Guest Cubas Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Chce opisać to co dzieje się z moim autkiem. mianowicie zaczęło się od nagłego tymczasowego spadku mocy przy wyprzedzaniu - temat znany. od jakiegoś czasu problem nie występował aż do niedawna. samochód wchodził w tryb awaryjny, wyłączenie zapłonu i ponowny rozruch -jest ok. przypuszczam czytając rożne podobne tematy że to elektrozawór turbiny ale mogę się mylić. od wczoraj mam gorszy problem, na który nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zakładam nowy. wsiadam do auta, odpalam a auto nie jedzie! kompletnie brak mocy na starcie. Jak już zaczyna się toczyć i z trudem opuszczę skrzyżowanie to samochód może rozpędzić się (ale trochę mu to zajmuje) nawet do 80-90 km/h, obroty nie przewyższają 3000 tyś. nie wiem co mu jest? dziwnie się rozpędza, raz wrzuca od razu wyższy bieg a czasami ciągnie na niższym i dopiero jak popuszczę gazu to wrzuca wyższy. Diagnosta podłączył auto do kompa a tam informacja, że "słaby przepływ w filtrze cząstek stałych". Żadna kontrolka DPF się nie pali, a jakby coś było nie tak to komputer od razu waliłby po oczach. czy jest sposób - oprócz serwisowego - na czyszczenie filtra. jazda 80km\h przez 30 min? Dowiedziałem się, że w innych samochodach jest wtryskiwany płyn który to czyści! czy tak jest tez u nas w Navarach? co byście radzili? Odwiedziny w serwisie są ostatnią deską ratunku. Jeśli macie jakieś pomysły to pomóżcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fizolow Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Chce opisać to co dzieje się z moim autkiem. mianowicie zaczęło się od nagłego tymczasowego spadku mocy przy wyprzedzaniu - temat znany. od jakiegoś czasu problem nie występował aż do niedawna. samochód wchodził w tryb awaryjny, wyłączenie zapłonu i ponowny rozruch -jest ok. przypuszczam czytając rożne podobne tematy że to elektrozawór turbiny ale mogę się mylić. od wczoraj mam gorszy problem, na który nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zakładam nowy. wsiadam do auta, odpalam a auto nie jedzie! kompletnie brak mocy na starcie. Jak już zaczyna się toczyć i z trudem opuszczę skrzyżowanie to samochód może rozpędzić się (ale trochę mu to zajmuje) nawet do 80-90 km/h, obroty nie przewyższają 3000 tyś. nie wiem co mu jest? dziwnie się rozpędza, raz wrzuca od razu wyższy bieg a czasami ciągnie na niższym i dopiero jak popuszczę gazu to wrzuca wyższy. Diagnosta podłączył auto do kompa a tam informacja, że "słaby przepływ w filtrze cząstek stałych". Żadna kontrolka DPF się nie pali, a jakby coś było nie tak to komputer od razu waliłby po oczach. czy jest sposób - oprócz serwisowego - na czyszczenie filtra. jazda 80km\h przez 30 min? Dowiedziałem się, że w innych samochodach jest wtryskiwany płyn który to czyści! czy tak jest tez u nas w Navarach? co byście radzili? Odwiedziny w serwisie są ostatnią deską ratunku. Jeśli macie jakieś pomysły to pomóżcie WITAM, podpowiem tak,mialem to w terano.ale powodow spadku mocy moze byc cala masa,ja zaczolem od najmniej kosztownej czynnosci.i....trafilem!!! moze pomoc i u ciebie kup rozpuszczalnik w spreyu zdemontuj przeplywomierz i pozadnie trysnij na czyjnik w srodku obodowy przeplywomierza, odczekaj az odparuje.zamontuj odpal i ciesz sie jazda;-) albo napisz ze nie pomoglo,zaglebimy sie w temat, jesli pomoze nie zapomnij wyrazic zadowolenia plusem.. WAZNE.JESLI MASZ KODY DO RADIA PRZED ODLACZENIEM PRZEPLYWOMIERZA KONIECZNIE ODLACZ BATERIE!!! I ZAWSZE TRZYMAJ KLUCZYKI W KIESZENI PRZED PONOWNYM PODLACZENIEM,CO BYS NIE SZUKAL SZYBY;-) POZDRAWIAM Z 3 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Czesc. Kolega napisal ze wyskoczyl filtr czastek stalych. Zobacz w Pathfinderze tam tez maja klopoty z tym filterm. Jest link R51 wzrasta poziom oleju. Tam cos wspominaja o wycieciu tego filtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 sprawdź zawór w pompie wysokiego ciśnienia inne objawy lekko falujące obroty na postoju lub samoistne gaśnięcie również postój wolne obroty i oczywiście brak mocy no i te obroty max 3000 99% zawór niewykrywalne przez komputer w serwisie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cubas Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 witam, brak mocy zażegnany! okazało się, że filtr cząstek stałych zawalony. pomogła jazda ok 80-90km/h na dystansie ok 40 km. nagle usłyszałem jakby dodatkowy zapłon i pedał gazu znów zaczął reagować. Wcześniej dolałem ulepszacz do paliwa może to coś też dało. ale dalej jest problem z którymś zaworem bo przy wyprzedzaniu wrzuca w awaryjny - niebezpieczne!. Pozdro i dzięki za rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.