Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

słabe hamulce gr y61 long


Guest wallmag34
 Share

Recommended Posts

Guest wallmag34

Witam wszystkich

Jestem tu nowy i przepraszam jeśli coś zrobię nie tak

Mam problem z hamulcami w patrolu gr y61 rok 99.

Problem polega na tym ze nie hamują tylko spowalniają tego kolosa

W patrolu wymieniłem pompę hamulcowa, klocki hamulcowe z tyłu ,sprawdziłem grubość tarcz są dobre ,

sprawdziłem i wyczyściłem tłoczki wszystkie pracują,a jednak nie hamuje odpowietrzyłem hamulce zaczynając od najdalszego koła odpowietrzyłem też korektor siły hamowania i nic .Z przodu tarcza jest idealnie czysta a z tyłu ledwo zbiera nalot rdzy ,jak naciskam pedał hamulca przy odpalonym silniku to w pierwszej fazie jest normalny a po chwili robi się miękki i spada prawie do podłogi.Proszę o jakieś sugestie i jeśli ktoś posiada schemat układu hamulcowego bo tego modelu było by super

dziękuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moze przewod ktorys przepuszcza, Sprawdz czy nie ma sladow plynu hamulcowego przy ktoryms kole. Wyglada ze traci gdzies cisnienie.

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Moze przewod ktorys przepuszcza, Sprawdz czy nie ma sladow plynu hamulcowego przy ktoryms kole. Wyglada ze traci gdzies cisnienie.

Wszystkie przewody i kola są suche ze zbiorniczka nie ubywa płyn

Link to comment
Share on other sites

A pompe hamulcowa regenerowales, czy kupiles nowa lub uzywana? A masz abs?

 

Sprobuj jeszcze raz odpowietrzyc uklad.

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

A pompe hamulcowa regenerowales, czy kupiles nowa lub uzywana? A masz abs?

 

Sprobuj jeszcze raz odpowietrzyc uklad.

Pompa jest nowa kupiona i ten model ma już ABS

Link to comment
Share on other sites

Pompa jest nowa kupiona i ten model ma już ABS

Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać.

Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze :D Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło :D

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać.

Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze :D Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło :D

dzięki

dziś jeszcze raz przepuszczę trochę płynu przez układ i dam znać

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A nie masz przy tym twardego pedału sprzęgła ?

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

A nie masz przy tym twardego pedału sprzęgła ?

nie sprzęgło chodzi miękko

 

Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać.

Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze :D Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło :D

Cały układ odwietrzony dzisiaj od najdalej położonego koła od pompy przez korektor po przód i abs ani grama powietrza

Starałem się na każde koło przepuścić po całym zbiorniczku płynu

Zauważyłem ze z tylu ciśnienie płynu przy odpowietrzaniu jest bardzo niskie w porównaniu do przednich kół

Reasumując stawiam na walnięty korektor siły hamowania niech mnie ktoś poprawi jak się mylę

Mam prośbę ma ktoś schemat układu hamowania dla gr y61 99rok z abs bo istnieje duże prawdopodobieństwo ze ktoś już grzebał przy tym korektorze i źle podłączył przewody z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrol 260

Pierwsza sprawa zdejmij podciśnienie z serwa, i zatkaj palcem przedód na pracującym silniku , powinno wręcz wsysać palec, jak ssie słabo rozbierz waku, stawiam wytyrana bieżnię, albo wyszczerbione łopatki, możesz próbować je dopolerować ale to na krótką metę, jak ssie dobrze, to dziurawe serwo, ja bym próbował pod pasować od maximy, tak zrobiłem w 260, na otwory idealnie i skok ten sam, a serwo i pompa wydajniejsza. Wyjmij też serwo jak waku nie domaga to zawsze napompuje je olejem silnikowym.

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Pierwsza sprawa zdejmij podciśnienie z serwa, i zatkaj palcem przedód na pracującym silniku , powinno wręcz wsysać palec, jak ssie słabo rozbierz waku, stawiam wytyrana bieżnię, albo wyszczerbione łopatki, możesz próbować je dopolerować ale to na krótką metę, jak ssie dobrze, to dziurawe serwo, ja bym próbował pod pasować od maximy, tak zrobiłem w 260, na otwory idealnie i skok ten sam, a serwo i pompa wydajniejsza. Wyjmij też serwo jak waku nie domaga to zawsze napompuje je olejem silnikowym.

Dziękuje za podpowiedz ale już wcześniej to zrobiłem podciśnienie jest,lecz nie mam porównania jakie powinno być (palec wciąga)

Serwo rozebrane w środku jak nówka wszystko jeszcze w talku .

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za podpowiedz ale już wcześniej to zrobiłem podciśnienie jest,lecz nie mam porównania jakie powinno być (palec wciąga)

Serwo rozebrane w środku jak nówka wszystko jeszcze w talku .

Czyli na 90% twarde klocki, muszą się ułożyć :) . Miałem identyczny objaw po zmianie tarcz i klocków, wywaliłem twarde klocki i wrzuciłem miękkie, po około 150 km problem znikął :) No chyba że korektor, ale jak wcześniej było O.K i nie dotykałeś go to nie powinno się nic z nim dziać :):)

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Czyli na 90% twarde klocki, muszą się ułożyć :) . Miałem identyczny objaw po zmianie tarcz i klocków, wywaliłem twarde klocki i wrzuciłem miękkie, po około 150 km problem znikął :) No chyba że korektor, ale jak wcześniej było O.K i nie dotykałeś go to nie powinno się nic z nim dziać :):)

Wiesz jak kupowałem ten samochód to był w stanie agonalnym silnik leżał na pace .I tak sobie go składam silnik już pracuje ale z hamulcami nie potrafię sobie poradzić ,poprzedni właściciel wyciągał nim ladzie z oceanu wiec wszystko w nim było zapieczone .Nie wiem czy wszystko bylo wczesniej ok bo przy zakupie wlasciciel dodal do niego tarcze wiec myślę ze tez miał z tym kłopot, tylko jak to Irlandczycy nie wiedzieli co

Link to comment
Share on other sites

Wiesz jak kupowałem ten samochód to był w stanie agonalnym silnik leżał na pace .I tak sobie go składam silnik już pracuje ale z hamulcami nie potrafię sobie poradzić ,poprzedni właściciel wyciągał nim ladzie z oceanu wiec wszystko w nim było zapieczone .Nie wiem czy wszystko bylo wczesniej ok bo przy zakupie wlasciciel dodal do niego tarcze wiec myślę ze tez miał z tym kłopot, tylko jak to Irlandczycy nie wiedzieli co

To zmienia postać rzeczy, w takim razie może być wszystko :D

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

To zmienia postać rzeczy, w takim razie może być wszystko :D

Wszystko już nie :( serwo rozebrałem jest całe, pompa nówka ,podcienienie jest,jak nacisnę hamulec to przód hamuje i załącza się ABS a tył nic,a na postoju przy włączonym silniku pedał po naciśnięcu staje w połowie i po chwili spada do zera.To chyba nie jest normalne przy takiej masie koła powinny się blokować przecież to waży 2,5tony o on tylko spowalnia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrol 260

A próbowałeś podregulować skok pompy bo ty jak by nie chodziła druga sekcja. Tylko jak zaczniesz kręcić to zaznacz jak było żeby można było wrócić do poprzedniego połozenia jak by sie nic nie poprawiło.

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

A próbowałeś podregulować skok pompy bo ty jak by nie chodziła druga sekcja. Tylko jak zaczniesz kręcić to zaznacz jak było żeby można było wrócić do poprzedniego połozenia jak by sie nic nie poprawiło.

Popraw mnie jeśli złe myślę mam zdjąć pompę i trochę wykręcić ten popychacz który wychodzi z serwa tak. <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrol 260

Tak, tylko tak jak pisałem wcześniej zaznacz żebyś mógł wrócić do starego położenia, i uważaj żeby pompa nie poszła w pracą bo koła będą same hamowały.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć (jak w manualu z ABS)

1/ korektor

2/ lewy tył

3/ prawy tył

4/ lewy przód

5/ prawy przód

 

może zadziała

Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Tak, tylko tak jak pisałem wcześniej zaznacz żebyś mógł wrócić do starego położenia, i uważaj żeby pompa nie poszła w pracą bo koła będą same hamowały.

[/quot

Specjalnie wykręciłem trochę więcej żeby zobaczyć jego reakcje i stało się tak jak pisałeś hamulce same zaczęły hamować nie szło jechać .Po teście sprawdziłem czy są gorące tarcze i były z przodu i z tyłu .Potem wkręciłem tłoczek tak zęby idealnie wchodził w pompę i wszystko skręciłem.Na teście po mocnym zahamowaniu przód zblokowało i włączył się ABS a tył nic .Hamowałem na piasku bo na asfalcie nawet przodu nie zblokuje Czyli nic się nie poprawiło.Może wiesz jak procentowo jest rozłożona siła hamowania na przód a jak na tył

 

Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć (jak w manualu z ABS)

1/ korektor

2/ lewy tył

3/ prawy tył

4/ lewy przód

5/ prawy przód

 

może zadziała

Nie mam już siły na ten samochód odpowietrzanie zakończone ani grama powietrza

Link to comment
Share on other sites

Masz na skrzynce :D Może pomoże :D:)

 

no cóż możesz jeszcze sprawdzić drożność przewodów, od pompy, przez korektor, po zaciski. Wątpliwe że coś tam siedzi, ale sam stwierdziłeś że bardzo kiepsko "sikał" tyl przy odpowietrzaniu, a i takie cuda z zapchamyni syfem przewodami sie zdarzają. :blink:

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

Guest wallmag34

Masz na skrzynce :D Może pomoże :D:)

 

no cóż możesz jeszcze sprawdzić drożność przewodów, od pompy, przez korektor, po zaciski. Wątpliwe że coś tam siedzi, ale sam stwierdziłeś że bardzo kiepsko "sikał" tyl przy odpowietrzaniu, a i takie cuda z zapchamyni syfem przewodami sie zdarzają. :blink:

Dziękuje za tego @ napewno się przyda są tam fajne schematy teraz zobaczę czy ten korektor jest dobrze podłączony

Jeszcze raz dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Guest Kolodziej

Kiedyś w innym aucie tył mi nawet na śniegu nie stawał w miejscu. Mechanik powiedział "a po co ma ci tył blokować?".

Spróbuj wrzucić do bagażnika ze 2 metry kartofli i zobacz jak wtedy zachowują się tylne koła na piasku. Jeśli dalej nie hamują, to chyba rzeczywiście coś jest nie tak z regulatorem siły hamowania na tył.

 

pzdr

kolodziej

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest mj_greep

Witam u mnie jest podobny problem, powiedział bym że identyczny i jestem pewien, że to korektor lub źle podłączone przewody do niego. Posiada może ktoś z was jakieś schematy od tego układu? Z góry dziękuję, bo już sił niemam .....

Link to comment
Share on other sites

Ja dodałem elektryczną Vacuum pompę o dużej wydajności i mam hamulce jak brzytwa :rolleyes:

Do tego jeszcze drugi zbiornik podciśnienia z 2.8

Edited by OFF-ROADER
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...