Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana silnika Patrol 3.0 przez ASO to mit


szczureczek
 Share

Recommended Posts

Zakładam ten temat, aby wszyscy przyszli kupujący uważali na te silniki. Właśnie kumpel jest na etapie zmiany silnika 3.0 na inny w Patrolu z 2000 roku i miał wklepaną wymianę silnika w ASO w Niemczech. Po rozkręceniu tego silnika okazało się, że prawdopodobnie wymienili tylko wypalone tłoki, zakleili czerwonym silikonem i za bramę. A taki był zadowolony, że kupił już silnik bez wad. Jak odbierze auto po wymianie i nie zdąży silnika na złom oddać porobię fotki.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana i tak nie rozwiązywała problemu, ponieważ silnik 3,0 jest niedostosowany konstrukcyjnie do tak dużej terenówki. Za mało cylindrów, za duży skok tłoka, przeciążona turbina. Producent usiłował to poprawić w latach 2000 - 2004 ale i tak się nie udało. Mimo zwiększenia pojemności miski olejowej, prób poprawienia smarowania, modernizacji pompy wtryskowej i turbiny silniki nadal padają. Cztery cylindry to za mało żeby napędzać takie auto.

Link to comment
Share on other sites

Mnie się wydaje, że wszystko powiększyła, ale kanałów olejowych i wodnych już nie. I tu mi się zdaje jest problem. Ale to nie zmienia faktu, że Szwaby wpisały w książkę wymianę silnika, a tylko go naprawili.

Link to comment
Share on other sites

Mnie się wydaje, że wszystko powiększyła, ale kanałów olejowych i wodnych już nie. I tu mi się zdaje jest problem. Ale to nie zmienia faktu, że Szwaby wpisały w książkę wymianę silnika, a tylko go naprawili.

Widać "asy" są też już za zachodnią granicą :)

Link to comment
Share on other sites

Ja też słyszałem jakieś historie o padaniu silników, ale przyznam szczerze, że na trzy Patrole Y61, które znam, żaden nie miał z silnikiem problemów. Mój ma 175 tyś. przejechane, kolegi 80 tyś. (2005r.) i jeszcze jeden koło 150 tyś. i póki co wszystko gra. A może to jest tak, że ludzie robią tym Patrolom kuku, a te odpowiednio się odwdzięczają? Ostatnio patrzyłem na Allegro i chyba z 80% wystawionych Y61, to samochody ściągane z Niemiec, Francji, Belgii i okolic. Mnóstwo jest krótkich wersji (u nas nigdy nie były oferowane!), dużo jest modeli z wersjami wyposażenia, które u nas nie były dostępne (ta najniższa wersja z gównianą tapicerką i manualną klimatyzacją). Skąd u nas taki popyt na tego typu auta? Land Cruiserów jest jak psów - szczególnie tych "babskich" 120... Denerwuje mnie ten samochód :)

Link to comment
Share on other sites

Patrole wykańcza zazwyczaj zakładanie większych kół, ciąganie przyczep i długotrwała jazda z dużą prędkością po autostradzie. 150 tys. km to żaden przebieg jeśli użytkujemy Patrola racjonalnie i trzymamy się zaleceń instrukcji obsługi. Niestety już przy 300 tys. pojawiają się liczne problemy. Jeżeli ktoś za punkt odniesienia przyjmie diesle z Mercedesów 124 lub np. 4,2 z Landcruisera, to 3,0 z Patrola wypada marnie. Dużo lepsze są rzędowe szóstki RD 2,8 z lat 1998-2000.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze możesz włożyć Turbodiesla 4.2, który jest podobno całkiem podatny na tuning i sama wymiana układu wydechowego daje duży przyrost mocy. Gdzieś widziałem filmik z wymiany i pomiary na hamowni - w Australii mają to opanowane. To chyba drugi największy rynek dla Patrola, nie wiem czy nie więcej ich tam niż Land Cruiserów

 

W sumie Patrol i inne samochody tego typu własnie powinny móc pojechać na większych kołach i pociągnąć przyczepę :). No i mogą, a później robią takie numery. Zastanawia mnie dlaczego Nissan odpuścił modyfikacje silnika TD6 (2.8l) i wsadził zamiast tego ZD30. Fakt, że ten ma bardzo fajny dźwięk, ale 4 cylindry to nie 6, a to można by było i rozwiercić i drugie turbo wstawić :D. Gdzieś na YouTube widziałem Patrola z dieslem bodajże 6.5l z Chevroleta. Z pojemnością może trochę przegięli, ale pewnie i tak ma tylko trochę ponad 200KM, co nie robi aż takiej różnicy. Z tej kategorii to nie wiem czy 5.9 z Dodge'a nie byłby fajniejszy. To ma ponad 300KM. No tylko po co... to już lepiej cały samochód zmienić :)

Edited by czopeder
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze ... remontu silnika 3.0 nie przewidział nawet producent

Te warsztaty które je remontują są zwykłymi naciągaczami

Nawet ASO tulejuje je na polski tulejach

Po drugie ... nic nie poprawili po 2004 roku produkcji , moim zdaniem jest znacznie gorzej

 

Do Patrola wrzucają V8 GM-a na potęgę , Australijczycy od 2000 roku włożyli ponad 6.000 szt

 

W Polsce też wkładają z zestawami Marks4wd

 

Silnik wizualnie wygląda pod maską mniejszy niż 3.0

Można założyć diesla V8 od 180 do 340 koni

 

Palą mniej niż 3.0 , to prawda mimo że ciężko w to uwierzyć , wyprawowe ciężkie Patrole 300 konne palą od 13-16 litrów

 

Ja wrzucam nowy V8 LS-a benzynę 438 hp

 

 

 

Zawsze możesz włożyć Turbodiesla 4.2, który jest podobno całkiem podatny na tuning i sama wymiana układu wydechowego daje duży przyrost mocy.

Nie prawda ... niewiele z tego silnika wyciśniesz , dodasz parę koni ze spalanie 20-25 ... przećwiczyłem temat

4.2 waży 375 kg

6.5 V8 diesel z turbiną 330 kg

 

Moment obrotowy nieporównywalny

Edited by OFF-ROADER
Link to comment
Share on other sites

Niestety jeśli ktoś chce prawdziwą terenówkę wyprawową nie za bardzo ma alternatywę - kanciasty, archaiczny Defender w podobnej do Patrola cenie lub dwa razy droższa Gelenda, która w dodatku nie jest wcale taka trwała i niezniszczalna. Ewentualnie trochę "mniej terenowy" i również dwa razy droższy Landcruiser HDJ 100. Analizując koszty wymiana silnika na oferowany przez Off Roadera GM V8 jest w sumie ekonomicznie sensowna. Zwłaszcza gdyby udało się kupić Patrola z padniętym motorem.

Edited by Niebora
Link to comment
Share on other sites

Czyli już wiadomo, jak ktoś znalazł Patrola 3.0 nawet niby po zmianach niech szuka nowego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Chyba że ktoś wcześniej wyszedł z takiego samego założenia :)

 

Jakiś czas temu w mailu od znajomego dostałem taką oto wiadomość "[kolega] kupił nową Navarę i po czterech latach musiał wymienić silnik". Ty Szczureczku masz widzę Frontiera, więc raczej nie ma się czym martwić. Ale widać dwuipółlitrowy dieselek z Navarki też potrafi robić numerki ;)

 

... Choć nie wiem czy chodziło o obecną Navarę, czy poprzednią.

I właśnie jak to jest, czy poprzedni model - Nissan NP220/NP300 był nazywany Navarą, czy to tylko wersja wyposażenia nazywana była "Navara"? NP to skrót od Nissan Pickup i wydaje mi się, że te poprzednie pickupy Nissana tak właśnie były nazywane. Swoją drogą - moim zdaniem wyjątkowo nieładny samochód :D

Link to comment
Share on other sites

Navara D22 to rodzaj wyposażenia

 

Nieładny ?

 

cid26734016.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" ;):blush:

Link to comment
Share on other sites

Navara D22 to rodzaj wyposażenia

 

Nieładny ?

 

cid26734016.jpg

Osobiście wolę ten niż to co stoi dziś w salonach Nissana ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" ;):blush:

mozna kupić jakieś "tipsy" i zamontować ;)

Link to comment
Share on other sites

Navara D22 to rodzaj wyposażenia

 

Nieładny ?

 

cid26734016.jpg

 

Chyba ktoś mu wstawił większe kapcie i felgi od Patrola. Wygląd - rzecz gustu, więc nie ma się co sprzeczać na ten temat. Moim zdaniem ten samochód jest a) brzydki i B) nie ma w nim nic męskiego z punktu widzenia designu ;)

 

Myślę, że w miarę obiektywnie można stwierdzić, że specjalnie urokliwe to nie jest:

88882e617deb33a7e0496cdcf330eb2b,0,1.jpg

 

k,MzAxMTY0NjgsNjg4Mzk=,f,Nissan_Pickup.jpg

 

Poprzednia wersja była bardziej kwadratowa i miała nieco bardziej agresywny wygląd (nowa Navara to kontynuuje). Dużo kontrowersji wiąże się i z nowym Patrolem. Początkowo mi się nie podobał, ale nie byłem w stanie tego przed sobą przyznać i teraz już mi się podoba :D. Przyznać mogę jednak, że tyłu nadal nie jestem w stanie ścierpieć. Za to wnętrzem powalił konkurencję, a wiadomo - samochód dłużej ogląda się z wewnątrz niż z zewnątrz :)

 

Nissan4x4_600a-600x400.jpg580nissan_patrol_010_b_04.jpg

 

Tego modelu raczej nie będziemy widywać przerobionego o tak:

2832473556_606d5b33de.jpg

lub tak:

2855988005_50fa8d3f59.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie będziemy, bo się nie da go tak przerobić. :) Y62 to już nie samochód terenowy :( , to "elekroniczna" limuzyna z napędem na 4 koła, troszkę nadmuchana do większych gabarytów. Widziałem jedynie na zdjęciach, ale nie pojechałbym nim na "weekendowy wypad." :) Na "czarne" może być, chociaż przy tym poziomie cenowym rozważałbym jeszcze Toyotę 200 :)

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" ;):blush:

Tu masz z pazurem

d22.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam Serdecznie.

 

Nawiązując do tematu głównego (wady silnika 3,0Di) miałbym przegorącą prośbę do "tutejszych" Fachowców o odpowiedź na ile (i czy w ogóle) istnieje możliwość zabezpieczenie się przed wystąpieniem wyżej wspomnianych provlemów zanim jeszcze nastąpi to najgorsze ??

 

Chodzi o to, że pojawiła się możliwość zakupu Patrola 3,0Di z 2000 roku ... ale z przebiegiem (rzeczywistym) poniżej 70 tyś.km. ... .

Coprawda cena nie jest niska ale autko przedstawia się praktycznie jak fabryczna nówka, a że takich rodzynków będzie już tylko mniej - myślę, że i tak jest to jakaśtam okazja ... .

Generalnie nie przeraża mnie nawet wizja wymiany silnika (pracuję m.in. jako mechanik samochodowy), lecz akurat w tym przypadku - w związku z nieskazitelnym stanem auta - wyjątkowo zalezałoby mi na zachowaniu dziwiczej oryginalności ... .

 

Oczywiscie - jeżeli w ogóle uda mi się kupić ten samochód - nie mam zamiaru stawiać go w ogródku w roli pomnika starej prawdziwej motoryzacji - tylko chcę go używać dosyć intensywnie w normalnej codziennej eksploatacji (mieszkam w górach z utrudnionym dojazdem przez ok. 5 m-cy/rok ale też bez przesady - nie jest to żaden ekstremalny hardcor). Oprócz lekkiego terenu sporadycznie pojawia się też przeprawa jakimś naprawdę płyciutkim strumykiem jednak żadnych wielkich przeciążeń termicznych ani mechanicznych zespołu napędowego nie będzie ... .

 

Więc jak uważacie - czy w takich niezbyt trudnych warunkach uda mi utrzymać to auto w stanie oryginalnym, czy jednak dla uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek - bezpośrednio po zakupie mam się odrazu uśmiechać do Kolegi OFF-ROADERA w sprawie terminu przekładki na inną, mniej awaryjną jednostkę ???

 

Sorry za przydługawego posta ale naprawdę chciałbym wiedzieć co mogę zrobić sam żeby utrzymać ten świetny, oryginalny i taki "nieskazitelnie fabryczny" stan auta ???

 

A być może istnieje możliwość żeby przed rozpoczęciem codziennej eksploatacji wymienić np. panewki albo co tam jeszcze potrzeba (rozbudować chłodzenie oleju ?)zyskujac zwiększone bezpieczeństwo przed kompletną masakrą jednostki silnikowej ??

 

Kurcze, podoba mi się to auto ale mam też stracha, bo poprzedni Patrol (z silnikiem 2,8) niestety nie zostawił po sobie dobrych wspomień, a też był prawie "jak nowy" ... ) .

 

Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedzi, Piotr .

 

PS: Proszę nie pisać, że 70 tyś.km. w 11-letnim aucie to utopia ... bo ja sam doskonale o tym wiem :D ... ale z drugiej strony ... my też posiadamy w domu 14-letni samochód (dokładnie styczeń 1997) ... osobiście odebrany od dilera jako nowy - i z bieżącym przebiegiem ok. 75 tyś.km. ... :) .

Edited by Nick
Link to comment
Share on other sites

po zakupie mam się odrazu uśmiechać do Kolegi OFF-ROADERA w sprawie terminu przekładki na inną, mniej awaryjną jednostkę ???

Jak loteria ... wady fabrycznej nie da się usunąć

Padnie na 99 % wcześniej czy później ... może być to po 70 tyś , 100 lub 150

Mojemu koledze od nowości z 2000 roku w automacie padł po 300 ... ale to wyjątek

 

Jak zdecydujesz się na zakup ... wymieniaj olej co 7 tyś i trzymaj stan 0.5 cm ponad max , zaślep EGR

 

Lekko przedłuża żywotność silnika

Link to comment
Share on other sites

Kolego OFF-ROADER - bardzo Ci dziękuję za odpowiedź !!

 

Sprawa (przynajmniej narazie) nie jest aktualna - chciałem pojechać i ustalić fakty na miejscu lecz najprawdopodobniej ktoś już ten samochód kupił (pewno faktycznie był wart swojej ceny):

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290550940571&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Szkoda ale widac tak miało być ... .

Jeszcze raz bardzo dziękuję ale coś mi się wydaje, że kwestia wymiany silnika wróci na tapetę przy kolejnej "okazji" :rolleyes: ... .

No nic - szukam dalej :lol: ... .

 

Pozdrawiam, Piotr

 

PS: Poprawka - auto wisi teraz na mobile.de . Ale odpuszczam temat, bo skoro facet wycofał aukcję to może (choć też wcale nie musi ... ) znaczyć, że obawia się odpowiedzialnosci, która w razie sprzedaży z Ebaya jest większa od sprzedaży z ogłoszenia ... . Ale to tylko takie moje spekulacje - być może bezpodstawne ... ale trochę za daleko, żeby "zgadywać" albo coś przeoczyć.

 

O - tutaj : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=142418789&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=25&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&doorCount=FOUR_OR_FIVE&lang=de

Edited by Nick
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...