Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] wymiana uszczelniaczy zaworów


Guest golden2286
 Share

Recommended Posts

Guest golden2286

Witam, jestem posiadaczem Primery II 96r silnik 1.6 benzyna

Kupiłem ja z przebiegiem 196tys zagazowaną (gaz 2 generacji)brała około 1l oleju na 1000km(przy przygazowaniu i ostrym wkrecaniu na obroty pojawiał się dym z rury).

Podkreslam że nie ubywa plynu chłodniczego swiece czyste, filtr czysty), cisnienia na cylidnrach wynosza po 12.

Zdecydowałem sie na wymiane uszczelniaczy na zaworach bez zdejmowania glowicy u mechanika.

Po odebranniu samochodu od mechanika i uzupelnieniu oleju do max po zrobionych 150 km z badnetu zeszło 1,5 litra oleju!!! przy przygazowaniu z rury wydobywa sie jakby bialy lekko niebieski dym.

jak to mozliwe ze po wymianie na nowe uszczelniacze zwiekszylo sie zuzycie oleju;( kiepski mechanik??

Prosze o porady

Link to comment
Share on other sites

no raczej. pewnie coś źle złożył.

pojedź i powiedz mu co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Silnik GA16DE? Do sprawdzenia gumowa uszczelka po wewnętrznej strony pokrywy zaworów (zaznaczam, że sam tak nie miałem, ale przeczytałem o takim przypadku gdzieś i od razu mi się skojarzyło).

Foto:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/QC9dJyEDD9t3SdMQYnmLcnHZ8sJxdWp09v8gRtLbSZs?feat=directlink

Link to comment
Share on other sites

chodzi o czarną końcówkę tej brązowej rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Guest golden2286

We wtorek oddaje ja do poprawki wspomnę mu o tym wewnętrznym uszczelniaczu.

Z opinii uzyskanych od innych mechaników jest coś nie tak złożone.

Link to comment
Share on other sites

pewnie nie trafiło na swoje miejsce.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest golden2286

witam ponownie,

no i mam duży problem mechanik nawet nie chce otworzyć pokrywy zaworów nie chce zrobić nic w tej sprawie. stawia na swoim ze on wszystko zrobił w porzadku (twierdzi ze gniazda zaworów wypalone, ze luzy na tłokach etc. co wizyta to inne nowinki ciekawe jak to stwierdził bez ściągania głowicy).

Mam pytanie odnośnie tej uszczelki wewnętrznej pokrywy zaworów gdzie ona się znajduje pod górnymi wałkami?

Mam dylemat co robić? ściągać głowice u innego mechanika?

Link to comment
Share on other sites

Prosze nie sciagac glowicy. Zakupic uszczelke i albo samemu zalozyc albo siagnac innego mechanika niech zalozy. Prosze tez zarowno te uszczelke jak i uszczelke pokrywy zaworowej zalozyc na silikon odporny na wysoka temperature.To jest ta uszczelka zaznaczona na czerwono.I to jest glowny winowaca takiego duzego ubytku oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest golden2286

Prosze nie sciagac glowicy. Zakupic uszczelke i albo samemu zalozyc albo siagnac innego mechanika niech zalozy. Prosze tez zarowno te uszczelke jak i uszczelke pokrywy zaworowej zalozyc na silikon odporny na wysoka temperature.To jest ta uszczelka zaznaczona na czerwono.I to jest glowny winowaca takiego duzego ubytku oleju.

Witam, zamówiłem już ta uszczelkę i mam pytanie odnośnie jej wymiany, czy da rade ja samemu wymienić?czy to cos bardziej skomplikowanego?

Link to comment
Share on other sites

sam to zrób. pare śrubek i tyle, potem składasz na silikon i jest git.

Link to comment
Share on other sites

Guest golden2286

Witam,

Właśnie wymieniłem ta uszczelkę jutro pojadę w trasę, mam nadzieje że nie będzie takiego ubytku oleju.

Stara uszczelka była od strony wewnętrznej wybrzuszona i tak twarda jak plastik.

 

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jeśli wszystko złożyłeś jak należy to powinna być zauważalna poprawa.

Link to comment
Share on other sites

Guest golden2286

Diagnoza okazała się trafna winą dużego ubytku oleju okazała się właśnie ta uszczelka, wielkie dzięki. Zostało tylko obserwować stan oleju czy ta wymiana uszczelniaczy dała jakiś pozytywny skutek

Mam jeszcze pytanie odnośnie pierścieni zgarniających, tak jak pisałem na początku pomiar kompresji na cylindrach wynosi po 12 na każdym ale z tego co wyczytałem nie oznacza to ze pierścienie zgarniające są ok, czy jest jakaś metoda zdiagnozowania tych pierścieni bez ściągania głowicy?

 

 

Pozzdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jeśli po wymianie uszczelniaczy będzie brał olej to znaczy że właśnie pierścienie zgarniające się skończyły, ale skoro reszta jest dobra i trzyma ciśnienie w cylindrach to powinny być niezłe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest golden2286

Witam ponownie;-)

jednak dalej żłopie olej tak jak przed wymianą uszczelniaczy, mam wrażenie że coś nie tak z tymi uszczelniaczami jak odpalę na drugi dzień na zimnym silniku to po chwili na jałowym biegu z wydechu idzie dymek jasny, który po rozgrzaniu ustaje, nie było tego przed wymianą.

Dodam ze ta mała uszczelkę i uszczelkę pokrywy nie montowałem na silikon.

Już sam nie wiem czy dalej się bawić z tym silnikiem czy po prostu wymienić go, ale różne to bywa z tymi wymianami można trafić na podobny:-0

 

Witam,

mam jeszcze pytanko odnośnie elastycznego przewodu odpowietrzającego w silniku ga16de, a dokładnie tej plastikowej końcówki przy pokrywie zaworów do której wciskamy ten przewód. Końcówka ta się obraca i są na niej różne wartości, przez przypadek pokręciłem nią i nie pamiętam na jakiej wartości była ustawiona czy to ma jakieś znaczenie??

 

Witam,

Byłem ostatnio u mechanika ponoć zachwalany(klienci jedzili do niego na poprawkę po serwisie ASO ).Posłuchał jak pracuje silnik i

zasugerował zalanie silnika pełnym syntetykiem, twierdził bowiem ze olej mineralny (za gęsty)blokuje dokładnie nie pamiętam jak to określił sprężynki na pierścieniu zgarniającym. Czy zaryzykowac zalanie go syntetykiem??

Link to comment
Share on other sites

jeździsz na mineralnym 15w40 ??

ja bym zalał półsyntetyk 10w40 bo przy pełnym syntetyku mogą sie nieszczelności pokazać.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia oleju i chłodniczkę oleju, czy tam jest sucho, jak nie to trzeba powymieniać: uszczelkę i oring na śrubie i czujnik,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest golden228

Witam,

zalałem silniczek półsyntetykiem, wcześniej przepłukałem go środkiem do płukania silników, niestety brak poprawy w zużyciu oleju.

Zastanawiam się co dalej robić czy ściągać głowicę i diagnozować czy opłaca się go remontować

(nie ma gwarancji że po remoncie nie będzie dalej brał albo tylko zmniejszy się ubytek oleju), czy po prostu wymienić silnik (ale to tez loteria)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Idziesz do sklepu mówisz że potrzebujesz taką małą uszczelkę od wewnętrznej strony pokrywy zaworów i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...