Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] 1,0 Wymiana górnego łańcucha rozrządu


Gość Cubus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuję rady kogoś, kto przerabiał już temat:D

Chcę wymienić górny łańcuszek, mam rozebraną pokrywę i boczną osłonkę i chcę, aby ktoś poradził mi, czy lepiej jest zrzucić koło pośrednie czy któreś trybko z wałka(sądzę, że zdjęcie koła pośredniego nic mi nie da, gdyż przed przesunięciem go ku górze przeszkodzi dolny łańcuch).

Z góry dzięki za odpowiedź:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien ze tylko gorny? jaki kupiles lancuch ? jaki napinacz? chodzi mi o jakosc.

 

odkrecasz pokrywe zaworow

zaznaczasz znaki na walkach i kolku posrednim

odkrecasz napinacz

sciagasz jedno koło z wałka

odkrecasz kolo posrednie

musisz sobie pomoc i podniesc delikatnie kolo posrednie ok 2 3 mm bo nie wyciagniesz lancucha

odrysowujesz znaki na nowym lancuchu

zakladasz nowy lancuch znowu podnoszac kolo posrednie

zakladasz na to kolko ktore masz na walku.

sciagniete kolo wkladasz w lancuch i ustawiasz sobie na klinie wałka. bierzesz klucz do lapy i krcisz walkiem dopoki nie wskoczy.

zakladasz napinacz skrecasz wszystko do kupy i jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz mam z jc, łańcuch max top.

Kolega, którego to auto, chce robić tylko to, więc szanuję jego wolę.

Więc muszę zrzucić i z wałka, i pośrednie, no cóż:D

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzenia! za 3 tys km bedziesz znowu wymieniał :)

 

kiedys kupilem tez jakies denne zamienniki typu JC po 500km na łancuszku pokruszyły sie tulejki a z napinacza wyskoczył koreczek i cale cisnienie spieprzało bokiem co skutkowalo niedostatecznym smarowaniem wałkow i popychaczy.

co dalej było mozesz sobie wyobrazic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wymienia sie samego górnego, to nic nie da

będzie szumiał dolny napinacz,

ale wystarczy wymienić łańcuszki z napinaczami i slizgiem, bez kół zębatych, bedzie chodził jak nówka:)

 

będziesz robił dwa razy, a pracy jest dużo, bo trzeba zdjąć miskę olejową, rure wydechową, łape silnika, koło pasowe,pokrywę z pompą oleju

poszukaj w moih postach gdzies to opisywałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przy "podciąganiu" koła pośredniego warto pamiętać, że jest ono smarowane ciśnieniowo olejem. To dlatego od czoła jest na nim "kropka", która określa jego właściwe położenie.

Jeżeli wstawisz je żle to:

- olej będzie się lał z bloku silnika, co spowoduje spadek jego ciśnienia;

- koło pośrednie nie będzie właściwie smarowane, co zakończy szybko jego żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...