Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tarcze hamulcowe


Gość Konstruktor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym najpierw sprawdzil zaciski i klocki. Jesli klocki i zaciski sa sprawne to po przejechaniu okolo 100m z zaciagnietym recznym rdza z tarcz powinna zniknac.

 

Niepokojacy jest ten srebrny pasek na tarczach, tak na oko ma z 1,5cm szerokosci, a to moze oznaczac ze klocek nie przylega zbyt dobrze do tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonhatr: U mnie po ~130tys km fabryczne tylne tarcze wyglądały bardzo podobnie, tak jakby się rozwarstwiały. Ja bym się nie cackał tylko wymienił na nowe, bo koszt tarcz na tył czyli litych jest naprawdę niewielki, a już więcej w historii tego auta ich raczej wymieniał nie będziesz. :)

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gm20: zaciski są sprawne - jakiś czas temu je czyściłem bo mi nie odbijały. Podejrzewam, że właśnie wtedy zjechały się klocki, czy da się je jakoś wyrównać np. papierem ściernym?

buladag: to co radzisz byłoby optymalne, ale chciałem sobie teraz przed zimą trochę stan blach poprawić(nadkola), bo jak sam zauważyłeś, autko już swoje lata ma i z koloru niebieskiego zaczyna wpadać w rudo-miedziany;)! jeśli by się dało reanimować te tarcze to bym najpierw skłaniał się ku tej opcji. Jeśli nie to wiadomo hamulce to podstawa...

Aha, czy tarcze w takim stanie mogą hałasować? Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy coś mi z tyłu hałasuje - dźwięk wyraźnie nasila się podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będą huczały, biły przy hamowaniu itp

 

Co do reanimacji to przetoczenie, które pewnie będzie niewiele tańsze niż nowe tarcze, o ile oczywiście obecne tarcze mają jeszcze odpowiednią grubość.

 

Tarcze kup najtańsze, producent nie ma znaczenia w przypadku cywilnych tarcz, szczególnie litych. Ja kupiłem firmy A.B.S., klocki firmy Fomar. Nie piszczą i skuteczność hamowania jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zgodnie z radą kolegi "buladag" zdecydowałem się na zakup nowego kompletu tarcz i klocków. W związku z tym mam kolejne pytania: czy zmiana tarcz z tyłu wymaga jakichś specjalnych umiejętności, na co zwrócić uwagę, co przesmarować, co wyczyścić itp.?Czy ktoś mógłby krok po kroku opisać wymianę?

 

Właśnie jestem po wymianie tarcz z tyłu (komplet TRW). Okazało się, że jedna strona praktycznie nie hamowała. Tak jak mówił kolega buladag tarcze powodowały duży hałas i wibracje - po wymianie cicho i przyjemnie :). Robota nie jest zbyt skomplikowana, ale taką łatwo może się stać. U mnie z jednej strony ukręciły się dwie śruby trzymające szczęki, w związku z tym doszło rozwiercanie gwintowanie i zmiana na nowe. pozdr.

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wymieniałes mogłes kupic paste to tłoczkow hamulcowych troche je wysunac ,oczyscic i przesmarowac (z tyłu tłoczki sie wkręcaja) zapobiegnie to zapiekaniu sie tłoczkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...