wysockip Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Witam szanownych kolegów mam straszny problem bo mój X nie może zapalić, od pewnego czasu zaczęły się problemy z obrotami na postoju wolne obroty falowały w granicach 700-800 obrotów, ale auto odpalało i po nagrzaniu falowanie znikało, od paru dni podczas dojazdu do skrzyżowania i naciśnięciu sprzęgła po prostu od razu gasł tak jakby nie miał wolnych obrotów, wczoraj wiałem problemy bo trzeba było dłużej pokręcić żeby zapalił i zgasł mi pare razy na drodze z powodu braku wolnych obrotów, a dzisiaj SZOK bo wtaje rano do pracy a tu nic tylko kręci nie zapala ani oddechu, kontrolki się normalnie zapalają ta od nagrzewania świec gaśnie i tylko kręci nie odpala, w związku z tym przykrym incydentem potrzebuje pomocy bo naprawdę nie wiem co mam robić do najbliższego serwisu mam 60 km, a jak tam zawioze auto na lawecie to oni mni już potraktują odpowiednio cenowo, może ktoś spotkał się z podobną usterką będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam Paweł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umberto Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 U mnie z tymi samymi objawami przyczyną był zawór na pompie. Wtryski i pompa były w trzech firmach- każdy kasę wziął i diagnozy były rozbieżne zupełnie- od tego że wszystko ok, do takiej że całość do wymiany!!! - firma Diesel sytem z Warszawki!!! Omijać szerokim łukiem!!! Po wymianie zaworu wszystko gra i buczy:)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wysockip Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 czy mógłbyś coś bliżej napisać o tym zaworze na pompie ?? Miałem właśnie mechanika pod domem i podłączył X-a do kompa i żadnych błędów nie pokazało czyli z elektroniką wszystko w porządku, mechanik twierdzi że może być to przyczyna filtra paliwa który mógł się zakitować od różnych dodatków do paliwa, lub wina pompy paliwa umieszczonej przy zbiorniku paliwa, jadę najpierw po nowy filtr paliwa, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastia1 Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 czy mógłbyś coś bliżej napisać o tym zaworze na pompie ?? Miałem właśnie mechanika pod domem i podłączył X-a do kompa i żadnych błędów nie pokazało czyli z elektroniką wszystko w porządku, mechanik twierdzi że może być to przyczyna filtra paliwa który mógł się zakitować od różnych dodatków do paliwa, lub wina pompy paliwa umieszczonej przy zbiorniku paliwa, jadę najpierw po nowy filtr paliwa, Nie wiem czy uzyskałeś odpowiedź, ale u mnie falowanie obrotów i problem z odpalaniem na zimnym był spowodowany zaworem SCV na pompie wtryskowej. Zawór ten zobaczysz pod listwą wtryskową - jest to około 10 cm walec z wtyczką do której dochodzą kabelki. U mnie przy wymianie okazało się dodatkowo, że jest to zawór Denso z wadliwej serii 006. Po wymianie SCV (przy okazji zrobili mi czyszczenie pompy), musiałem pojechać do ASO w celu zaprogramowania pompy i wszystko teraz chodzi idealnie. W X z 2004 roku jest jeden zawór (koszt około 550 PLN) w starszych modelach są dwa: zielony i czerwony (koszt około 800 PLN) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wysockip Posted March 23, 2011 Author Share Posted March 23, 2011 Witam Auto jakoś odpaliło, niestety wyszła nowa usterka brak mocy pedał w podłogę a obroty na 3 biegu 2,5 tys i nie chcą dalej tak jakby go coś trzymało, obroty dalej falują na biegu jałowym, dzisiaj byłem w stacji ASO nissana i nie znaleźli żadnych błędów, stwierdzili jedynie za niskie ciśnienie na pompie wtryskowej, i teraz nie wiem czy wymienić całą pompę czy wystarczy jak wymienie ten nieszczęsny zawór SCV (regulator ciśnienia), zawór niby tańszy ale czy to pomoże ??? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastia1 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Witam Auto jakoś odpaliło, niestety wyszła nowa usterka brak mocy pedał w podłogę a obroty na 3 biegu 2,5 tys i nie chcą dalej tak jakby go coś trzymało, obroty dalej falują na biegu jałowym, dzisiaj byłem w stacji ASO nissana i nie znaleźli żadnych błędów, stwierdzili jedynie za niskie ciśnienie na pompie wtryskowej, i teraz nie wiem czy wymienić całą pompę czy wystarczy jak wymienie ten nieszczęsny zawór SCV (regulator ciśnienia), zawór niby tańszy ale czy to pomoże ??? Pozdrawiam Zdarza się, że może być czujnik na listwie CR, ale w większości przypadków ten objaw to wina zaworu SCV. Upewnij się jeszcze u kolegi Ryba382 - pomógł mi w diagnozie mojego przypadku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.