Guest jurand Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 witajcie, tydzień temu zapaliła się żółta lampka silnika. Samochód to K12 1.2 80KM, przebieg 55.000km (prawdziwy!), rok 2004, do tej pory bezusterkowy, bezwypadkowy. Raz kontrolka zgasła, ale po 1 dniu znowu się zapaliła i tak już trwa. Z tego forum nauczyłem się odczytać kod błędu i go skasować - co też uczyniłem, ale błąd powrócił po parudziesięciu kilometrach. Kod błędu to 0171, czyli coś ze składem mieszanki. Jest to o tyle nietypowe, że zazwyczaj w Micrach psuje się rozrząd, a nie to. Dodam że silnik pracuje bez zastrzeżeń i ciężko stwierdzić czy pali więcej czy nie. Czy ktoś miał w K12 podobny problem i mógłby coś podpowiedzieć? Mechanik (nie z ASO) powiedział mi, żebym podjechał do jego znajomego, który podepnie samochód do komputera. Czy podpięcie pod komputer wykaże coś więcej niż to co ja sam sobie odczytałem? Twierdzi że "komputer" podpowie który element jest do wymiany - czy to prawda? Czy jest to tylko wyrzucenie 90 pln w błoto? serdecznie pozdrawiam jurand Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Przy tym błędzie trzeba zrobić reset składu mieszanki oraz przeprowadzić adaptacje przepustnicy a następnie sprawdzić jak pracuje sonda, jak pracuje ok to dalej będzie jeździł samochód bez problemu jak źle to za jakiś czas trzeba wymienić sonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurand Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 dzięki za odpowiedź, choć nie ukrywam że jest nieco problematyczna. Mój mechanik nie ma kompa do nissana, więc podpowiedz jak to zrobić, żeby ograniczyć wizyty u gościa z kompem do minimum. Napisałeś że trzeba zrobić: 1.reset składu mieszanki 2.przeprowadzić adaptacje przepustnicy 3.sprawdzić jak pracuje sonda Rozumiem że facet z komputerem może zrobić 1 i 2 równocześnie, skasować błąd, potem mówię proszę poczekać 1h (w tym czasie robię rundkę po Gdańsku), wracam do gościa, robi punkt 3 i wtedy decyzja czy wymieniać sondę czy nie? Dobrze rozumiem? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 1 i 2 równocześnie (tylko kompem) natomiast na 3 trzeba poczekać pare minut, można poczekać na wolnych obrotach albo go delikatnie pogazować tak do 2000 obr i wyjdzie czy sonda jest do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.