Guest RuFiK Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Witam. Przymieszam się do zakupu nowego Nissana Qashqaia 2.0 diesel bodajże 150 KM, manualna skrzynia biegów. Napiszcie jak często padają takie podzespoły jak oraz jaki koszt naprawy jest: 1. dwu masowe koło zamachowe 2. filtr cząstek stałych Pozdrawiam. P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Fiuk Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Z tego co czytałem na rożnych forach, to filtr PDF jest utrapieniem kierowców miejskich, niezbyt dobrze orientujących się w warunkach eksploatacji takich aut. Radzę więc dobrze poczytać o tym w internecie przed zakupem. Jest dużo informacji o tym. Teoretycznie to nie jest rzecz, która nawala. W praktyce bywa z tym różnie, podobno wyłącznie z winy użytkowników. Koszty naprawy, a chyba raczej wymiany wysokie. Od razu mi ulżyło, że nie mam ciągotek do diesla, jak poczytałem o filtrach PDF. Nic nie ujmując zwolennikom tych rozwiązań. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Synkro Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Z tego co czytałem na rożnych forach, to filtr PDF jest utrapieniem kierowców miejskich, niezbyt dobrze orientujących się w warunkach eksploatacji takich aut. Radzę więc dobrze poczytać o tym w internecie przed zakupem. Jest dużo informacji o tym. Teoretycznie to nie jest rzecz, która nawala. W praktyce bywa z tym różnie, podobno wyłącznie z winy użytkowników. Koszty naprawy, a chyba raczej wymiany wysokie. Od razu mi ulżyło, że nie mam ciągotek do diesla, jak poczytałem o filtrach PDF. Nic nie ujmując zwolennikom tych rozwiązań. Z DPFem jest jak ze sprzęgłem - i każdym innym podzespołem auta - nie umiesz jeździć, masz kłopoty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Fiuk Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Z DPFem jest jak ze sprzęgłem - i każdym innym podzespołem auta - nie umiesz jeździć, masz kłopoty. Zgadzam się z Tobą i piszę o tym dosyć wyraźnie wcześniej. Po prostu trzeba wiedzieć z czym ma się do czynienia i odpowiednio reagować, to zrozumiałe. Jednak podchodzę to tematu krytycznie, bowiem jest coś nie tak, szczególnie w przypadku QQ, kiedy auto, reklamowane jako "miastoodporne", a nie toleruje wyłącznie jazdy po zakorkowanych aglomeracjach i wymaga okresowego "przewietrzenia" na drogach poza miastem . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Fiuk Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Hmmm... PDF... Nie wiem, z tego co piszesz jeździsz silnikiem benzynowym, a martwisz się DPF'y innych. Jest mnóstwo użytkowników 2.0DCi z DPF'em którzy problemów nie mają - ja odpukać zrobiłem 10k po mieście i nigdy kontrolka DPF mi się nawet nie włączyła. Fakt, ja mam benzynę. nie ma sensu ze mną rozmawiać o PDF, lepiej pogadać z tymi, którym PDF wysiadł i zapytać ich w jakich to było okolicznościach. Ja się nie martwię tylko zwracam uwagę, na szczególną ostrożność związaną z posiadaniem tego ustrojstwa, jeśli się już je ma. Zresztą, nie chodzi o to co Tobie czy co mnie, tylko o to, że problem z filtrami PDF jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Fiuk Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 http://pl.wikipedia.org/wiki/PDF jaki jest problem z PDF'em? Jeśli chodzi o specjalne postępowanie z filtrem DPF to najczęściej wystarczy wystarczy normalnie jeździć. Pamiętać, że silnik DCi nie lubi bardzo niskich obrotów, czasem przegonić go na ciepło po obrotach i problemów brak. Nie każdy ma problem z DPF'em. No jest problem, przynajmniej mają go niektórzy (i tylko o tym piszę. Nie wiem skąd atak na mnie za moją ostrożną zresztą krytykę PDFa). Wystarczy pogooglać i od razu wiele linków na ten temat. oto pierwszy z nich http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/73040-jak-usunac-filtr-czasteczek-stalych/ Koniec tematu z mojej strony . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 http://pl.wikipedia.org/wiki/PDF jaki jest problem z PDF'em? Jeśli chodzi o specjalne postępowanie z filtrem DPF to najczęściej wystarczy wystarczy normalnie jeździć. Pamiętać, że silnik DCi nie lubi bardzo niskich obrotów, czasem przegonić go na ciepło po obrotach i problemów brak. Nie każdy ma problem z DPF'em. Nie każdy ma problem z DPFem ale warto poczytać trochę artykułów takich jak ten w załączniku. Nie po to żeby się wystraszyć - sam będę to miał w swoim QQ, ale po to żeby mieć pełną świadomość tego co się ma i z czym się to je żeby nie zaszkodziło PDF w X-trailu.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuFiK Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Obecnie mam VW Passat 1.9 TDI. Czasami przycisnie sie auto ... Obecnie czytam temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/56410-problemy-z-dpf-w-silniku-2-0-dci/ Z tego co widze, to ten nissan najtaniej wychodzi z posrod pozostalych marek (ok 84.000) za te srednia wersje) Oraz ponownie mam zamiar umowic sie na jazde probna i na co zwracac uwage podczas jazdy testowej. ps. Jak jest z koloem dwumaoswym ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
^^ehhh^^ Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Należy czytać i ten artykuł czytałem już dawno. Nie uważam redaktorów Auto Światu za ostateczny autorytet w tej kwestii. Różne dziwne rzeczy czasem są napisane w Auto Świecie np. Skoda Yeti bezapelacyjnie wygrała porównanie z Qashqai'em. Seewolf będziesz miał... i wtedy się przekonasz, że problem okazuje się nie być problemem. Ja też zanim kupiłem 2.0 DCi to przeczytałem wszystko co się da w tym temacie i mało się nie załamałem... W X-trail'u oprócz historii z DPF'em miało jeszcze sprzęgło śmierdzieć i jaki jest efekt? Jeździłem w głębokim śniegu - sprzęgło nie śmierdzi... Jeździłem w 95% po mieście i z DPF'em nie ma problemu. bo jak juz kilka razy pisalem - dieselem trzeba umieć jezdzic a wtedy jest sam fun *choc akurat qq mam benz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 (edited) ps. Jak jest z koloem dwumaoswym ? Co jak co ale problem awaryjnego koła dwumasowego jest nissanom raczej obcy. (poza niektórymi NAVARAMI ale tu wymieniali na jednomasowe) Edited March 11, 2011 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.