ara502 Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 (edited) Witam, Robie przymiarkę do zakupu opon AT na felge 16" 235/70(ewentualnie jakiś inny rozmiar) Oponki bedą używane 50/50 miasto-teren więc dobrze by było by się też czarnego trzymały. Co jest warte zainteresowania. Co myslicie o oponacha M+S Pozdrawiam Edited March 27, 2011 by ara502 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jareksm2 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi: 1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka 2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16 1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków 2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków W moim przypadku zmiana jest ewidentna, liczyłem na zwiększenie zużycia ok. 1 litra, ale wyszło nieco więcej. Edited March 28, 2011 by jareksm2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Ja mam ostatnie kilka miesięcy Yokohamy Geolandar AT i jestem bardzo zadowolony. Trzymają się w śniegu, lekkim błotku a na czarnym nie hałasują za bardzo (no na pewno mniej niż BFG) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zomb Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 jareksm2: a wziąłeś przy liczeniu pod uwagę różnicę obwodu koła (20cm) i przekłamania na liczniku. Pytam bo za duża mi się wydaje ta różnica w spalaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robi108 Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Witam, Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę! Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne. Waham się między: 1. General Grabber AT2 2. Kumho KL78 ROAD VENTURE 3. GoodYear Wrangler AT/SA Moje wymagania: - "fabryczny" rozmiar 235/75/R15 - opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły) - opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki) - niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h - przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu - radząca sobie w głębszym kopnym śniegu Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam, Robi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) Witam, Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę! Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne. Waham się między: 1. General Grabber AT2 2. Kumho KL78 ROAD VENTURE 3. GoodYear Wrangler AT/SA Moje wymagania: - "fabryczny" rozmiar 235/75/R15 - opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły) - opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki) - niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h - przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu - radząca sobie w głębszym kopnym śniegu Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam, Robi Osobiście polecam Yokohama Geolandar AT - nie hałasuje - radzi sobie w śniegu - radzi sobie na mokrym - ok 360-390/szt. Edited August 17, 2011 by Whitie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Przejście z szosówek na MT BFG przy zachowaniu seryjnego rozmiaru nie stwierdzam wzrostu spalania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robi108 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) Osobiście polecam Yokohama Geolandar AT - nie hałasuje - radzi sobie w śniegu - radzi sobie na mokrym - ok 360-390/szt. Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg). Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe. Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna? Edited August 17, 2011 by Robi108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg). Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe. Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna? Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gvynblade Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY sorka ze sie wtrace ale to przecie jest 900kg na opone przy takiej nosnosci twoje auto by musialo wazyc tyle ze juz bys sie nie lapal na kategorie B a co do gidridzow AT spalanie 13-14l w silniku 3.0 jest normalne jak sie na mniejszym cisnieniu jezdzi ja teraz wlasnie tez bede zmienial opony na bf goodrich A/T moge z czystym sumieniem polecic w dawnej robocie jezdzilem tyranem na tych oponach i tak mi sie spodobalo ze sobie tez kupilem tyrana w sumie mam ciekawa propozycje dla kogos kto duzo po asfalcie jezdzi i chcialby sie zamienic a felgi bo mam w swoim 17 cali a chcialbym 16 miec wiec jak by ktos byl zainteresowany to na priwa pisac pozdr0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robi108 Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Po sugestiach kolegów próbowałem dostać Yokohamę Geolandar AT-S, ale nikt w Polsce jej nie miał na magazynie. Była na zamówienie, ale cena już zbyt wielka. Ostatecznie nabyłem General Grabber AT2 w cenie 380 zł/ szt. Jak już trochę pojeżdżę, to wyrażę jakąś opinię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.