Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) Witam! przejrzałem forum, przeczytałem temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62665-p11-wymiana-sondy-lambda/page__st__40 ale temat umarł bez odpowiedzi... u mnie jest następujący problem: auto na gazie BRC sekwencja i od tego czasu zapala się check - sonda lambda - tak powiedział mi gazownik, objawy - auto przy przyspieszaniu czasem mocno zmuli i delikatnie szarpie, spalanie 11l gazu/100km i przyspieszanie wyraźnie gorsze na gazie, choć czasem potrafi ładnie przyspieszyć, innym razem silnik wyje a auto przyspiesza jak by chciało a nie mogło.... nie wiem czy kupować lambdę tą przed czy za katalizatorem??? czy to faktycznie lambda czyproblem w złej regulacji gazownika... Edited March 28, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 a jak jeździ na PB?? jak check zapala się od momentu założenia LPG to raczej tam trzeba szukać, jak już wymieniać to I lambadę II sprawdza tylko stan KATA, a jaki bład się wyświetla?? podłącz miernik do sondy i zobacz czy faluje, wpinasz się w czarny od sondy a drugi od miernika do masy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) dokładnie jaki błąd wywala nie pamiętam, ale pięćdziesiąt coś, dziś będę wieczorem wiedział, jadę do znajomego na komputer,- ma na lapku program diagnostyczny - czy w ten sposób zdiagnozujemy dokładnie o co lotto? Na Pb jest dobrze, auto przyspiesza bardzo ładnie i się nie dusi, z tego co pamiętam jeżdżąc na Pb check nie zapalał się, zarówno przed założeniem instalacji gazowej (to na 100% wiem, że się nie zapalał, bo wtedy zapalił się od przepływki ) jak i później po przełączeniu na Pb. Dodam, że spalanie LPG jest na niezłym poziomie w porownaniu do tego co tu widzę i czytam u innych 11,3 l/100km - przy jeździe różnej jeśli chodzi o nacisk stopy na pedał gazu i mieszanej bo 3/4 miasto i reszta trasa (11km z domu do pracy i z powrotem . korki itp) i też od razu pytanie nr 2 - czy kupować sondę uniwersalną czy dedykowaną? znalazłem googlając jakąś hurtownie w Wwie, gdzie po nr katalogowym Nissana (podali mi go w ASO po nr nadwozia mojego auta) wyszła sonda dedykowana NGK za 305zł +13 kurier ... aha - czy oprócz tego, że żaróweczka kontrolki checka może się przepalić od ciągłego świecenia grozi coś jeszcze ? silnikowi? Edited March 28, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) Skoro na PB jest ok. to raczej źle wyregulowana instalacja LPG. Prawdopodobny błąd to "zbyt uboga mieszanka" - dlatego gazmen sugeruje lambdę- chyba nie umie Ci tego dobrze zestroić... Podepnij się pod sterownik LPG i zobacz co się dzieje. Co do spalania to raczej normalne, ale w mieście mój potrafi łyknąć nawet do 14 LPG -więc twoje może sugerować, że jeździsz "ubogo" Edited March 28, 2011 by miziera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 dedykowaną, ale to moje zdanie i niekoniecznie trzeba się z nim zgadzać , czyli masz problem z instalacją LPG, jedź do gazmena niech wyreguluje a nie ściemnia, że sonda nie działa zależy jaki ma program, ale sprawdzi jak faluje bez problemu, a jak zaświeci Ci się teraz check to zrób autodiagnostykę na spinacz i będziesz wiedział co i jak Podepnij się pod sterownik LPG i zobacz co się dzieje. niestety kolega kupił BRC i teraz jest skazany na gazmena jeszcze zależy jaka instalacja??? do niektóych trzeba MAP oddzielny (ale to już zaczynam sprawdzać jak to obejść ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 rozumiem, że diagnostykę ma robić na pracy na Pb, tak? jakie prawidłowe powinny być zakresy wartości? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 ma zrobić na PB i LPG i zobaczyć różnice w falowaniu lambady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 mhm, no ok... spiszę wyniki i zapodam tutaj wieczorem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 falować na wolnych i przy stałych obrotach i stałej prędkości pod górę i przyspieszanie ma być zawsze bogato hamowanie silnikiem ubogo ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) Tofu - możesz rozmawiać do mnie prostszym językiem? jak chłop krowie na rowie? ;)bo ja nie rozumieć o co lotto na dzień dzisiejszy niestety nie zdiagnozowaliśmy auta bo były problemy z softem ( windows 7 ! )a i metoda na spinacz zawiodła powiedzcie mi czy to możliwe, że lambda jest walnięta skoro auto tak mało pali??? z tego co wiem i co mówił znajomy jeśli lambda jest uszkodzona auto dużo pali, a moja prima pali "tylko" 11l LPG/100km (przypominam - wcale nie delikatna jazda, dwóch kierowców, 3/4 jazda po mieście + włączona non stop klima, radio zwykłe, radio CB, ksenony a więc prądu trochę żre) więc może przyczyna leży w źle ustawionej instalacji? Może ona generuje błąd skoro przed założeniem LPG na Pb błedu nie wywalało... Edited March 28, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 @miziera już Ci napisał, że może być błąd ubogiej mieszanki, prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, metoda na spinacz działa wtedy jak świeci się check Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Tofu - możesz rozmawiać do mnie prostszym językiem? jak chłop krowie na rowie? ;)bo ja nie rozumieć o co lotto na dzień dzisiejszy niestety nie zdiagnozowaliśmy auta bo były problemy z softem ( windows 7 ! )a i metoda na spinacz zawiodła powiedzcie mi czy to możliwe, że lambda jest walnięta skoro auto tak mało pali??? z tego co wiem i co mówił znajomy jeśli lambda jest uszkodzona auto dużo pali, a moja prima pali "tylko" 11l LPG/100km , więc może przyczyna leży w źle ustawionej instalacji? Może ona generuje błąd skoro przed założeniem LPG na Pb błedu nie wywalało... Jeżeli lambda by padła to palił by Ci jak smok, najprościej jak już się upierasz to sprawdzisz miernikiem takim do mierzenia napięcia w sieci, ustawisz zakres pomiarowy na 1V i wepniesz się pomiędzy czarny przewód sondy a masę samochodu (lub - aku). Przy pracującym silniku na wolnych obrotach napięcie powinno się zmieniać od 0 do ok 0,8 V- jeżeli przegazujesz to napięcie powinno stać na ok. 0,8 V (sonda bogato),puścisz gaz sonda powinna spadać do 0 V (sonda ubogo) i zacząć znowu falować cyklicznie. To tak w skrócie. Ale to wina LPG nie sondy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) @miziera już Ci napisał, że może być błąd ubogiej mieszanki, prawdopodobnie masz źle wyregulowany gaz, metoda na spinacz działa wtedy jak świeci się check check się właśnie cały czas pali, nie wiem, może znajomek źle się podpiął nim w terminal ... ale ok, jutro jadę do gazmena i niech myśli ... w końcu instalka jest świeżutko założona ... miziera dzięki za podpowiedź, dino również - chylę czoła, a tak na marginesie nie wiecie gdzie mogę kupić jakiś zestaw do diagnostyki, żebym mógł samodzielnie w przyszłości sprawdzać te rzeczy ? Na alledrogo coś mało tego i soft po francusku Edited March 29, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 elm za 60zł załatwi sprawę, do tego programy hmmm tez damy radę ale w zestawie dostaniesz podstawowy do kasowania błędu,jak się świeci check to może źle się wpiąłeś spinaczem, bo powinno działać i migać, nocuje na winogradach z 31 na 1 możemy spróbować podpiąć i będziesz wiedział czy działa i jaki kupić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 elm za 60zł załatwi sprawę, do tego programy hmmm tez damy radę ale w zestawie dostaniesz podstawowy do kasowania błędu,jak się świeci check to może źle się wpiąłeś spinaczem, bo powinno działać i migać, nocuje na winogradach z 31 na 1 możemy spróbować podpiąć i będziesz wiedział czy działa i jaki kupić oki, znalazłem tu: http://allegro.pl/bmw-opel-mercedes-honda-nissan-renault-interfejs-i1528073375.html z softem , wydaje się ok i to w Poznaniu, więc mam na miejscu, dzięki za propozycję - podaj mi nr fona na priv, jeśli jutro u gazmena nic nie poprawi się to będę Cię "męczył" , a tymczasem możesz zerknąć na aukcję z ww linka czy warto to wziąć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 spox ten da radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 (edited) Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to? Edited March 29, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to? a co my możemy na to p0134 - czujnik O2 brak aktywności dotyczy I lambady, masz za ubogą mieszankę niech wyreguluje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 (edited) Dziś byłem u gazmena, porobił coś w programie i stwierdził, że wszystko jest dopieszczone, skasował błąd ( P0134 ) , wyjechałem , podczas przyspieszania auto się zdławiło i trach wyskoczył ponownie check ... co Wy na to? Hmmmmmm błąd 0134 -zbyt wysokie napięcie na wyjściu z lambdy, czyżby jednak padła? Słuchaj...mam sondę, ale nie dedykowaną...nówka sztka może ze 200 km na niej zrobiłem, zdjąłem ją od siebie bo dużo na niej palił, ale na próbę na podmianę możesz założyć, jeżeli reflektujesz podaj adres na priva -dostaniesz ją gratis. Skasuj błąd "spinaczem" przełącz na PB i daj mu po garach, jeżeli wywali "czeka" to problem po stronie PB (zakładając, że układ LPG szczelny)- jeżeli nie to LPG Edited March 29, 2011 by miziera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Hmmmmmm błąd 0134 -zbyt wysokie napięcie na wyjściu z lambdy, czyżby jednak padła? to co piszesz to 0132 a jemu się wyświetla 0134- brak aktywności na LPG czyli za ubogo, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 (edited) hmmm, gazmen dziś właśnie tę mieszankę jeszcze zubożył, bo niby była za bogata .. więc sam już nie wiem ... jest ta lambada si czy nie? mnie też wychodzi po kodzie: "P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected Bank 1 Sensor 1" czyli tak jak napisał DINO miziera - dzienks za propozycję, na razie się wstrzymam, ale będę miał na uwadze, jak by co pozwolę sobie się zgłosić wkrótce ... Ps. Gazmen mówił jeszcze, że teraz wszystko jest idealnie ustawione jak na Pb ..., że może kable wysokiego napięcia daawać mogą już jakieś przbicie i gotowy błąd na lambdzie... Edited March 29, 2011 by enkipenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 a jaki masz wykres lambady na LPG?? 0V czy 0.8V?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest enkipenki Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 a jaki masz wykres lambady na LPG?? 0V czy 0.8V?? ja se ne wim lambady nie diagnozował, tylko ustawiał wtryski i inne pierdółki pod LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 nie wystarczy ustawić prawie tak samo trzeba zobaczyć jak działa lambada, czy faluje LPG i PB maja inny AFR, powinien podpiąć sondę do takiego strojenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 to co piszesz to 0132 a jemu się wyświetla 0134- brak aktywności na LPG czyli za ubogo, No nie wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.