Guest ronin-24 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 CZ. Jestem tu zupelnie nowy wiec prosze o wyrozumialosc.... Primera 2000r 2.0 gt automat jak w temacie: problem z CO2 wartosc rzadana to >=0.3 moja primera ma 9.13%!!!! swiece filtry i plyny wymienione. jezdzi jak marzenie, pali okolo 10l/100km (ponoc czymsc te koniki trzeba karmic).... jestem w kropce bo gdyby Lamba byla zapsuta to reszta badan spalin bylaby tez poza normami a tu wszystko gra... ktos moze pomoc? gdzie szukac problemu? mam tydzien na naprawe M. p.s. szukalem forum ale nic podobnego nie znalazlem... jesli tkos ma jakis link prosze o wyslanie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 CO?? czy CO2?? CO 0.3% CO2 >14.5% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ronin-24 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Zdecydowanie CO -przeprzaszam za pomylke ... norma >=0.3% moja 9.12% przy 730 obr./min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 a nissmo było nagrzane przed badaniem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ronin-24 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 olej 81 stopni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 niskie te obroty a sprawdzaja przy wyższych ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 kat odpowiada też za dopalenie CO2 i jak jest słabo nagrzany to wychodzą nieraz jaja, trzeba przed badaniem auto przegonić z 15 minut aby osiągnął temp pracy, tylko to dziwne bo ja nie mam I kata i spaliny sa OK, zapłon popchnięty na maxa sprawdził bym sondę, czy dobrze faluje bo wygląda za bogato Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 jak dla mnie nikie obroty i może sonde schłodziło choć powinna hulać wiem że sprawdza się na wolnych i przy 2000 rpm chyba ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ronin-24 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 dzieki za odpowiedzi, zeby rozwiac wszystjie niejasnosci wyjasnie wszystko od poczatku... mam test spalin z zeszlego roku(wpisze wszystkie wartosci) temp oleju wumagane <80 stopni C jest 91 obroty wymagane 2450-3050 Co <= 0.3 jest 0.0 HC <=200PPM jest 2PPM lambda wymagane 0.97-1.03 jest 1 wolne obroty 550-1050 CO wymagane <=0.5 jest 0.0 i przeszedl test spalin W tym roku natomiast: temp oleju wymagana 80 stopni jest 80 stopni wysokie obroty wymagane 2450-3050 jest 2622 CO wymagane <=0.3% jest 0.09% HC wymagane <=200PPM jest18PPM Lambda 0.97-1.03 jest 1 wolne obroty obroty 550-1050 jest 730 CO<=0.3% jest9.12% i to sprawia ze autko nie przeszlo mi testu spalin!? teraz sprawa sie nieco komplikuje bo od 4 lat jestem mieszkancem wielkiej wyspy i o UCZCIWEGO mechanika tu naprawde trudno co jak dalej wyjasnie okaze sie chyba kluczowe do rozwiazania tego problemu.... od poczatku podejrzewalem katalizator -auto z 2000 roku 224000km (140000mil) przebiegu ma prawo juz pasc... potem podejrzenie padlo na obie sondy powietrza... zaczolem tego szukac i ceny tu ksztaltuja sie nastepujaco: kat (nie orginalny) 70£ sonda lambda 20£ sensor MAF powietrza pobieranego 42£ plus oczywiscie diagnostyka 60-80£+vat i nastepne 100-140 za wymiane tego wszystkiego.... i to powiedzialo mi 3!!!? kolejnych '' uczciwych mechanikow'' a na naprawe mam jeszcze 8 dni... pojechalem na zlom zeby wypatrzec jakis mniej jezdzony samochod i moze z niego dobrac te czesci i tam od goscia ktory rozbiera te samochody (naprawia tez niektore) uslyszalem zeby przestac szukac/martwic sie o to i po prostu kupic plyn czyszczacy wtryski i przejechac sie naprawde szybko po autostradzie tak ze 20 minut przed oddaniem auta na testy... on robi tak z kazdym jego autem ktore ma problemy ze spalinami i przechodza... postanowilem posluchac rady .... wymienilem filtr paliwa i powitrza tak na wszelki wypadek (poprzednie mialy juz rok) kupilem plym REDEX'a zatankowalem SCHELL V-POWER rozgrzalem auto i wlaczylem niskie biegi (bo mam automat) i przez 30 minut jechalem 100km/h z 6000 obrotow na minute (balem sie zatrzec ten silnik)zeby przegrac i wydmuchac jak najwiecej z tego wydechu... dzis zamierzam pojechac na badanie spalin z czego obiecuje zdam relacje... jesli ktokolwiek potrafi dobrac sens do wynikow moich badan prosze o wpis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 ten płyn do czyszczenia to może nie zaszkodzi ale najbardziej pomoże dobre przegonienie auta, i odrazu wjazd na pomiar, abyś nie stał w kolejce, bo kat ostygnie i znowu będzie lipa, albo może być tak, że sonda staje na bogato przez jakiś czas przy wolnych i stąd taki wynik, może podepnij tez miernik pod sondę i zobacz jak faluje, czyli (+) z fioletowym i (-) z aku i powinna latać od 0V do 1V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ronin-24 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 sonda juz byla sprawdzana chodzi od 0.3 do 0.9 poza tym padla by na szybkim tescie a jest 1.0 w przedziale od 0.97 do 1.03 czyli sonda o.k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.