Gość zanew Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam, Chyba sprzęgło w Tiida nie jest mocną stroną tego auta, a świadczą o tym usterki które mnie dręćzą: 1/ autko kupione z przebiegiem 100tys.km i od początku zauważam delikatne szarpanie przy ruszaniu (bicie koła). W pierwszej chwili sądziłem że to wina amortyzatorów (lekkie auto, słaby docisk amortyzatorów, zuzyte przy tym przebiegu), więc wymieniłem. Jednak przestrzegam przed szybką wymianą amortyzatorów albowiem problem pozostał. Koło jakby traciło przyczepność z asfaltem, niezależnie czy ruszamy delikatnie czy ostro. Bije. 2/ druga usterka- pojawiła się dosyć niedawno już przy przebiegu 120tys. Uruchamianie auta z wciśniętym sprzęgłem (na biegu) powoduje krótkie dławienie się silnika, czasem zgaśnięcie. Po rozgrzaniu auta ten problem nie występuje. Podobnie nie występuje ten problem przy uruchamianiu zimnego silnika na luzie. Według mnie obie przypadłości wiążą się ze sprzęgłem. Kiepskim sprzęgłem, zwichrowanym. 3/ I dodatkowo przy dłuższe jeździe (predkosc 100-120km/h) zdarza się że z nawiewu czuć swąd jakby przypalonego sprzęgła. U mnie na przejechanych 20tys zdarzyło się to parę razy, w czasie dłuższej jazdy na trasie. Czy w waszych autach podobnie (przy takich przebiegach) sprzęgło zaczyna szwankować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam, Chyba sprzęgło w Tiida nie jest mocną stroną tego auta, a świadczą o tym usterki które mnie dręćzą: 1/ autko kupione z przebiegiem 100tys.km i od początku zauważam delikatne szarpanie przy ruszaniu (bicie koła). W pierwszej chwili sądziłem że to wina amortyzatorów (lekkie auto, słaby docisk amortyzatorów, zuzyte przy tym przebiegu), więc wymieniłem. Jednak przestrzegam przed szybką wymianą amortyzatorów albowiem problem pozostał. Koło jakby traciło przyczepność z asfaltem, niezależnie czy ruszamy delikatnie czy ostro. Bije. 2/ druga usterka- pojawiła się dosyć niedawno już przy przebiegu 120tys. Uruchamianie auta z wciśniętym sprzęgłem (na biegu) powoduje krótkie dławienie się silnika, czasem zgaśnięcie. Po rozgrzaniu auta ten problem nie występuje. Podobnie nie występuje ten problem przy uruchamianiu zimnego silnika na luzie. Według mnie obie przypadłości wiążą się ze sprzęgłem. Kiepskim sprzęgłem, zwichrowanym. 3/ I dodatkowo przy dłuższe jeździe (predkosc 100-120km/h) zdarza się że z nawiewu czuć swąd jakby przypalonego sprzęgła. U mnie na przejechanych 20tys zdarzyło się to parę razy, w czasie dłuższej jazdy na trasie. Czy w waszych autach podobnie (przy takich przebiegach) sprzęgło zaczyna szwankować? Sprzęgło jak sie ma talent to i po 10kkm można spalić,bardziej tu winny jest kierownik niż mechanizm(może poprzedny właściciel je załatwił?)polecam sprawdzić sprzęgło,a z jakim motorem twoje autko ,bo nie ma w opisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Hej ZANEW Sprawdź sprzęgło Bieg na dwójkę - ręczny zaciągnięty i delikatnie puszczaj pedał sprzęgła. Będziesz czuł jak ciągnie i kiedy zgaśnie silnik. To tak podstawowa diagnostyka. Może docisk Ci się zluzował. Pozdrawianko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zanew Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 W końcu padł... sprzęgło zaczęło brać coraz niżej i niżej aż nie udało się już wrzucić żadnego biegu. Podczas naprawy mechanik miał największy problem z uszkodzonym wężykiem do sprzęgła ze względu na niedostępność tego artykułu w sklepach. ASO także nie miało tej części na stanie (750zł + 5 tyg czekania na dostawę). Podobno jest to niewymienialna część i dlatego taka droga. Haha. Byłbym bardzo wdzięczny za informacje o jakimś fachowcu z wrocka co umie naprawiać te cuda z meksyku i przy okazji nie rozwala budżetu domowego. Mam jeszcze do zrobienia tarcze+klocki (drgania kier przy hamowaniu), układ kierowniczy (stuki), klimatyzacja (nieszczelnosc). Auto 130tys przebiegu i już sie sypie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.