Guest MarcinOPI Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Panowie, orientuje się ktoś może jakie ma wymiary amor skrętu do terrano, albo gdzie można i jaki kupić. Nie mówie tu o amorach za 400zł OME, TM, tylko mam na myśli jakiś tańszy zamiennik co będzie pasował. I jak wie ktoś gdzie można kupić mocowanie do ramy to też poproszę (ASO mówi że nie ma czegoś takiego). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dronx Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Witam tu sa pokazane patenty jak to samodzielnie wykonac https://picasaweb.google.com/clubterrano/TerranoAmortiguadorDireccion#5428558644060286882 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 A odpowiedź z numerem części masz ... no wiesz gdzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 witam zrobil mi sie duzy luz na przekladni kierowniczej, wymienil bym ja ale pewnie znowu po jakims czasie stanie mi sie to samo, oczywiscie z powodu jazdy w terenie. i pomyslalem wlasnie o amortyzatorze skretu. czy to cos pomorze przekladni ?? montowal ktos z was taki osobiscie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 (edited) a regulacja nie pomaga ? a od czego oni mają ten stabilizator? na alle jes jakies ranczo za 250 ? Edited October 3, 2012 by hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 gdzie jest regulacja , jak to sie robi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 (edited) od góry patrząc masz śrubę, pod płaski wkrętak a do okoła niej nakrętkę, luzujesz nakrętkę trzymając śrubę potem dokręcasz śrube aby skasować luz i blokujesz nakrętką. pytanie jest tylko jak mocno dokręcić śrubę tu trudno coś podpowiedzieć - bo jedyne co mi przychodzi do głowy jak to opisać to - lekko z wyczuciem, na pewno nie do oporu, może podjedź gdzieś gdzie regenerują przekładnie .. ? rozumiem ze cała reszta układu jest ok ? że za przekładnie się bierzesz ? teoretycznie regulujesz na biurko z dynamometrem Edited October 4, 2012 by hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 (edited) moze jakies zdjecie masz ?? I wkoncu po co montuje sie ten amortyzator skretu?? i czy jest sens wogule Edited October 4, 2012 by ceniakenzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 gdy przykładowo wjedziesz jednym kołem na kamień, żeby Ci steru z rąk nie wyrwało....chyba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chomik. Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Amortyzator skrętu nie pomoże Ci w wyeliminowaniu luzów układu kierowniczego, tylko jak napisał lemmy69, przejmuje na siebie część siły strzałów jakie otrzymują koła od różnych przeszkód. Jak masz luz, to zacznij od sprawdzenia sworzni, końcówek, tulejek, a jak to wszystko masz w porządku, zabierz się dopiero za regulację przekładni (czasem samochód "myszkuje po drodze" z powodu luzów na tylnych wahaczach i przejawia się to tym, że przy dodawaniu albo odpuszczaniu gazu musimy lekko kontrować kierownicą). A co do amortyzatora skrętu, jak jeździsz w terenie, to się przydaje, tylko warto poszukać czegoś w rozsądnych pieniądzach (niekoniecznie dedykowanego do Twojego samochodu) i dorobić sobie mocowania pod niego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 sworznie, koncowki, zbieznosc ,geometria wszystko zrobione, niestety luz zostal dzisiaj sprobuje sie pobawic ta sroba regulacyjna zobaczymy czy da sie cos zdzialac. no a z tym amortyzatorem bede musial pomyslec zeby zamontowac. z tego co widzialem jest orginalne mocowanie na drazku srodkowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 ale ja ....strzelałem w ciemno z tym kamieniem...a tu proszę, hmm...chyba totka wyślę ; Enzo, to wszystko wina termostatu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 NO a z sroba do regulacji luzu w przekladni problem bo zardzewiala a nawet imadla tu nie mam. wiec nic nie moge zrobic bo urwe i po wszystkim. noi ten termostat , moze masz racje ten luz to od termostatu pewnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 to weż na wyższa temperature Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 No to w końcu udało się zamontować amortyzator skrętu. Amortyzator olejowy z przedniego zawieszenia T1, pasuje idealnie bez żadnego spawania uchwytów, pod warunkiem że ma się zamontowany drążek środkowy z T1(z uchwytem) i ramę z T2 Szczerze mówiąc żałuję że wcześniej tego nie zrobiłem. Różnica w terenie jest kolosalna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Ale amor skrętu ma trochę inną charakterysykę pracy ... działa jakby lżej od tego "zawieszeniowego" i "obustronnie" A z drugiej strony patrząc to skoro normalny amor działa to jeszcze lepiej ... taki trochę zmęczony amorek byłby najbardziej odpowiedni, no i zamontować go trzeba odpowiednio: aby koła na wprost przypadały w 1/2 skoku amora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 jest zamontowany tak że, jak skręcasz na maksa to jest maksymalnie rozciągnięty lub maksymalnie ściśnięty. zaznaczam jeszcze raz, jest to amorek olejowy, działa w obydwie strony. 2 lata jeździł w moim zawieszeniu. moim zdaniem i tak by się przydał mocniejszy amor (sztywniejszy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Grunt, że działa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 A amorki nie są takie same w T1 i wT2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Prawie wszystko co pod budą jest takie samo, amorki też Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Enzo nie bzikuj, pomaluj go chociaż co by się odznaczał jako nowy gadżet w tyrankuWysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 panowie zabieram sie za wymiane sworzni, koncowek i drazka kierowniczego chce kupic tego z uchwytem ale czy kazda rama ma miejsce zeby przykrecic amortyzator skretu? Chodzi o mojego mavericka z 96r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 niestety żadna rama nie ma wyznaczonego miejsca do przykręcenia amorka skrętu ja wykorzystałem otwór od podstawy stabilizatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 czyli ty sie pozbyles stabilizatora tak? bo na foto w sumie tez go nie widze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 tak pozbyłem sie stabilizatora, ale on nie przeszkadza. nad mocowaniem stabilizatora do ramy jest otwór w który włożyłem szpilkę od amortyzatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.