Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Skrzynia biegów


Gość mmarcis4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mmarcis4

Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem??

 

 

 

Witaj kolego,moim skromnym zdaniem skrzynia do wyjecia prawropodobnie,chyba ze jest dojscie by usunac usterke bez wyciagania.problemem sa blokady w skrzyni biegow,po krotce opisze ,w skrzyni sa wodziki,w tych wodzikach otwory,w otworach sa kolki lub kulki na sprezynkach ktore blokuja dany bieg i zabezpieczaja by nie weszly 2 na raz.poszukaj schematu skrzyni na necie, przyjrzyj sie dokladnie!!! w niektorych idzie to naprawic bez wyciagania;-) sa wbite zaslepki od zewnatrz, nie pamietam jak w nissanie,ale chyba tez? nie ruszaj dopuki nie przejrzysz schematu!!!i nie bedziesz mial pewnosci ze sobie poradzisz!!! bo mozesz stracic wszystkie biegi lub zablokowac skrzynie!!!!!!! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem??

 

Miałem tak często w Uno..

Kolego, zazwyczaj wrzuca się wsteczny po zatrzymaniu do zera lub troszkę wcześniej jak się uda. U mnie co jakiś czas jest tak, że też ten wsteczny nie wchodzi idealnie. Pomaga następujący zabieg: zostawić luz , wcisnąć i puścić pedał sprzęgła i dopiero idealnie wchodzi wsteczny. Sprawdzałem to też na innych autach innych marek i zawsze działa w 100% Sprawdź u siebie i daj znać. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcis4

Miałem tak często w Uno..

Kolego, zazwyczaj wrzuca się wsteczny po zatrzymaniu do zera lub troszkę wcześniej jak się uda. U mnie co jakiś czas jest tak, że też ten wsteczny nie wchodzi idealnie. Pomaga następujący zabieg: zostawić luz , wcisnąć i puścić pedał sprzęgła i dopiero idealnie wchodzi wsteczny. Sprawdzałem to też na innych autach innych marek i zawsze działa w 100% Sprawdź u siebie i daj znać. B)

 

 

 

 

Kolego próbowałem tego zabiegu kilka razy bo znam też taką (sztuczke) z innych aut ale nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

mam problem ze skrzynią biegów - generalnie do wczoraj było tak że jak gałka zmiany biegów była w położeniu na luzie to gdy chciało się ją przesunąć w kierunku biegu 1, 2 czyli w lewo lub 5 czyli w prawo stawiała ona lekki opór. Wczoraj podczas jazdy coś stuknęło i teraz gdy chcę wrzucić np. 1 nie ma już tego oporu- jednakze przy wrzucaniu 5 czyli przesunięciu gałki w prawo nadal jest ten opór. Ponadto zauważyłem że właśnie przy ruszaniu gałką na luzie słychać od czasu tego wczorajszego stuknięcia ze skrzyni metaliczne odgłosy. Skrzynia w zasadzie chodzi normalnie, biegi tak jak wcześniej wskakuja bez problemu tylko ten metaliczny głos mnie niepokoi. Zakładam że cos tam sie w środku urwało tylko pytanie co i czy to bardzo zagraża dalszemu uzytkowaniu skrzyni. Mam nadzieje że zrozumieliście o co mi chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak dla mnie to albo problem z wysprzęglaniem albo zaczyna sie standardowa usterka wyskakującej 5 a a kolo 5biegu odpowiada też za wsteczny to tak wielkim skrócie i po chłopskiemu wytłumaczone bo są tam synchronizatory itp. móg pęknąć lub sie wyrobić trzeba rozebrać i patrzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki sam objaw powodowało niedociągnięta linka sprzęgła po wymianie skrzyni. Wstawiałem nową skrzynię po 400.000 przebiegu i mechanik od razu nie dociągnął odpowiednio linki, a już myślałem, że kupiłem felerną skrzynię :)

Edytowane przez jakjajaknieja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Popieram regulację linki, inspekcję poduszek, gum na "prętach" łączących skrzynię z gałką zmiany biegów.

 

Przy wypadającej "piątce" wsteczny chodzi bez zarzutu.

 

Rozbieranie skrzyni - czarnowidztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam problem z moją Primerką kupioną z 2 miesiące temy to od wczoraj zaczeło mi sie coś dziać w sensie takim że gdy właczam bieg wsteczny to słychać stukanie ale nie szarpie samochodem w żaden sposób ale pytałem mechaników i mówili mi ze to może być skrzynia ze coś poszło ale na logike przecież jakby np.posypał sie tryb od biegu wstecznego to bym czuł wiec pytanie co to może być? a dadać mogo to że na biegach 1 2 3 4 5 jest wszystko dobrze nie słychac zadnych stukań wieć chciałbym jakieś mądrej porady z góry Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Mam problem z primerką 2.0 TD a mianowicie jak na zewnątrz jest chłodno to jest w miarę ok, natomiast jak są upały to jest problem na biegu jałowym pomiędzy1.3----5                                                                                                                                                                                                    

               2.4----R czerwony kolor oznacza duży opór. pozatym wymieniłem dwie poduszki na belce z dołu i prawą na górze, nic to nie dało. Ponad to jak ruszam, czy zmieniam biegi po każdym puszczeniu sprzęgła słychać taki delikatny metaliczny dzwięk jak by coś udeżało w ten lewarek.Proszę o poradę. Chciałbym wymienić jeszcze dwie tuleki na lewarku, gdzie ewentualnie można je nabyć.

Edytowane przez rula55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...