Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

problem z uruchomieniem samochodu


Guest majster-dk
 Share

Recommended Posts

Guest majster-dk

Witajcie,

mam mały a raczej duży problem. Mam Almerę 1.8 z 2000r. z instalacją gazową(sekwencja).

Problem jest z tym, iż po kilku tankowaniach gazu, rano mam problem z uruchomieniem auta.

Efekt jest taki jakby nie palił na jednej świecy, trwa to ok.15-20s. Jak już zapali jedzie dobrze.

Aby zniknął problem muszę przejechać ze 300km i tak w kółko. Teraz pojawiła się nowa rzecz,

a mianowicie całkiem nie chodzi silnik na wolnych obrotach tylko gaśnie - muszę kręcić obroty by nie zgasł.

Tak było dwa dni, dziś już tego nie było - znów jest normalnie. Dodam, że instalacja ma założony reset komputera.

Gazownik, który założył instalację nic nie może poradzić.

Jestem wdzięczny z góry za jakieś podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

jaki reset kompa??????????????

zakręć butlę i pojeździj czy będzie to samo

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Jak napisałem wyżej to po jeździe na Pb problem po ok. 200-300km znika.

Jeśli chodzi o reset, to jest to urządzenie, które czyści przed każdym uruchomieniem

mapę kompa.

Jeszcze raz napiszę, że problem jest po kilkakrotnym tankowaniu gazu.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli chodzi o reset, to jest to urządzenie, które czyści przed każdym uruchomieniem

mapę kompa.

 

 

 

 

nie ma czegoś takiego, poprostu masz spier...............oną instalację, jak ma to działać dobrze jak za każdym razem komp gazu musi tworzyć nową mapę, jaka to instalacja?? zrób zdjęcia, podaj elementy

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek.S

nie ma czegoś takiego, poprostu masz spier...............oną instalację, jak ma to działać dobrze jak za każdym razem komp gazu musi tworzyć nową mapę, jaka to instalacja?? zrób zdjęcia, podaj elementy

 

Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB .

 

Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji?

Edited by KS2507
Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB .

 

Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji?

 

czytamy pierwszy post i pierwszą linijkę ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Mam STAG 200, instalacja raczej jest dobra, gdyż gdzie indziej montowałem

a serwisuje w innym. Jutro napiszę jaki to reset.

Teraz miałem problem, że nie miał wolnych obrotów tylko gasł,

ale problem zniknął...

może pojadę na ul.Ostrobramską(W-wa)

Dziś ktoś mi powiedział że to może być problem cewek,

gdyż gaz potrzebuje więcej prądu - nie znam się.

Jeśli ktoś może mnie ukierunkować na szukanie rozwiązania problemu,

to czekam

dzięki :)

 

a wartości emulacji to gdzie mam szukać

Edited by majster-dk
Link to comment
Share on other sites

jak masz STAG-a to nei ma tam żadnego resetu map, masz coś spartolone podczas montażu, napisz co masz zamontowane i daj jakieś zdjęcie, przydały by się też ustawienia i i mapy po podpieciu fejsa, można to ogarnąc zdalnie jak masz chęci, potrafisz coś zrobić a jak nei to lepiej do gazownika

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB .

 

Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji?

to kolega ładną bajkę rozsyła ... to jak autko chodzi na LPG jak Ecu nie ma prądu

przy 2 generacji by samochód nie był zasilany przez PB daje się emulator co odcina tylko sygnał na wtryskiwacze PB i centralka wtedy podaje LPG ...

 

co do kolegi ze stagiem bo bez czego kolwiek nie da się powiedzieć

Dino rozbił swoją szklaną kule a ja swoją zgubiłem

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek.S

to kolega ładną bajkę rozsyła ... to jak autko chodzi na LPG jak Ecu nie ma prądu

przy 2 generacji by samochód nie był zasilany przez PB daje się emulator co odcina tylko sygnał na wtryskiwacze PB i centralka wtedy podaje LPG ...

 

co do kolegi ze stagiem bo bez czego kolwiek nie da się powiedzieć

Dino rozbił swoją szklaną kule a ja swoją zgubiłem

 

Nie doczytałem sorki,wiem o tym że w II generacji daje się Emulator wtrysków można też zrobić to na jednym przekazniku bez emulatora a wczwsniej pisałem o emulacji sondy.Co do resetu to w niekturych autach nie da się ustawić emulacji tak żeby nie rozjechała się mapa PB i wtedy montują przekażnik ktury po zgaszeniu silnika po jezdzie na LPG odcina na jakiś czas zasilanie sterownika PB i w ten sposób resetuje jego adaptacje.

Ale skoro takie rozwiązanie zastosowano przy sekwencji to jest z nią jakiś problem lub pan gazownik nie radzi se z ustawieniem..

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Jutro jadę zrobić mu przegląd, poproszę by rozkręcił przepustnice i wyczyścił

a także silniczek krokowy.

A mam założony emulator.

Zobaczymy, może pomoże, to napiszę

Pozdrawiam i jakby były jakieś sugestie to czekam

Link to comment
Share on other sites

albo nie wiesz jaką masz instalację albo ktoś Ci nieźle namieszał w niej, jeśli masz sekwencję jak napisałeś wyżej to nie możesz mieć emulatora

Link to comment
Share on other sites

albo nie wiesz jaką masz instalację albo ktoś Ci nieźle namieszał w niej, jeśli masz sekwencję jak napisałeś wyżej to nie możesz mieć emulatora

niby w stagach jest w montowany ale to już nie ważne jest ...

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Mam emulator LP24 a STAG 200-4

Teraz mam już ciągły problem z obrotami, musiałe sobie podwyższyć na 900-1000,

bo inaczej przy uruchamianiu by gasł, a tak to na zimnym lekko faluje na 650-700,

trochę przegazuję i jakoś idzie. Zaznaczę że od kilkudziesięciu km jeżdżę na Pb,

a i mam wrażenie że nie ma ssania??? Wczoraj zrobiłem czyszczenie przepustnicy,

rozkręcili itd. Mechanik mówił mi że może to być pompa paliwa, a szczególnie jest źle,

gdy po przełączeniu się na gaz, odłącza się pompa paliwa, to wtedy siada i wtryski lecą.

A tego nie wiem, czy gazownicy tak zrobili. Po Ndz pojadę do gazownika (Energy Gaz Polska

- podobno ci są dorzy, w W-wie) to sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

Mam emulator LP24

 

a co to i po co???????????

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Sorry, ale mnie się nie pytaj,

to gazownik mi założył tłumacząc, że ma czyścić pamięć komp

po wyłączeniu auta

Link to comment
Share on other sites

dramat szkoda gadać, że nikt mu nie zabierze uprawnień ale takie mamy prawo

Link to comment
Share on other sites

Guest majster-dk

Co mam zrobić? Przed założeniem był problem, jest i teraz.

A po co to jest?

A możesz mi powiedzieć czy świece muszą być specjalne do gazu?

np. Bosch Platin Ir, mam teraz zwykłe NGK V-Line

Czytałem, że te do gazu mają oprócz większej odporności i dłuższy przebieg,

to mają mniejszą przerwę nie 1,1 a 0,7

Edited by majster-dk
Link to comment
Share on other sites

Co mam zrobić? Przed założeniem był problem, jest i teraz.

A po co to jest?

A możesz mi powiedzieć czy świece muszą być specjalne do gazu?

np. Bosch Platin Ir, mam teraz zwykłe NGK V-Line

Czytałem, że te do gazu mają oprócz większej odporności i dłuższy przebieg,

to mają mniejszą przerwę nie 1,1 a 0,7

 

 

ja jeżdżę na zwykłych świecach i jest giitt

 

przerwę możesz sobie sam ustawić

 

a czyszczenie map to w jakim celu??? masz sekwencje czyli sterownik gazu polega na ECU PB i musi sobie wyrysowac mapę PB aby mieć do czego się odnieść, i jak ją juz zbierze to ty wyłączając silnik ją kasujesz, czyli lipa i po odpaleniu znowu musi zebrać mapę PB i tak w koło, czyli dramat ten gazownik co Ci tak skaleczył nismo powinien oddać pozwolenie na montaż instalacji i tyle, miałeś pokazać zdjęcia jak to jest pomontowane pod maską

Link to comment
Share on other sites

zrób ogólen i podzespołów, wtryskiwaczy, reduktor czyli wszystko co z LPG związane, zmniejsz w jakimś programie i zapodaj oblukamy i zrób ten emulator co i jak

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek.S

ja jeżdżę na zwykłych świecach i jest giitt

 

przerwę możesz sobie sam ustawić

 

a czyszczenie map to w jakim celu??? masz sekwencje czyli sterownik gazu polega na ECU PB i musi sobie wyrysowac mapę PB aby mieć do czego się odnieść, i jak ją juz zbierze to ty wyłączając silnik ją kasujesz, czyli lipa i po odpaleniu znowu musi zebrać mapę PB i tak w koło, czyli dramat ten gazownik co Ci tak skaleczył nismo powinien oddać pozwolenie na montaż instalacji i tyle, miałeś pokazać zdjęcia jak to jest pomontowane pod maską

 

Mapki w STAGU są po to żeby można było porównać czasy wtrysku podczs pracy na LPG i na PB i wedłóg nich ustawić mnożnik ,Sterownikowi Stag te mapki nie są do niczego potrzebne.

Więc kolega ma zamontowany resat ECU ktury montuje się czasami przy II generacji, a na początek to trzeba by zmieńić gazownika.

Link to comment
Share on other sites

Sterownikowi Stag te mapki nie są do niczego potrzebne.

 

 

możesz to rozwinąć??? mam inne zdanie, akurat mapa PB jest potrzebna bo do niej stroimy LPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek.S

możesz to rozwinąć??? mam inne zdanie, akurat mapa PB jest potrzebna bo do niej stroimy LPG

 

Mapki są do porównania czasów podczas pracy na LPG i na PB żeby ustawić mnożnik więc są potrzebne tylko podczas ustawiania , piszę tutaj o mapie 2D,ISA potrzebuje mapy wzorcowej PB.

Autor tematu ma STAG 200-4 i ten sterownik odczytuje czas wtrysku w danym momeńcie z sterownika PB i mnoży go w zależności od ustawionego mnożnika + korekty jeśli je ma.

 

Dla doświadczenia możesz zapisać ustawienia sterownika ,puzniej skasować mapki LPG i PB tylko nie kasuj mnożnika i zobaczysz że nie zmieni się praca na LPG .

Edited by KS2507
Link to comment
Share on other sites

wiem jak to działa i wiem, ze aby wystroić instalację to trzeba ustawić odpowiednio mnożnik, (tak poza tematem to ISA rozjeżdża korekty i nissmo jechało na ubogo, została wyłączona) i aby go ustawić trzeba zebrać mapę PB i LPG w tych samych warunkach, i do niczego nie jest potrzebne kasowanie mapy PB, właściciel auta pewnie nigdy nie miał wystrojonej instalacji,

 

 

tak dla doświadczenia, odpal auto z rana i podłącz fejsa i zobaczysz jakie ma pokrycie mapa ;) mapy w STAGU żyją własnym życiem po pierwszym ustawieniu i to jak się rozjeżdżają zależy od zamontowanych elementów ;)

 

Mapki są do porównania czasów podczas pracy na LPG i na PB żeby ustawić mnożnik więc są potrzebne tylko podczas ustawiania ,.

 

i tak aby uściślić Twoją wypowiedź, do porównania czasów wtrysków PB podczas pracy na PB i LPG zawsze patrzymy na czas PB, czyli jak pokryjemy zieloną i niebieską to i tak patrzymy na prawo jak zmieniają się czasy PB i do tego ważnym elementem jest podłączona lambada, bo to, że mapki mamy pokryte nie znaczy, że jest dobrze biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...