zawiodłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 ja mam 320kkm na liczniku i leje mobila 10w40 + filtron i jest dobrze. a teraz taka mała reklama: w "Achtelu" na Tysiąclecia za 5l. oleju + filtr dałem 130zł. i wymiana gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoliszcze Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 ja mam 320kkm na liczniku i leje mobila 10w40 + filtron i jest dobrze. a teraz taka mała reklama: w "Achtelu" na Tysiąclecia za 5l. oleju + filtr dałem 130zł. i wymiana gratis. Achtelowi to radzę patrzeć na ręce - w tamtym roku nie patrzyłem i wlali oleju sporo ponad maximum; niestety sprawdziłem na bagnecie dopiero na drugi dzień i w dodatku dość daleko od Ciechanowa; niestety trzeba było trochę oleju spuścić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Ja polecam Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Jeżdżę na takim i niu ubywa ani grama mimo tego że wcześniej był zalany mineral 15W40. Mam też w pozostałych autach Maxlife 10W40 i 5W40 i żaden nie bierze oleju pomimo przebiegów odpowiednio 180000 i 210000. Najlepsze jest to że jak sie sprawdza stan oleju w tych benzynowych to olej jest praktycznie czyściutki. Wiadomo - diesla to nie dotyczy. Pozdrawiam. Bart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Achtelowi to radzę patrzeć na ręce to wiem i zawsze patrze i ich pilnuje. bratu do golfa 1,4 benz wlali olej dla turbodiesla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 to wiem i zawsze patrze i ich pilnuje. bratu do golfa 1,4 benz wlali olej dla turbodiesla. no i co się niby stało? Znaczna większość olejów z napisem Diesel spełnia też wszystkie normy wymagane dla benzyny. Ot marketing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 nic się nie stało. chodzi oto że trzeba im na ręce patrzeć. gorzej gdyby do diesla wlali z benzyniaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 gorzej gdyby do diesla wlali z benzyniaka. W tą stronę też to działa Nie ma olejów tylko i wyłącznie do diesli oraz tylko i wyłącznie do benzyn. Olej z napisem diesel zwykle ma wypisane drobnym druczkiem, że spełnia tez normy dla benzyny i odwrotnie- olej bez tego napisu też nadaje się do wlania do diesla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 ja słyszałem z paru źródeł że oleje dla diesla mają lepsze właściwości niż te dla benzyniaka, ale nie mam najmniejszego zamiaru wchodzić z Tobą w jakiekolwiek dyskusje. każdy swoje wie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Chyba piszecie nie na temat koledzy. Kolega pyta w temacie o olej przy wiekszym przebiegu a tutaj macie problem z olej i jego mieszaniem diesel -benzna i na zmiane. Sa tematy jaki olej najlepszy do twojej fury,tam chyba najlepiej pisac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 okej, okej. już nic nie pisze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Wg mnie Maxlife właśnie jest odpowiedzią na przebieg. Chyba że to też marketing... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Na pewno półsyntetyk 10W40 jak nie znana jest historia silnika. Minerał to zabójstwo dla TD Silnik jakoś to przeżyje ale turbina i Vacuum nie koniecznie Ja leję Castrol magnatec diesel ale i kiedyś robiłem dolewkę Lotosem i nie widzę przeszkód dla tego oleju Filtry od lat stosuję Filtrona i nigdy nie miałem jakiegoś migania lampki tak jak to kolega tam opisywał Filtru Knecht Filtron Man posiadają zawór zwrotny który nie pozwala ściekać olejowi z filtra do miski i dzięki temu dociera on szybciej w kanały przy rannym paleniu (lampka szybciej gaśnie) Filtru Boscha nigdy nie miałem Tak że się nie wypowiem Co do olejów Motul itd itp to uważam że szkoda kasy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arekv2 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Zgadzam się z przedmówcą. Jak swoją furę kupowałem to sprzedawca coś mgliście przebąkiwał że nie pamięta dokładnie jaki olej ale chyba mineralny... Więc po krótkiej konsultacji z mechanikiem zalaliśmy 10w40 , na pewno dużo bezpieczniejszy od mineralnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoliszcze Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 A że tak jeszcze zapytam - 5 litrów oleju wystarczy, czy kupić 6 i co zostanie to na dolewkę? Gdzieś czytałem, że pojemność układu w dieselku to 5,1 litra, natomiast inne "źródła" podają, że 5,0 l; Cholera wie... więc pytam użytkowników jako najlepiej poinformowanych ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Ja kupuje akurat 5l . Tyle wszedzie pisze ze wchodzi do traktorka. A na dolewke w sumie mozna kupic ten 1litr. Mi sumie zostalo ze z tego litra na dolewke co teraz drugi raz wymienialem.Bo olejożerny mój akurat nie jest. Nie zauważylem żeby gdzies pisalo że wchodzi5,1. Ale pewnie różnie mogą pisać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 5 litrów wystarczy. jak się okaże że potrzebujesz dolać to wtedy dokupisz. a jaki olej wybrałeś ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoliszcze Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 5 litrów wystarczy. jak się okaże że potrzebujesz dolać to wtedy dokupisz. a jaki olej wybrałeś ?? Biorę Valvoline MaxLife Diesel 10W40 - znalazłem wklejkę w samochodzie, że był zalewany valvolinem - tylko nieczytelne jakim; Filtr Knechta lub Manna - zależy co dostanę; gadałem ze znajomym mechanikiem, który stwierdził że Filtrona do japończyków raczej nie poleca, a Bosch jest tak często podrabiany (chinole), że trafić na oryginał to czysty przypadek ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 daj znać gdzie i ile Cie to wyniesie. tak na przyszłość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Wg serwisówki: Drain and refill With oil filter change 5.0 Without oil filter change 4.5 Dry engine (engine overhaul) 5.1 Czyli jakbyśmy wyczyścili całkiek silnik to wejdzie 5,1 litra a w praktyce to jak mamy coś zalane to jak nie wymieniamy filtra to powinno wejść 4,5 litra a z wymianą filtra 5L. Pozdrawiam. Bart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Oj nie czytamy instrukcji obsługi, a tam wyraźnie pisze, tak samo jak w serwisówce, że do traktora wchodzi 5 litrów łącznie z filtrem a bez 4,5 W praktyce to zmieści się max 4,8 bo wiadomo że wszystkiego nie spuścisz tak do zera Co do dolewek to czym wy kurka jeździcie. Ja tam nic nie dolewam. Ubytki oleju to najczęściej sparciałe przewody od smarowania turbo i Vacuum, czasem cieknąca chłodniczka oleju albo po prostu zajeżdżona turbina bo ktoś piłował silnik na zimno i nie studził po dłuższej pracy. Może być też przerdzewiała miska olejowa w okolicy układu wydechowego PS Valvoline Następny myśli że kupił bolida a to tylko krzyżówka osła z mułem Ropę też lejesz V-power no bo to przecież szlachetne paliwo wypłukujące idealnie cały syf z dna zbiornika , a miała niby dodawać mocy Edited March 19, 2011 by and_pec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoliszcze Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 (edited) Oj czytamy, czytamy; W instrukcji do P11.144 np. wyczytałem, że w reflektorach wszystkie żarówki są H1. Jakież było moje zdziwienie gdy przy wymianie okazało się że tzw. "krótkie" obsługują H7 ... Oj nie czytamy instrukcji obsługi, a tam wyraźnie pisze, tak samo jak w serwisówce, że do traktora wchodzi 5 litrów łącznie z filtrem a bez 4,5 W praktyce to zmieści się max 4,8 bo wiadomo że wszystkiego nie spuścisz tak do zera Co do dolewek to czym wy kurka jeździcie. Ja tam nic nie dolewam. Ubytki oleju to najczęściej sparciałe przewody od smarowania turbo i Vacuum, czasem cieknąca chłodniczka oleju albo po prostu zajeżdżona turbina bo ktoś piłował silnik na zimno i nie studził po dłuższej pracy. Może być też przerdzewiała miska olejowa w okolicy układu wydechowego PS Valvoline Następny myśli że kupił bolida a to tylko krzyżówka osła z mułem Ropę też lejesz V-power no bo to przecież szlachetne paliwo wypłukujące idealnie cały syf z dna zbiornika , a miała niby dodawać mocy Odnośnie oleju - mam zwyczaj zalewania silnika jak najlepszym olejem i tej zasady się trzymałem ze wszystkimi swoimi samochodami (i dobrze na tym wychodzę); To, że jest to muł nic tu nie zmienia. Ponadto pisałem wcześniej, że był zalewany valvolinem i dlatego nie widzę żadnego powodu żeby go nie zalać olejem tej samej marki, skoro podobno jest dobry. I nie, nie zalewam go ani vervą, ani v-powerem ani żadnymi innymi wyanalazkami. Leję normalnego diesla ze stacji, które znam i do których mam zaufanie - skoro już mam płacić ok. 5 zł za litr. Co się tak podniecasz? Przeszkadza Ci, że ktoś dba o samochód trochę inaczej niż Ty? Wg serwisówki: Drain and refill With oil filter change 5.0 Without oil filter change 4.5 Dry engine (engine overhaul) 5.1 Czyli jakbyśmy wyczyścili całkiek silnik to wejdzie 5,1 litra a w praktyce to jak mamy coś zalane to jak nie wymieniamy filtra to powinno wejść 4,5 litra a z wymianą filtra 5L. Pozdrawiam. Bart. Dzięki; konkretnie i na temat ;-) Edited March 20, 2011 by smoliszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.