Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p 11 2.0 td check engine


endriu276

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. może nie jestem tu nowy ale pierwszy raz sie udzielam na forum. Do tej pory śledziłem tematy podziwiając zasób wiedzy kolegów. Sam od niedawna mam problem z moją primerką. Jestem właścicielem primery od dwóch lat i w sumie ponad rok jezdziłem bez zmartwień. W zeszłym roku po zarejestrowaniu sie na forum i przeczytaniu kilku dziesieciu postów na temat owej primery z zaszczytnym silnikiem 2.0 td stwierdziłem że i u mnie nie zaświeca sie check. Wymieniłem żarówke... NO I SIE ZACZEŁO;]. Mechanik pompiarz podobno najwyższej klasy specjalista z pod Wielunia zrobił wszystko co w jego mocy żeby autko chodziło jak należy. Czyli wyciągnięcie pompy na stół, czyszczenie ustawianie,uszczelnienie, naprawa poprzerywanych kabli w wiązce elektrycznej idącej do pompy itd. itd. Te wszystkie zabiegi miały zapobiec pojawianiu sie błędów nr. 18 i 21. Na nastepny dzień po odebraniu auta check zaświecił sie na nowo. Tydzień po remoncie pojechałem do kuzyna na kompa w celu sprawdzenia czy kody błędów wyskakujące poprzez zwore w OBD pokrywają sie z błędami na kompie diagnostycznym. Kuzyn zerknoł pod maske i stwierdził że śruby od pompy i od osłony paska napędu owej pompy raczej nie były odkręcane. A check jak sie zaświecał tak zaświeca sie dalej. Nie chce sie tu rozpisywać ile nocy nie przespałem siedząc na forum i rozmyślając co moge sprawdzić sam. Numery błędów jakie mi sie wyświetlają to 12, 18 i 21. dziś posprawdzałem wszystkie czujniki i wszystko jest ok oprucz przepływomierza- kod nr. 12. na wolnych obrotach pokazuje 1.5 V czyli z tego co piszecie to do wymiany bo czyszczenie rzadko przynosi rezultaty. przepływomierz już idzie pocztą z angola. a co z pozostałymi błędami 18 i 21? jak wyczytałem chodzi o nastawnik w pompie? prosze o jakieś porady co z tym zrobić, szukać mechanika który wyczyści i dotrze nastawnik czy założyć pompe od angola? czy te błędy są związane z samym nastawnikiem czy jeszcze coś może być nie tak? wszystkie czujniki mam dobre, podstawy mechaniki mam obeznane ale z nastawnikiem sobie nie poradze a i nie chce sie brać za coś czego nigdy nie robiłem. prosze o porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić nastawnik od VW albo BMW i dać komuś kto się zna do zamiany i cieszyć się spokojem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po pierwsze co napisal kolega. Bo co sciagac przeplywke uzywana i nie wiadomo czy dobra jak nowa kosztuje jesli jest Bosch a cos ponad 200zl. Ale jest nowa i gwarancja. Takich rzeczy sie nie kupuje uzywanych. Z bledem nr 21 to walczymy na forum. Przede wszystkim sprawdzic czy nie jest zawodniony filtr paliwa. Odwodnic go lub wymienic .Ja mam u siebie filtr Filtrona . Sprawdzic czy sie nie zapowietrza bo to tez jest przyczyna bledu nr 21. Posprawdzac przewody te gumowe przelewowe miiedzy wtryskiwaczami. I te wszystkie gumowe przewody. najpierw to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co. Kupiłeś używkę i myślisz że zaoszczędziłeś. Oby okazała się zdrowa. Takich rzeczy nie kupuje się używanych,

Co do kodów i odkręcenia pompy to zakładam że pompiarz zrobił cię w pompę

Kod 18 to nastawnik Nawet jeśli byl czyszczony a został źle ustawiony (zła dawka wtrysku) to komp też będzie łapał 18-nastkę

Kod 21 to zawór kąta wtrysku w pompie. Masz zasyfione sitko, filtr paliwa albo zapowietrzony układ paliwowy lub wodę w ropie

 

Twoje usterki to nie nowość i nie będę się tutaj rozpisywał enty raz o nich Masz tematy w FAQ to sobie poczytaj i ewentualnie się w nich dopisz http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. filtr paliwa mam nowy. przewody pomiędzy wtryskami jak nowe. ręczna pompka paliwa twarda więc nie łapie nigdzie powietrza.and_pec myśle że zaoszczędziłem. nie kupiłbym pierwszego lepszego przepływomierza z allegro. Mam dobrego znajomego który sprowadza i rozbiera na części wersje angielskie primer. dzwoniłem do mechanika w Opolu który jest polecany na forum, chetnie zajmie sie moim autkiem ale wole najpierw sam posprawdzać te rzeczy które moge sprawdzić we własnym zakresie i z pomocą forum, a do niego jechać na czyszczenie i dotarcie nastawnika bo powiedział mi że już to robił w nie jednej primerze. z moich obserwacji wynika że żaden mechanik nie sprawdza oporności czujników tylko w 100 procentach ufają komputerom diagnostycznym a z tego co wiem to komputer w primerach może łapać błędy z zupełnie innych powodów niż te o których informuje. w FAGu siedziałem ale nie doczytałem sie jak krok po kroku rozebrać i wyczyścić to sitko w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie bedzie to opisane jak wyczyscic dlatego ze tu nie ma co opisywac. Odkrecasz krociec od pompy , czyscis sitko i zakrecasz . Innego rodzaju jest sprawa z sitkiem na zaworze kata wtrysku. Tu juz nie bedzie tak latwo.Skontaktuj sie z Maciek 90 on sie w to bawil . Najpierw wyczysc to sitko ktrore jest w kroccu dochodzacym do pompy . Moze bledy zgina. Sprobuj rowniez zmienic paliwo. O zaworze kata wtrysku jest duzo na forum. jest opisane jak mierzyc jego opor i inne sprawy zwiazane z tym zaworem. Chociaz to juz wstawialem na forum ale dla Ciebie jeszcze raz wstawie. Sa to usterki zaworu od pompy z VW ale u nas sa te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...