Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło - żywotność


Gość zanew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chyba sprzęgło w Tiida nie jest mocną stroną tego auta, a świadczą o tym usterki które mnie dręćzą:

 

1/ autko kupione z przebiegiem 100tys.km i od początku zauważam delikatne szarpanie przy ruszaniu (bicie koła). W pierwszej chwili sądziłem że to wina amortyzatorów (lekkie auto, słaby docisk amortyzatorów, zuzyte przy tym przebiegu), więc wymieniłem. Jednak przestrzegam przed szybką wymianą amortyzatorów albowiem problem pozostał. Koło jakby traciło przyczepność z asfaltem, niezależnie czy ruszamy delikatnie czy ostro. Bije.

 

2/ druga usterka- pojawiła się dosyć niedawno już przy przebiegu 120tys. Uruchamianie auta z wciśniętym sprzęgłem (na biegu) powoduje krótkie dławienie się silnika, czasem zgaśnięcie. Po rozgrzaniu auta ten problem nie występuje. Podobnie nie występuje ten problem przy uruchamianiu zimnego silnika na luzie.

 

Według mnie obie przypadłości wiążą się ze sprzęgłem. Kiepskim sprzęgłem, zwichrowanym.

 

 

3/ I dodatkowo przy dłuższe jeździe (predkosc 100-120km/h) zdarza się że z nawiewu czuć swąd jakby przypalonego sprzęgła. U mnie na przejechanych 20tys zdarzyło się to parę razy, w czasie dłuższej jazdy na trasie.

 

 

Czy w waszych autach podobnie (przy takich przebiegach) sprzęgło zaczyna szwankować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chyba sprzęgło w Tiida nie jest mocną stroną tego auta, a świadczą o tym usterki które mnie dręćzą:

 

1/ autko kupione z przebiegiem 100tys.km i od początku zauważam delikatne szarpanie przy ruszaniu (bicie koła). W pierwszej chwili sądziłem że to wina amortyzatorów (lekkie auto, słaby docisk amortyzatorów, zuzyte przy tym przebiegu), więc wymieniłem. Jednak przestrzegam przed szybką wymianą amortyzatorów albowiem problem pozostał. Koło jakby traciło przyczepność z asfaltem, niezależnie czy ruszamy delikatnie czy ostro. Bije.

 

2/ druga usterka- pojawiła się dosyć niedawno już przy przebiegu 120tys. Uruchamianie auta z wciśniętym sprzęgłem (na biegu) powoduje krótkie dławienie się silnika, czasem zgaśnięcie. Po rozgrzaniu auta ten problem nie występuje. Podobnie nie występuje ten problem przy uruchamianiu zimnego silnika na luzie.

 

Według mnie obie przypadłości wiążą się ze sprzęgłem. Kiepskim sprzęgłem, zwichrowanym.

 

 

3/ I dodatkowo przy dłuższe jeździe (predkosc 100-120km/h) zdarza się że z nawiewu czuć swąd jakby przypalonego sprzęgła. U mnie na przejechanych 20tys zdarzyło się to parę razy, w czasie dłuższej jazdy na trasie.

 

 

Czy w waszych autach podobnie (przy takich przebiegach) sprzęgło zaczyna szwankować?

Sprzęgło jak sie ma talent to i po 10kkm można spalić,bardziej tu winny jest kierownik niż mechanizm(może poprzedny właściciel je załatwił?)polecam sprawdzić sprzęgło,a z jakim motorem twoje autko ,bo nie ma w opisie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej ZANEW

 

Sprawdź sprzęgło

Bieg na dwójkę - ręczny zaciągnięty i delikatnie puszczaj pedał sprzęgła.

Będziesz czuł jak ciągnie i kiedy zgaśnie silnik.

 

To tak podstawowa diagnostyka.

 

Może docisk Ci się zluzował.

 

 

Pozdrawianko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W końcu padł... sprzęgło zaczęło brać coraz niżej i niżej aż nie udało się już wrzucić żadnego biegu.

Podczas naprawy mechanik miał największy problem z uszkodzonym wężykiem do sprzęgła ze względu na niedostępność tego artykułu w sklepach.

ASO także nie miało tej części na stanie (750zł + 5 tyg czekania na dostawę). Podobno jest to niewymienialna część i dlatego taka droga. Haha.

 

 

Byłbym bardzo wdzięczny za informacje o jakimś fachowcu z wrocka co umie naprawiać te cuda z meksyku i przy okazji nie rozwala budżetu domowego. Mam jeszcze do zrobienia tarcze+klocki (drgania kier przy hamowaniu), układ kierowniczy (stuki), klimatyzacja (nieszczelnosc).

Auto 130tys przebiegu i już sie sypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...