Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

{P11} Lambda w SR20E


Guest enkipenki
 Share

Recommended Posts

Guest enkipenki

Witam!

 

przejrzałem forum, przeczytałem temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62665-p11-wymiana-sondy-lambda/page__st__40 ale temat umarł bez odpowiedzi...

 

u mnie jest następujący problem: auto na gazie BRC sekwencja i od tego czasu zapala się check - sonda lambda - tak powiedział mi gazownik, objawy - auto przy przyspieszaniu czasem mocno zmuli i delikatnie szarpie, spalanie 11l gazu/100km i przyspieszanie wyraźnie gorsze na gazie, choć czasem potrafi ładnie przyspieszyć, innym razem silnik wyje a auto przyspiesza jak by chciało a nie mogło.... nie wiem czy kupować lambdę tą przed czy za katalizatorem??? czy to faktycznie lambda czyproblem w złej regulacji gazownika...

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

a jak jeździ na PB?? jak check zapala się od momentu założenia LPG to raczej tam trzeba szukać, jak już wymieniać to I lambadę II sprawdza tylko stan KATA, a jaki bład się wyświetla??

 

podłącz miernik do sondy i zobacz czy faluje, wpinasz się w czarny od sondy a drugi od miernika do masy

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

dokładnie jaki błąd wywala nie pamiętam, ale pięćdziesiąt coś, dziś będę wieczorem wiedział, jadę do znajomego na komputer,- ma na lapku program diagnostyczny - czy w ten sposób zdiagnozujemy dokładnie o co lotto? Na Pb jest dobrze, auto przyspiesza bardzo ładnie i się nie dusi, z tego co pamiętam jeżdżąc na Pb check nie zapalał się, zarówno przed założeniem instalacji gazowej (to na 100% wiem, że się nie zapalał, bo wtedy zapalił się od przepływki :) ) jak i później po przełączeniu na Pb. Dodam, że spalanie LPG jest na niezłym poziomie w porownaniu do tego co tu widzę i czytam u innych 11,3 l/100km - przy jeździe różnej jeśli chodzi o nacisk stopy na pedał gazu i mieszanej bo 3/4 miasto i reszta trasa (11km z domu do pracy i z powrotem . korki itp)

 

i też od razu pytanie nr 2 - czy kupować sondę uniwersalną czy dedykowaną? znalazłem googlając jakąś hurtownie w Wwie, gdzie po nr katalogowym Nissana (podali mi go w ASO po nr nadwozia mojego auta) wyszła sonda dedykowana NGK za 305zł +13 kurier ...

 

aha - czy oprócz tego, że żaróweczka kontrolki checka może się przepalić od ciągłego świecenia grozi coś jeszcze ? silnikowi?

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

Skoro na PB jest ok. to raczej źle wyregulowana instalacja LPG. Prawdopodobny błąd to "zbyt uboga mieszanka" - dlatego gazmen sugeruje lambdę- chyba nie umie Ci tego dobrze zestroić...

Podepnij się pod sterownik LPG i zobacz co się dzieje.

 

Co do spalania to raczej normalne, ale w mieście mój potrafi łyknąć nawet do 14 LPG -więc twoje może sugerować, że jeździsz "ubogo"

Edited by miziera
Link to comment
Share on other sites

dedykowaną, ale to moje zdanie i niekoniecznie trzeba się z nim zgadzać biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif, czyli masz problem z instalacją LPG, jedź do gazmena niech wyreguluje a nie ściemnia, że sonda nie działa

 

zależy jaki ma program, ale sprawdzi jak faluje bez problemu, a jak zaświeci Ci się teraz check to zrób autodiagnostykę na spinacz i będziesz wiedział co i jak

 

 

Podepnij się pod sterownik LPG i zobacz co się dzieje.

 

niestety kolega kupił BRC i teraz jest skazany na gazmena jeszcze zależy jaka instalacja??? do niektóych trzeba MAP oddzielny (ale to już zaczynam sprawdzać jak to obejść biggrin.gif)

Link to comment
Share on other sites

ma zrobić na PB i LPG i zobaczyć różnice w falowaniu lambady

Link to comment
Share on other sites

falować na wolnych i przy stałych obrotach i stałej prędkości pod górę i przyspieszanie ma być zawsze bogato hamowanie silnikiem ubogo ...

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

Tofu - możesz rozmawiać do mnie prostszym językiem? jak chłop krowie na rowie? ;)bo ja nie rozumieć o co lotto ;)

 

na dzień dzisiejszy niestety nie zdiagnozowaliśmy auta bo były problemy z softem ( windows 7 ! )a i metoda na spinacz zawiodła :(

powiedzcie mi czy to możliwe, że lambda jest walnięta skoro auto tak mało pali??? z tego co wiem i co mówił znajomy jeśli lambda jest uszkodzona auto dużo pali, a moja prima pali "tylko" 11l LPG/100km (przypominam - wcale nie delikatna jazda, dwóch kierowców, 3/4 jazda po mieście + włączona non stop klima, radio zwykłe, radio CB, ksenony a więc prądu trochę żre) więc może przyczyna leży w źle ustawionej instalacji? Może ona generuje błąd skoro przed założeniem LPG na Pb błedu nie wywalało...

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

@miziera już Ci napisał, że może być błąd ubogiej mieszanki, prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, metoda na spinacz działa wtedy jak świeci się check

Link to comment
Share on other sites

Tofu - możesz rozmawiać do mnie prostszym językiem? jak chłop krowie na rowie? ;)bo ja nie rozumieć o co lotto ;)

 

na dzień dzisiejszy niestety nie zdiagnozowaliśmy auta bo były problemy z softem ( windows 7 ! )a i metoda na spinacz zawiodła :(

powiedzcie mi czy to możliwe, że lambda jest walnięta skoro auto tak mało pali??? z tego co wiem i co mówił znajomy jeśli lambda jest uszkodzona auto dużo pali, a moja prima pali "tylko" 11l LPG/100km , więc może przyczyna leży w źle ustawionej instalacji? Może ona generuje błąd skoro przed założeniem LPG na Pb błedu nie wywalało...

 

 

Jeżeli lambda by padła to palił by Ci jak smok, najprościej jak już się upierasz to sprawdzisz miernikiem takim do mierzenia napięcia w sieci, ustawisz zakres pomiarowy na 1V i wepniesz się pomiędzy czarny przewód sondy a masę samochodu (lub - aku). Przy pracującym silniku na wolnych obrotach napięcie powinno się zmieniać od 0 do ok 0,8 V- jeżeli przegazujesz to napięcie powinno stać na ok. 0,8 V (sonda bogato),puścisz gaz sonda powinna spadać do 0 V (sonda ubogo) i zacząć znowu falować cyklicznie. To tak w skrócie. Ale to wina LPG nie sondy.

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

@miziera już Ci napisał, że może być błąd ubogiej mieszanki, prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, metoda na spinacz działa wtedy jak świeci się check

 

check się właśnie cały czas pali, nie wiem, może znajomek źle się podpiął nim w terminal ... ale ok, jutro jadę do gazmena i niech myśli ... w końcu instalka jest świeżutko założona ...

 

miziera dzięki za podpowiedź, dino również - chylę czoła, a tak na marginesie nie wiecie gdzie mogę kupić jakiś zestaw do diagnostyki, żebym mógł samodzielnie w przyszłości sprawdzać te rzeczy ? Na alledrogo coś mało tego i soft po francusku ;)

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

elm za 60zł załatwi sprawę, do tego programy hmmm tez damy radę ;) ale w zestawie dostaniesz podstawowy do kasowania błędu,jak się świeci check to może źle się wpiąłeś spinaczem, bo powinno działać i migać,

 

nocuje na winogradach z 31 na 1 możemy spróbować podpiąć i będziesz wiedział czy działa i jaki kupić

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

elm za 60zł załatwi sprawę, do tego programy hmmm tez damy radę ;) ale w zestawie dostaniesz podstawowy do kasowania błędu,jak się świeci check to może źle się wpiąłeś spinaczem, bo powinno działać i migać,

 

nocuje na winogradach z 31 na 1 możemy spróbować podpiąć i będziesz wiedział czy działa i jaki kupić

 

oki, znalazłem tu: http://allegro.pl/bmw-opel-mercedes-honda-nissan-renault-interfejs-i1528073375.html z softem , wydaje się ok i to w Poznaniu, więc mam na miejscu, dzięki za propozycję - podaj mi nr fona na priv, jeśli jutro u gazmena nic nie poprawi się to będę Cię "męczył" ;) , a tymczasem możesz zerknąć na aukcję z ww linka czy warto to wziąć?

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to?

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to?

 

 

 

a co my możemy na to ;)

 

p0134 - czujnik O2 brak aktywności dotyczy I lambady,

 

 

masz za ubogą mieszankę niech wyreguluje

Link to comment
Share on other sites

Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to?

 

Hmmmmmm błąd 0134 -zbyt wysokie napięcie na wyjściu z lambdy, czyżby jednak padła?

Słuchaj...mam sondę, ale nie dedykowaną...nówka sztka może ze 200 km na niej zrobiłem, zdjąłem ją od siebie bo dużo na niej palił, ale na próbę na podmianę możesz założyć, jeżeli reflektujesz podaj adres na priva -dostaniesz ją gratis.

 

Skasuj błąd "spinaczem" przełącz na PB i daj mu po garach, jeżeli wywali "czeka" to problem po stronie PB (zakładając, że układ LPG szczelny)- jeżeli nie to LPG

Edited by miziera
Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm błąd 0134 -zbyt wysokie napięcie na wyjściu z lambdy, czyżby jednak padła?

 

 

to co piszesz to 0132 a jemu się wyświetla 0134- brak aktywności na LPG czyli za ubogo,

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

hmmm, gazmen dziś właśnie tę mieszankę jeszcze zubożył, bo niby była za bogata .. więc sam już nie wiem ... jest ta lambada si czy nie?

mnie też wychodzi po kodzie: "P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected Bank 1 Sensor 1" czyli tak jak napisał DINO

miziera - dzienks za propozycję, na razie się wstrzymam, ale będę miał na uwadze, jak by co pozwolę sobie się zgłosić wkrótce ...

Ps. Gazmen mówił jeszcze, że teraz wszystko jest idealnie ustawione jak na Pb ..., że może kable wysokiego napięcia daawać mogą już jakieś przbicie i gotowy błąd na lambdzie...

Edited by enkipenki
Link to comment
Share on other sites

a jaki masz wykres lambady na LPG??

0V czy 0.8V??

Link to comment
Share on other sites

Guest enkipenki

a jaki masz wykres lambady na LPG??

0V czy 0.8V??

 

:unsure: ja se ne wim :( lambady nie diagnozował, tylko ustawiał wtryski i inne pierdółki pod LPG

Link to comment
Share on other sites

nie wystarczy ustawić prawie tak samo trzeba zobaczyć jak działa lambada, czy faluje LPG i PB maja inny AFR, powinien podpiąć sondę do takiego strojenia

Link to comment
Share on other sites

to co piszesz to 0132 a jemu się wyświetla 0134- brak aktywności na LPG czyli za ubogo,

 

No nie wiem :whistle:

post-37588-0-06374300-1301426767_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...