Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony AT


ara502
 Share

Recommended Posts

Witam,

Robie przymiarkę do zakupu opon AT na felge 16" 235/70(ewentualnie jakiś inny rozmiar)

Oponki bedą używane 50/50 miasto-teren więc dobrze by było by się też czarnego trzymały.

 

Co jest warte zainteresowania. Co myslicie o oponacha M+S

 

Pozdrawiam

Edited by ara502
Link to comment
Share on other sites

Guest jareksm2

Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi:

1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka

2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków

 

Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16

1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków

2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków

 

W moim przypadku zmiana jest ewidentna, liczyłem na zwiększenie zużycia ok. 1 litra, ale wyszło nieco więcej.

Edited by jareksm2
Link to comment
Share on other sites

Guest Whitie

Ja mam ostatnie kilka miesięcy Yokohamy Geolandar AT i jestem bardzo zadowolony. Trzymają się w śniegu, lekkim błotku a na czarnym nie hałasują za bardzo (no na pewno mniej niż BFG)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

jareksm2: a wziąłeś przy liczeniu pod uwagę różnicę obwodu koła (20cm) i przekłamania na liczniku. Pytam bo za duża mi się wydaje ta różnica w spalaniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam,

 

Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę!

Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne.

 

Waham się między:

1. General Grabber AT2

2. Kumho KL78 ROAD VENTURE

3. GoodYear Wrangler AT/SA

 

Moje wymagania:

- "fabryczny" rozmiar 235/75/R15

- opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły)

- opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki)

- niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h

- przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu

- radząca sobie w głębszym kopnym śniegu

 

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,

Robi

Link to comment
Share on other sites

Guest Whitie

Witam,

 

Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę!

Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne.

 

Waham się między:

1. General Grabber AT2

2. Kumho KL78 ROAD VENTURE

3. GoodYear Wrangler AT/SA

 

Moje wymagania:

- "fabryczny" rozmiar 235/75/R15

- opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły)

- opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki)

- niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h

- przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu

- radząca sobie w głębszym kopnym śniegu

 

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,

Robi

 

Osobiście polecam

Yokohama Geolandar AT

 

- nie hałasuje

- radzi sobie w śniegu

- radzi sobie na mokrym

- ok 360-390/szt.

Edited by Whitie
Link to comment
Share on other sites

Przejście z szosówek na MT BFG przy zachowaniu seryjnego rozmiaru nie stwierdzam wzrostu spalania.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście polecam

Yokohama Geolandar AT

 

- nie hałasuje

- radzi sobie w śniegu

- radzi sobie na mokrym

- ok 360-390/szt.

 

Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg).

Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe.

Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna?

Edited by Robi108
Link to comment
Share on other sites

Guest Whitie

Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg).

Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe.

Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna?

 

Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest gvynblade

Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY

 

 

sorka ze sie wtrace ale to przecie jest 900kg na opone przy takiej nosnosci twoje auto by musialo wazyc tyle ze juz bys sie nie lapal na kategorie B :P

 

a co do gidridzow AT spalanie 13-14l w silniku 3.0 jest normalne jak sie na mniejszym cisnieniu jezdzi

 

 

 

ja teraz wlasnie tez bede zmienial opony na bf goodrich A/T moge z czystym sumieniem polecic w dawnej robocie jezdzilem tyranem na tych oponach i tak mi sie spodobalo ze sobie tez kupilem tyrana :)

 

 

w sumie mam ciekawa propozycje dla kogos kto duzo po asfalcie jezdzi i chcialby sie zamienic a felgi :) bo mam w swoim 17 cali a chcialbym 16 miec wiec jak by ktos byl zainteresowany to na priwa pisac

 

pozdr0

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po sugestiach kolegów próbowałem dostać Yokohamę Geolandar AT-S, ale nikt w Polsce jej nie miał na magazynie. Była na zamówienie, ale cena już zbyt wielka.

 

Ostatecznie nabyłem General Grabber AT2 w cenie 380 zł/ szt. Jak już trochę pojeżdżę, to wyrażę jakąś opinię :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...