Guest mbr Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Witam Mam następujący problem. Za każdym razem gdy odpalam Almerke na zimnym silniku, jest 2-3 sekundowy terkot, który był od zawsze i podobno to normalne i tu nie mam żadnych ale. Natomiast ostatnimi czasy ten terkot jest gdy się odpali na ciepłym silniku i przechodzi on dopiero po 30-40 sekundach. Stukanie jest jak w dieslu. Na zimnym od razu przechodzi natomiast na ciepłym już nie. Terkotanie to występuje gdy odpalę ciepły silnik po 15-20 minutach bezczynności. Jak zgaszę w pełni nagrzany silnik i po chwili odpalę, wtedy to nie występuje. O co chodzi?? Stan oleju jest ok, kontrolka gaśnie prawie od razu. Almera N15 1,4 75 km, 1997 rok, 262 tyś km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 może napinacz już klęka albo pompa oleju, trzeba sprawdzić ciśnienie, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbr Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Tylko że czemu w określonych momentach przełącza się na 1,9 TDI ? może napinacz już klęka albo pompa oleju, trzeba sprawdzić ciśnienie, Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 dlatego, że jest słabe ciśnienie i napinacz jest regulowany ciśnieniem oleju do tego nie pamiętam ale jak masz nieregulowane zawory to znaczy, że są na hydro czyli tez regulowane ciśnieniem oleju i tyle, jak jedziesz to wszystko jest gitt bo ciśnienie w układzie jest a jak staniesz to ciśnienie spada i zanim pompa napompuje to klekocze masz zawory regulowane, czyli raczej nei zawory a napinacz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest laszlo Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Może być że zimny olej jest gęstszy i szybciej pompuje napinacz a na ciepłym rzadkim gdzieś przepuszcza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Witam Mam następujący problem. Za każdym razem gdy odpalam Almerke na zimnym silniku, jest 2-3 sekundowy terkot, który był od zawsze i podobno to normalne i tu nie mam żadnych ale. Natomiast ostatnimi czasy ten terkot jest gdy się odpali na ciepłym silniku i przechodzi on dopiero po 30-40 sekundach. Stukanie jest jak w dieslu. Na zimnym od razu przechodzi natomiast na ciepłym już nie. Terkotanie to występuje gdy odpalę ciepły silnik po 15-20 minutach bezczynności. Jak zgaszę w pełni nagrzany silnik i po chwili odpalę, wtedy to nie występuje. O co chodzi?? Stan oleju jest ok, kontrolka gaśnie prawie od razu. Almera N15 1,4 75 km, 1997 rok, 262 tyś km. 262 tyś km to już całkiem spory przebieg. Obawiam się, że to chyba górny napinacz rozrządu. Poczytaj o tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/23487-wymiana-rozrzdu-w-ga1xdx/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbr Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tyś km temu. Już mocno szumiał okazało się, że łańcuch już nieźle wyrypał napinacz. Teraz przyznam że ten dźwięk znowu powrócił. 262 tyś km to już całkiem spory przebieg. Obawiam się, że to chyba górny napinacz rozrządu. Poczytaj o tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/23487-wymiana-rozrzdu-w-ga1xdx/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.